Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
7518 Publications
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49825
I. Lehmann et al., “Multi-Task fMRI Data Fusion Using IVA and PARAFAC2,” 2022, doi: 10.1109/icassp43922.2022.9747662.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53250
D. Di Caprio, F. J. Santos-Arteaga, and M. Tavana, “A new algorithm for modeling online search behavior and studying ranking reliability variations,” Applied Intelligence, vol. 52, no. 7, pp. 7529–7549, 2022, doi: 10.1007/s10489-021-02856-8.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53256
S. E. Hashemi, M. Tavana, and M. Bakhshi, “A New Particle Swarm Optimization Algorithm for Optimizing Big Data Clustering,” SN Computer Science, vol. 3, no. 4, Art. no. 311, 2022, doi: 10.1007/s42979-022-01208-8.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42653 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
E. Lankeit and R. Biehler, “Mathematik-Vorkurse zur Vorbereitung auf das Studium – Zielsetzungen und didaktische Konzepte,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 117–141.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42650 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds., Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43232
J. Ridgway, P. Campos, and R. Biehler, “Data Science, Statistics, and Civic Statistics: Education for a Fast Changing World,” in Statistics for Empowerment and Social Engagement, Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42649 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
T. Bauer, R. Biehler, and E. Lankeit, “Mini-Aufgaben in mathematischen Übungsgruppen zur Analysis: Charakteristika von Aufgaben und Abstimmungsverhalten von Studierenden,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2022, pp. 515–543.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
E. Lankeit and R. Biehler, “Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 293–363.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
R. Hochmuth et al., “Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, H. Reinhard, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 3–31.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
M. Liebendörfer et al., “Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 33–65.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46160
L. Wessel and T. Leuders, “Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory,” in Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, and C. Winslow, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2022, pp. 349–368.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
S. Podworny, D. Frischemeier, and R. Biehler, “Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work,” in Statistics for Empowerment and Social Engagement, Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
D. Frischemeier, S. Podworny, and R. Biehler, “Data Visualization Packages for Non-inferential Civic Statistics in High School Classrooms,” in Statistics for Empowerment and Social Engagement, Cham: Springer International Publishing, 2022, pp. 199–236.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
M. Schürmann et al., “Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 67–113.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 53803 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
J. Kersting, Ed., PATTERNS 2022 The Fourteenth International Conferences on Pervasive Patterns and Applications. Barcelona, Spain: IARIA, 2022.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41293
B. Flath, “Transdisziplinäre Eventforschung als Möglichkeitswissenschaft. Überlegungen zum Vermittlungs- und Moderationspotential von Events,” in Druckwellen. Eskalationskulturen und Kultureskalationen in Pop, Gesellschaft und Politik , B. Flath, I. Heinrich, C. Jacke , and M. Momen Pour Tafreshi , Eds. transcript , 2022, pp. 83–96.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53944
P. Jaecks and K. Jonas, “Digital Assessment of Acquired Alexia and Agraphia: On the Relevance of Written Discourse,” Frontiers in Communication, vol. 7, 2022, doi: 10.3389/fcomm.2022.798143.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48687
S. Herbst and P. Gosmann, “Künstlerisch-pädagogischer Musizierunterricht an musiklehrerbildenden Hochschulen und Universitäten in Nordrhein-Westfalen,” in Musikland NRW. Identität, kulturelle Praxis, Traditionen, vol. 4, T. Erlach, T. Krettenauer, K. Oehl, and B. Sauerwald, Eds. LIT Verlag, 2022, pp. 147–166.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53607
R. Janus, “Nicht aufzuhalten – Im Labyrinth der Suche nach dem Ursprung der Pandemie: „Twelve Monkeys“,” in Pandemie im Film. Religiöse und ästhetische Transformationen in der Popularkultur, I. Kirsner and H. Schroeter-Wittke, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 175–183.
LibreCat
| DOI
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54055
F. Markewitz, S. Holtfreter, I. Kroll, and G. Lisek, Eds., Sprache - Text - System. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2022.
LibreCat