Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

11500 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34709
An Attack on Facial Soft-Biometric Privacy Enhancement
D.O. Roig, C. Rathgeb, P. Drozdowski, P. Terhörst, V. Struc, C. Busch, IEEE Trans. Biom. Behav. Identity Sci. 4 (2022) 263–275.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37171
Oiling the ’Tireless Selling-Machine’ - Exploring Requirements for the Deployment of Social Bots in Social Commerce
F. Brünker, J. Marx, M. Mirbabaie, S. Stieglitz, in: 55th Hawaii International Conference on System Sciences, HICSS 2022, Virtual Event / Maui, Hawaii, USA, January 4-7, 2022, ScholarSpace, 2022, pp. 1–10.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36866
Neuronale Netze in der Konstruktion zur Ausschöpfung der Potentiale additiver Fertigungstechnologien
M. Ott, N. Meihöfener, R. Koch, in: Deutscher Verband für Materialforschung und -prüfung e.V. (Ed.), Bericht 407 - 7. Tagung des DVM-Arbeitskreises Additiv gefertigte Bauteile und Strukturen, Berlin, 2022, pp. 91–106.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37444
Screening zur Erfassung des Leseverständnisses in den Klassen 6 – 7 (SELV 6 – 7)
S. Seifert, K. Maitz, S. Riedl, A. Neumaier, I. Stoff, und B. Gasteiger-Klicpera, Diagnostica 68 (2022) 101–112.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37447 LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37441
Comparing Student high and low Reading Performance with Differentiated Digital Reading Materials
L. Paleczek, D. Ender, A. Kogler, S. Seifert, European Conference on E-Learning 21 (2022) 338–347.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37472
Exploring the Perceived Relevance of University Mathematics Studies by First-Semester Teaching Students
C. Büdenbender-Kuklinski, R. Hochmuth, M. Liebendörfer, International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 34041
Frameworks and Methodologies for Search-based Approximate Logic Synthesis
L.M. Witschen, Frameworks and Methodologies for Search-Based Approximate Logic Synthesis, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37554
Survey on methods for early prototyping and validation of technical product ideas
L. Asmar, K. Grigoryan, A. Kuhn, R. Dumitrescu, in: 2022 IEEE 20th International Conference on Industrial Informatics (INDIN), IEEE, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37550
Ein Ansatz zur Strukturierung von KI-Assistenzen im Model-Based Systems Engineering
L. Kaiser, E. Schräder, R. Bernijazov, M. Foullois, R. Dumitrescu, in: W. Koch, D. Wilke, S. Dreiseitel, R. Kaffenberger, Gesellschaft für Systems Engineering e.V. (Eds.), Tag Des Systems Engineering, Bremen, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 36572
Professionalitätsentwicklung angehender Lehrkräfte
A. Kirsch, Professionalitätsentwicklung angehender Lehrkräfte, Springer., Wiesbaden, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35871
Kooperatives Unterrichten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, in: F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule , Waxmann , Münster, 2022, pp. 47–61.
LibreCat | DOI
 
 
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35503
'The Continent is Isolated‘. Britische Europavorstellungen zwischen Mythos und Wahrheit.
C. Ehland, in: P.M. Lützeler (Ed.), Die Europäische Union: Konfusion Und Vision: Interdisziplinäre Fragestellungen, Böhlau, Köln und Wien, 2022, pp. 63–79.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38158
Supporting Geometry Learning Digitally-an Interdisciplinary Project to Foster Spatial Competences and Individual Learning Paths by Using Adaptable Algorithmic Feedback Capabilities
F. Winkelnkemper, T. Huhmann, D. Bechinie, K. Eilerts, M. Lenke, C. Schulte, in: Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, 2022, pp. 1407–1413.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39080
Digitalisierung als Chance und Herausforderung - Bemerkungen aus der Didaktik der Informatik
C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: Theologie Im Übergang - Identität - Digitalisierung - Dialog, Herder, Freiburg im Breisgau, 2022, pp. 117–135.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38160
SUPPORTING GEOMETRY LEARNING DIGITALLY THROUGH ADAPTABLE ALGORITHMIC FEEDBACK-CHALLENGES AND SOLUTIONS
T. Huhmann, F. Winkelnkemper, in: EDULEARN22 Proceedings, 2022, pp. 10017–10026.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 38162
Pentomino Digital - Mit Einer App Geometrie Lernen
T. Huhmann, K. Eilerts, F. Winkelnkemper, Mathematik Differenziert (2022) 42–45.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39449
Ausbildung in der zweiten Phase der Lehrerbildung.
C. Tenberge, in: I. Mammes, C. Rotter (Eds.), Professionalisierung von Grundschullehrkräften., 2022, pp. 217–233.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-931971-15-7

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed