Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
11500 Publications
2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42318
N., N. Kindergarten Allocation and the Tradeoff between Stability and Diversity Considerations. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42319
N., N. Effect of the Agent’s Bargaining Positions in the Efficiency of Matching Markets. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 42323
N., N. Stabile Zuordnung mit Paaren - Der neue NRMP Algorithmus. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42320
N., N. School Choice with Reserves and Quotas. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42325
N., N. Organisation von Zeitbörsen. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 45242
N., N. A Scalable and Extensible Architecture for a Crowd-Based Prototype Validation Platform. 2022.
LibreCat
2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 45241
N., N. Conception and Implementation of a Situation-Specific Design Thinking Tool. 2022.
LibreCat
2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 45255
Anonymous, Anonymous. Comparison of Open Source Software in Quantum Computing from the Perspective of Software Development. 2022.
LibreCat
2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 45256
Anonymous, Anonymous. A Detailed Survey and Comparison of the Selected Homomorphic Encryption Libraries. 2022.
LibreCat
2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 45257
Beckmann, Marvin. Analysis of an Interactive Lattice Based Aggregated Signature Scheme. 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45174
Große-Heilmann, Rike Isabel, et al. “Fostering Pre-Service Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge Regarding Digital Media.” Education Sciences, vol. 12, 2022, p. 440, doi:10.3390/educsci12070440.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45298
Riese, Josef, et al. “Die Entwicklung physikdidaktischen Wissens im Längsschnitt.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig, vol. 42, 2022, pp. 100–03.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45175
Ermel, Dorothee, and Josef Riese. “Entwicklung Und Evaluation Eines Fachpraktikums Für Das Techniklehramt.” Journal of Technical Education, vol. 10, no. 1, 2022, pp. 25–47, doi:10.48513/JOTED.V10I1.241.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45173
Vogelsang, Christoph, et al. “Learning to Plan by Learning to Reflect? – Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience.” Educ. Sci., vol. 12, 2022, p. 479.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45404
Schubatzky, Thomas, et al. “Das Gesamtuntersuchungsdesign im Verbundprojekt DiKoLeP.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, vol. 42, 2022, pp. 788–91.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45403
Große-Heilmann, Rike Isabel, et al. “Messung fachdidaktischer digitaler Kompetenzen in Physik.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, vol. 42, 2022, pp. 776–79.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45405
Weiler, David, et al. “Bedarfsanalyse zu digitalen Medien bei Physik-Lehramtsstudierenden.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, vol. 42, 2022, pp. 772–75.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
Vogelsang, Christoph, et al. “Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021., edited by Sebastian Habig, vol. 42, 2022, pp. 96–99.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45446
Zeller, Jannis, et al. “Ansätze zur Ermittlung von Kompetenzniveaus im Fachdidaktischen Wissen.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig, vol. 42, 2022, pp. 764–67.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
Riese, Josef, et al. “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 843–67, doi:10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat
| DOI