Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
7311 Publications
2021 | Preprint | LibreCat-ID: 26645 |
J. Bobolz, F. Eidens, R. Heitjohann, and J. Fell, “Cryptimeleon: A Library for Fast Prototyping of Privacy-Preserving Cryptographic Schemes.” IACR eprint, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28196 |
M. Hammer, L. Ebers, and J. Förstner, “Configurable lossless broadband beam splitters for semi-guided waves in integrated silicon photonics,” OSA Continuum, vol. 4, no. 12, p. 3081, 2021, doi: 10.1364/osac.437549.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 33854 |
S. B. Schneider, H. Karl, R. Khalili, and A. Hecker, DeepCoMP: Coordinated Multipoint Using Multi-Agent Deep Reinforcement Learning. 2021.
LibreCat
| Files available
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29137
T. Hansmeier, “Self-aware Operation of Heterogeneous Compute Nodes using the Learning Classifier System XCS,” presented at the International Symposium on Highly Efficient Accelerators and Reconfigurable Technologies (HEART ’21), Online, 2021, doi: 10.1145/3468044.3468055.
LibreCat
| DOI
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 21276
R. Hagengruber and S. Hutton, Eds., Women Philosophers from the Renaissance to the Enlightenment, 1st ed. London: Routledge, 2021.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33217
T. Ulrich, “Wie lassen sich Strategien in die unterrichtliche Wortschatzarbeit integrieren? Entwicklung des Förderkonzepts „Wortschatzsammler im Unterricht“,” in Z’sammengredt. Gelingende Teilhabe durch sprachheilpädagogische Unterstützung- ein Austausch über relevante und aktuelle Themen in den unterschiedlichen pädagogischen Umgebungen, Paier A, Ed. wien: Österreichische Gesellschaft für Sprachheilpädagogik, 2021, pp. 179–190.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33227
M Lenzen, S. Riehemann, and T. Ulrich, “Bedarfsanalyse zur Genusförderung von Schülern - eine Fragebogenerhebung mit Lehrkräften im Förderschwerpunkt Sprache,” Forschung Sprache 1, pp. 3–20, 2021.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34142
I. Kruse and S. Terhorst , “Starkes Mädchen, starke Stimme, viel Gefühl. Die erstaunlichen Abenteuer der Maulina Schmitt als Buch und Hörbuch in freier Lesezeit,” in Klangwelten für Kinder und Jugendliche. Hörmedien in ästhetischer, didaktischer und historischer Perspektive., vol. 21, Petra Josting and M. Preis , Eds. München: Kopaed, 2021, pp. 245–259.
LibreCat
2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 34274
P. Eichwald, Prozessgerechte Gestaltung von Werkzeugen auf Basis von Verschleißsimulationen am Beispiel des Ultraschallbondens, vol. 11. Shaker, 2021.
LibreCat
| Files available
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34269
I. Kruse, “Im Modus der Anästhetik? - Vignettenbasierte Überlegungen zu lehrgangsgestütztem Anfangsunterricht,” in Materialität des Schrifterwerbs. Herausforderungen für die Forschung zum Lesen- und Schreibenlernen, N. Kruse, A. Reichardt, and S. Riegler, Eds. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2021, pp. 209–229.
LibreCat
2021 | Book | LibreCat-ID: 33182
A.-L. M. J. A. Harmening, Schreiben im Angesicht des Todes. Poetologien des Sterbens von 1968 bis heute. Paderborn: Wilhelm Fink Verlag, 2021.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34268
I. Kruse, “): Im Modus der Anästhetik? - Vignettenbasierte Überlegungen zu lehrgangsgestütztem Anfangsunterricht,” in Materialität des Schrifterwerbs. Herausforderungen für die Forschung zum Lesen- und Schreibenlernen, N. Kruse, A. Reichardt, and S. Riegler, Eds. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2021, pp. 209–229.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34266
I. Kruse, “Im Modus der Anästhetik? - Vignettenbasierte Überlegungen zu lehrgangsgestütztem Anfangsunterricht.,” in Materialität des Schrifterwerbs. Herausforderungen für die Forschung zum Lesen- und Schreibenlernen, Norbert Kruse, A. Norbert, and S. Riegler, Eds. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2021, pp. 209–229.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34481
B. Tassignon et al., “An Exploratory Meta-Analytic Review on the Empirical Evidence of Differential Learning as an Enhanced Motor Learning Method,” Frontiers in Psychology, vol. 12, 2021, doi: 10.3389/fpsyg.2021.533033.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34479
C. Mouton, A. Gokeler, A. Urhausen, C. Nührenbörger, and R. Seil, “High Incidence of Anterior Cruciate Ligament Injuries Within the First 2 Months of the Season in Amateur Team Ball Sports,” Sports Health: A Multidisciplinary Approach, vol. 14, no. 2, pp. 183–187, 2021, doi: 10.1177/19417381211014140.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34471
P. Neumann and B. Lütje-Klose, “Collaboration Is the Key – The Role of Special Educators in Inclusive Schools in Germany,” in International Perspectives on Inclusive Education, vol. 17, S. Semon, D. Lane, and P. Jones, Eds. Bingley: Emerald Publishing Limited, 2021, pp. 55–69.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
I. Mindt and S. Rebekka, “Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien,” in Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre., I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, and N. Vöing, Eds. transcript, 2021, pp. 117–140.
LibreCat
| DOI