Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

5420 Publications


2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 53472
Eke N, Elit S, eds. ’Topographisches‘ Schreiben: Lea Streisand. Paderborn Wintersemester 2022/23. Vol 41. Aisthesis; 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53396
Eke N. ‚Topographisches‘ Schreiben. Lea Streisand, Paderborn Wintersemester 2022/23: Die 41. Gastdozentur für Schriftstellerinnen und Schriftsteller. Zur Einführung. In: Eke NO, Stefan E, eds. ‚Topographisches‘ Schreiben: Lea Streisand – Paderborn Wintersemester 2022/23. Aisthesis; 2024:7-10 (mit Stefan Elit).
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53399
Eke N. Sich selbst erzählen. Lea Streisands autofiktionales Erzählen. . In: Eke NO, Elit S, eds. ‚Topographisches‘ Schreiben: Lea Streisand – Paderborn Wintersemester 2022/23. Aisthesis; 2024:105-119.
LibreCat
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 53202
Schapeler T, Schade R, Lass M, Plessl C, Bartley T. Scalable quantum detector tomography by high-performance computing. arXiv:240402844. Published online 2024.
LibreCat | arXiv
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53542
Papageorgiou E. Asymptotic behavior of solutions to the extension problem for the fractional Laplacian on noncompact symmetric spaces. Journal of Evolution Equations. 2024;24(2). doi:10.1007/s00028-024-00959-6
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg M, Klingsieck KB. „Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval). Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. Published online 2024. doi:10.1024/1010-0652/a000381
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 34114
Haake C-J, Schneider M. Playing games with QCA: Measuring the explanatory power of single conditions with the Banzhaf index. Journal of International Management. 2024;30(2).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52713
Hohoff E, Jankovic N, Perrar I, et al. The association between dairy intake in adolescents with inflammation and risk markers of type 2 diabetes during young adulthood – results of the DONALD study. Public Health Nutrition. Published online 2024:1-26. doi:10.1017/s1368980024000624
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53663 | OA
Bauer C, Kenter T, Lass M, et al. Noctua 2 Supercomputer. Journal of large-scale research facilities. 2024;9. doi:10.17815/jlsrf-8-187
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50409
Schoenherr J. Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value. British Journal of Educational Psychology. Published online 2024. doi:10.1111/bjep.12653
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53624
Neuhausen T, Ahlers M. Modellierungen außerinstitutioneller Aneignungsprozesse digital-materieller Interfaces und (musik-)pädagogische Anschlüsse. In: Neuhaus D, Keden HJ, eds. Musik – Digitalisierung – Bildung. kopaed; 2024:77-96.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54057
Markewitz F. “Der Draht ist gut, hält uns ab vom dummen Leben“. Ironisierung als kommunikativer Versuch des Umgangs mit Entwertungs- und Gewalterfahrungen durch jüdische Textproduzenten im Getto Litzmannstadt. In: Meier-Vieracker S, Kämper H, Warnke IH, eds. Invective Discourse. Vol 34. Diskursmuster. Walter de Gruyter; 2024:129-147.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54056
Markewitz F. Haus oder Schule? oder Haus und Schule? Zur kulturell-gesellschaftlichen Bedeutung der historischen Textsorte “Schulprogramm” hinsichtlich der Konstitution, Festigung wie Abgrenzung des Erziehungssystems im 19. Jahrhundert. In: Smailgic V, ed. Textsorten in Sprach-, Kultur- und Sozialgeschichte. Stauffenburg; 2024:15-41.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54052
Markewitz F. Ironie. Vol 31. Winter; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53597 | OA
Grüter S, Gorges J, Lütje-Klose B, Neumann P, Wild E. Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi). QfI - Qualifizierung für Inklusion Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte. 2024;5(3). doi:10.21248/qfi.131
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54239
Margraf L, Krause D, Weigelt M. Further information about neural valence-dependent processing of augmented feedback in extensive motor practice: An analysis of frontal theta-band activity. In: Koester D, Krämer L, Fuhlert L, Everding J, Weilharter F, Marlovitz A, eds. BSP Business & Law School Berlin; 2024.
LibreCat
 

2024 | Misc | LibreCat-ID: 54235 | OA
Süßmann J. Religion und Freiheit.; 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54288
De S, Ansari V, Sperling J, Barkhofen S, Brecht B, Silberhorn C. Realization of high-fidelity unitary operations on up to 64 frequency bins. Physical Review Research. 2024;6(2). doi:10.1103/physrevresearch.6.l022040
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54318
Weiler D, Burde J-P, Große-Heilmann RI, Lachner A, Riese J, Schubatzky T. Evaluation of a university seminar on the use of digital media in the physics classroom. In: Journal of Physics: Conference Series. Vol 2750. IOP Publishing; 2024. doi:10.1088/1742-6596/2750/1/012041
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54313
Weiler D, Burde J-P, Große-Heilmann RI, Lachner A, Riese J, Schubatzky T. Evaluation of a university seminar on the use of digital media in the physics classroom. Journal of Physics: Conference Series. 2024;2750(1). doi:10.1088/1742-6596/2750/1/012041
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D3-9808659-1-6

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed