Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9842 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29372
Schönhärl, Korinna. “Introduction.” In Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century, edited by Korinna Schönhärl, 1–12. Basingstoke: Springer International Publishing, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-319-42076-9_1.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29735 | OA
Paloniemi, Susanna, and Michael Goller. “The Multifaceted Nature of Agency and Professional Learning.” In Agency at Work: An Agentic Perspective on Professional Learning and Development, edited by Michael Goller and Susanna Paloniemi, 465–78. Cham: Springer International Publishing, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-319-60943-0_23.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29734
Goller, Michael, and Susanna Paloniemi. “Agency at Work, Learning and Professional Development: An Introduction.” In Professional and Practice-Based Learning, edited by Cham Springer. Cham: Springer International Publishing, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-319-60943-0_1.
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 13078
Kampmann, Matthias, and Sybille Hellebrand. X-Tolerante Prüfzellengruppierung Für Den Test Mit Erhöhter Betriebsfrequenz. 29. Workshop “Testmethoden und Zuverlässigkeit von Schaltungen und Systemen” (TuZ’17), Lübeck, Germany, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 10576
Kampmann, Matthias, and Sybille Hellebrand. “Design-for-FAST: Supporting X-Tolerant Compaction during Faster-than-at-Speed Test.” In 20th IEEE International Symposium on Design & Diagnostics of Electronic Circuits & Systems (DDECS’17). IEEE, 2017. https://doi.org/10.1109/ddecs.2017.7934564.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30767
Külker, Anna, Marlena Dorniak, Sabine Geist, Harry Kullmann, Natascha Lutter, Birgit Lütje-Klose, and Christof Siepmann. “Schulisches Wohlbefinden Als Qualitätsmerkmal Inklusiver Schulen ‒ Unterrichtsentwicklung Im Rahmen Eines Lehrer-Forscher-Projekts an Der Laborschule Bielefeld.” In {Leistung Inklusive? Inklusion in Der Leistungsgesellschaft. Band II: Unterricht, Leistungsbewertung Und Schulentwicklung}, edited by Annette Textor, Sandra Grüter, Ines Schiermeyer-Reichl, and Bettina Streese, 48–59. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 31467
Elit, Stefan. “Rüdiger Scholz: Max von der Grün. Politischer Schriftsteller und Humanist. Mit einer Würdigung von Werner Bräunigs ‘Rummelplatz’, Würzburg 2015.” Germanistik 57, H. 3-4, Nr. 6140, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 31466
Elit, Stefan. “Das Bild der DDR in Literatur, Film und Internet. 25 Jahre Erinnerung und Deutung, hg. v. Hans-Joachim Veen, Red. Manuel Leppert, Köln u.a. 2015.” Germanistik 57, H. 3-4, Nr. 6491, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31649
Steinhausen, Julia, and Ingrid Scharlau. “Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft. Mentoring für Frauen in der Promotionsphase.” In Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft, edited by Renate Petersen, Mechthild Budde, Pia Simone Brocke, Gitta Doebert, Helga Rudack, and Henrike Wolf, 315–30. Wiesbaden: Springer VS, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14268-1_24.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31650
Scharlau, Ingrid. “Diese Linie sollte man verlängern: Zum Verhältnis der Hochschuldidaktik zu den Fächern.” In Zwischen Wissenschaftsforschung, Wissenschaftspropädeutik und Hochschulpolitik. Hochschuldidaktik als lebendige Werkstatt. Festschrift für Ludwig Huber zum 80. Geburtstag, edited by Wolff-Dietrich Webler and Helga Jung-Paarmann, 229–42. Bielefeld: UVW, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Bohndick, Carla, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl. “Competencies and Career Choice Motives: Characteristics of High School Students Interested in Teacher Education Programmes.” Journal of Education for Teaching 43, no. 5 (2017): 566–80. https://doi.org/10.1080/02607476.2017.1355029.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 | OA
Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus.” In Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie, edited by Bärbel Kracke and Peter Noack, 163–79. Berlin: Springer, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54061-5_10-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Hilkenmeier, Johanna, and Heike M. Buhl. “Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung.” In Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern, edited by Gernot Aich, Christina Kuboth, Martin Gartmeier, and Daniela Sauer, 1:76–85. Hohengehren: Schneider-Verlag, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32546
Buhl, Heike M., Peter Noack, and Baerbel Kracke. “The Role of Parents and Peers in the Transition From University to Work Life.” Journal of Career Development 45, no. 6 (2017): 523–35. https://doi.org/10.1177/0894845317720728.
LibreCat | DOI
 

2017 | Habilitation | LibreCat-ID: 33074 | OA
Ulrich, Tanja. Grammatikerwerb und grammatische Störungen im Kindesalter. Ergebnisse des Forschungsprojekts GED 4-9 und ihre Implikationen für sprachdiagnostische und - therapeutische Methoden. Universität zu Köln, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32023
Albers, Timm, Anja Bereznai, Anna Dintsioudi, Oliver Hormann, Tanja Jungmann, Katja Koch, Nicole Kawasnik, et al. “Sprachliche Bildung und Förderung aus interdisziplinärer Perspektive.” Mehr Sprache im frühpädagogischen Alltag. Potenzial erkennen - Ressourcen nutzen, 2017, 13–18.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32633
Steigerwald, Jörn. “Le naturel. Molières Modellierung eines sozialen und ästhetischen Ideals (‘L’École des femmes’, ‘La Critique de l’École des femmes’, "L’Impromptu de Versailles“).” Romanistische Zeitschrift für Literaturgeschichte 41, 3/4 , 2017, 283–305.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33537
Rezat, Sara, ed. Prozessorientierte Schreibförderung. Fördermagazin Sekundarstufe Deutsch 4/2017. Oldenbourg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33609
Rezat, Sara. “Schreiben fördern. Bedingungen und Maßnahmen für eine gelingende prozessorientierte Schreibförderung. Basisbeitrag.” Fördermagazin Sekundarstufe 4/2017, 2017, 5–10.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33610
Rezat, Sara, and Cynthia Arnold. “Ich stelle mich vor... Vom Steckbrief zum Portrait.” Fördermagazin Sekundarstufe 4/2017, 2017, 31–38.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86776-582-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed