Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9827 Publications


2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50588
Büker, P., Herding, J., Bernasconi, B., Becker, V., & Glawe, K. (2023). Inklusion auf neuen Wegen lehren und lernen: Grundschullehrkräftebildung mit Open Educational Resources (OER) im Format von Open Educational Practices (OEP) - Befunde aus dem Pilotprojekt InDigO. Posterbeitrag auf der Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität Siegen.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50591
Büker, P., Höke, J., & Herding, J. (2023). Paderborner Qualitätsstern (PQ3): A self-evaluation instrument for ECEC and school educators to reflect collaboration in transition processes. Current findings. Presentation on the EECERA Conference “Children´s Curiosity, Agency and Participation: challenges for professional Action and Development” in Lisbon (Portugal).
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50590
Büker, P., & Fernhomberg, H. M. (2023). Children’s Voices concerning their Role as Researchers. Implications for Participation, Curiosity and Agency. Presentation on the EECERA Conference “Children´s Curiosity, Agency and Participation: challenges for professional Action and Development” in Lisbon (Portugal).
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50592
Büker, P., Wistuba, F., Glawe, K., & Knurr, M. (2023). Querschnittsthemen in der Hochschullehre professionalisierungswirksam vernetzen. Beitrag auf der TURN Conference „Prototyp Zukunft – Lösungen für transformative Lehre teilen“ an der TH Köln.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50727
Olfert, V., Schuster, L., Bähr, P., Hein, D., Meschut, G., & Sommer, S. (2023). Methodenentwicklung zur Prognose des Crashverhaltens von widerstandspunktgeschweißten 3-Stahlblechverbindungen. 25. DVC-Sondertagung Widerstandsschweissen , Duisburg.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46191
Alt, C., Kenter, T., Faghih-Naini, S., Faj, J., Opdenhövel, J.-O., Plessl, C., Aizinger, V., Hönig, J., & Köstler, H. (2023). Shallow Water DG Simulations on FPGAs: Design and Comparison of a Novel Code Generation Pipeline. In Lecture Notes in Computer Science. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-32041-5_5
LibreCat | DOI
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 50561
Eickelmann, B. (2023). Förderung von Chancengerechtigkeit im Kontext von Digitalisierung. Bestandsaufnahme und Perspektiven für die schulische Personalentwicklung und unterstützendes Schulleitungshandeln. Eine Expertise, angebunden an das Programm Klasse!Digital – Ganzheitliche Schul- und Unterrichtsentwicklung für heute und morgen (gefördert vom Ministerium für Schule und Bildung des Landes Nordrhein-Westfalen, der Wübben Stiftung Bildung und RuhrFutur). .
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46181
Drepper, L. (2023). Gestaltung narrativer Bilder für sprachlich-ästhetisches Lernen in der Grundschule. Ein qualitativer Vergleich von Erzähltexten zu unterschiedlichen Erzählimpulsen. In V. Lemke, N. Kruse, T. Steinhoff, & A. Sturm (Eds.), Schreibunterricht. Studien und Diskurse zum Verschriften und Vertexten (pp. 145–164). Waxmann.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50827
Schulze, J., & Eickelmann, B. (2023). MOOCs in Inverted-Classroom-Szenarien in der Lehrkräftebildung – Erkenntnisse einer Evaluationsstudie. In J. Buchner, C. F. Freisleben-Teutscher, J. Hüther, I. Neiske, K. Morisse, R. Reimer, & K. Tengler (Eds.), Inverted Classroom and beyond 2023: Agile Didaktik für nachhaltige Bildung (pp. 89–102). Books on Demand GmbH.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51009
Wells, A. (2023). “In Nature as in Geometry”: Du Châtelet and the Post-Newtonian Debate on the Physical Significance of Mathematical Objects. In Boston Studies in the Philosophy and History of Science. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-34340-7_4
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46042 | OA
Koch, R., Holtmann, S., & Giese, H. (2023). Losses Never Sleep – The Effect of Tax Loss Offset on Stock Market Returns during Economic Crises. Journal of Business Economics, 93(1–2), 59–109. https://doi.org/10.1007/s11573-022-01134-4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50824
Schulze, J., Eickelmann, B., & Drossel, K. (2023). Einbettung von MOOCs in eine innovative Lehrkräftebildung – Ein Best-Practice-Ansatz im Themenfeld medienbezogene Schulentwicklung. In L. Mrohs, M. Hess, K. Lindner, S. Overhage, & J. Schlüter (Eds.), Digitalisierung in der Hochschullehre – Perspektiven und Gestaltungsoptionen (pp. 227–233). University of Bamberg Press. https://doi.org/10.20378/irb-59190
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51041
Muller, J. (2023). Ambroise Paré and René Descartes on Sensation in Amputated Limbs. In F. Baldassarri (Ed.), Descartes and Medicine Problems, Responses and Survival of a Cartesian Discipline (pp. 81–97). Brepols.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51029
Muller, J. (2023). Space and Time: Mathematical and Moral Thoughts in Sophie Germain and Blaise Pascal. In Women in the History of Philosophy and Sciences. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-39630-4_7
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51088
Drossel, K., & Rothstein, B. (2023). Phasenübergreifende Zusammenarbeit in der digitalisierungsbezogenen Lehrer*innenbildung gestalten. Themenheft im Online-Journal ‚Herausforderung Lehrer_innenbildung –  Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ)‘, 6 (2). https://doi.org/10.11576/HLZ-6409
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51021
Drossel, K., Eickelmann, B., Vennemann, M., & Fröhlich, N. (2023). Fostering students’ resilience. Analyses towards factors of individual resilience in the computer and information literacy domain. In T. Keane, C. Lewin, T. Brinda, & R. Bottino (Eds.), Towards a collaborative society through creative learning (pp. 39–50). Springer Nature Switzerland.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 51027
Berntheisel, S., Chammon, J., Dehmel, S., Eickelmann, B., & et al., M. (2023). Impulse zur Förderung von Datenkompetenzen und Datenkultur. Handlungsempfehlungen aus dem Beteiligungsprozess “Roadmap Datenkompetenzen und Datenkultur.” BMBF und VDI/VDE.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Report | LibreCat-ID: 51017 | OA
Schulte, A., Eickelmann, B., & Hauck-Thum, U. (2023). Schultransform trifft MINT. Der Einfluss eines MINT-Schwerpunkts auf die Schultransformation.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51091
Drossel, K., Friesen, S., Phillips, M., Forkosh, A., Christensen, R., Trevisan, O., Shaffer, D. W., & Horikoshi, I. (2023). Thematic Working Group 8 - Pedagogical Reasoning and Reflective Practice: Teacher’s Professional Learning and Development (TLPD) in New Digital Realities. In M. Phillips & P. Fisser (Eds.), Moving forward to new educational realities in the digital era. Report of EDUsummIT 2023 (pp. 59–70).
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 51117
Scheidemann, C., Hemsel, T., Friesen, O., Claes, L., & Sextro, W. (2023). Influence of Temperature and Pre-Stress on the Piezoelectric Material Behavior of Ring-Shaped Ceramics. 7th International Conference on Advanced Electromaterials (ICAE 2023), Jeju, Korea.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86776-582-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed