Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9792 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 30707
Investigation of Clinched Joints – A Finite Element Simulation of a Non-destructive Approach
B. Sadeghian, C. Guilleaume, R. Lafarge, A. Brosius, Lecture Notes in Production Engineering (2020) 116–124.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24575
Influence of Nozzle Shape on Near-Surface Segregation Formation During Twin-Roll Casting of Aluminum Strips
O. Grydin, M. Stolbchenko, M. Schaper, in: Light Metals 2020, Cham, 2020, pp. 1039–1044.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 35081
Unterrichtsentwicklung und Unterrichtsgestaltung
K. Guthöhrlein, C. Lindmeier, D. Laubenstein, Unterrichtsentwicklung und Unterrichtsgestaltung, Kohlhammer, Stuttgart, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 20655
P 1221 - Auslegungsmethode für zyklisch beanspruchte Stahl/CFK-Klebverbindungen unter besonderer Berücksichtigung des Rissfortschritts
J. Kowatz, D. Teutenberg, G. Meschut, P 1221 - Auslegungsmethode für zyklisch beanspruchte Stahl/CFK-Klebverbindungen unter besonderer Berücksichtigung des Rissfortschritts, Forschungsvereinigung Stahlanwendung e. V., Düsseldorf, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35209
Entwicklung und psychometrische Evaluation eines Fragebogens zur Erfassung subjektiver Definitionen von Inklusion (FEDI)
L. Egener, D. Scheer, D. Laubenstein, C. Meizer, in: M. Grosche, J. Decristan, K. Urton, N.C. Jansen, G. Bruns, B. Ehl (Eds.), Sonderpädagogik Und Bildungsforschung - Fremde Schwestern?, Bad Heilbrunn, 2020, pp. 198–204.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35465
Inwiefern können Praxisphasen im Studium zu einer Theorie-Praxis- Relationierung beitragen? Implikationen für die professionelle Entwicklung angehender Lehrkräfte
C. Caruso, C. Harteis, in: K. Rheinländer, D. Scholl (Eds.), Verlängerte Praxisphasen in der Lehrer*innenbildung Konzeptionelle und empirische Aspekte der Relationierung von Theorie und Praxis, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2020, pp. 58–73.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35467
Interreligiöse Kooperation im Religionsunterricht
J. Woppowa, C. Caruso, L. Konsek, N. Kamcili-Yildiz, in: J. Willems (Ed.), Religion in der Schule. Pädagogische Praxis zwischen Diskriminierung und Anerkennung, transcript Verlag, Bielefeld , 2020, pp. 367–385.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35468
Digitalisierung in der Landwirtschaft: Gründe, Optionen und Bewertungen aus Perspektive von Milchviehlandwirtinnen und -landwirten
M. Goller, C. Caruso, A. Berisha-Gawlowski, C. Harteis, in: D. Heisler, J. Meier (Eds.), Digitalisierung am Übergang Schule Beruf Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung, wbv , Bielefeld, 2020, pp. 53–80.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35521
Development of Prospective Physics Teachers’ Professional Knowledge and Skills during a One-Semester School Internship
C. Vogelsang, A. Borowski, C. Kugelmeyer, J. Riese, D. Buschhüter, P. Enkrott, M. Kempin, P. Reinhold, H. Schecker, J. Schröder, in: Student Learning in German Higher Education, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2020, pp. 105–123.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35535
Pre-seasonal Assessment and Performance Diagnostics: Orthopaedic and Functional Aspects
A. Gokeler, D. Büchel, in: Injury and Health Risk Management in Sports, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35559
Encrypted Cloud-based Control using Secret Sharing with One-time Pads
M. Schulze Darup, T. Jager, in: 2019 IEEE 58th Conference on Decision and Control (CDC), IEEE, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35558
Exact representation of piecewise affine functions via neural networks
M. Schulze Darup, in: 2020 European Control Conference (ECC), IEEE, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35567
Encrypted Cooperative Control Revisited
A.B. Alexandru, M. Schulze Darup, G.J. Pappas, in: 2019 IEEE 58th Conference on Decision and Control (CDC), IEEE, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35580
Encrypted polynomial control based on tailored two‐party computation
M. Schulze Darup, International Journal of Robust and Nonlinear Control 30 (2020) 4168–4187.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35585
Optimal event‐triggered transmission scheduling for privacy‐preserving wireless state estimation
J. Lu, A.S. Leong, D.E. Quevedo, International Journal of Robust and Nonlinear Control 30 (2020) 4205–4224.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24743 LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26631
Sichtweisen von Grundschullehrkräften auf die Qualität inklusiven Unterrichts
G. Görel, N. Finke, F. Hellmich, in: N. Skorsetz, M. Bonanati, D. Kucharz (Eds.), Diversität und soziale Ungleichheit. Jahrbuch Grundschulforschung, Springer VS, Wiesbaden, 2020, pp. 287–291.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35618
Science Teaching Processes (strand 3). In Levrini, O. & Tasquier, G. (eds.), The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education. Electronic Proceedings of the ESERA 2019 Conference.
S. Fechner, R. Verhoeff, eds., Science Teaching Processes (Strand 3). In Levrini, O. & Tasquier, G. (Eds.), The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges through Science Education. Electronic Proceedings of the ESERA 2019 Conference. , University of Bologna, Bologna, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35770
Development and psychometric evaluation of an instrument measuring subjective definitions of inclusion (FEDI). International Journal of Inclusive Education.
D. Scheer, L. Egener, D. Laubenstein, C. Melzer, In: International Journal of Inclusive Education (2020).
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35836
Auswirkungen der Digitalisierung industrieller Arbeit auf die berufliche und allgemeine Bildung
A. Berisha-Gawlowski, C. Caruso, M. Goller, C. Harteis, in: D. Heisler, J. Meier (Eds.), Digitalisierung am Übergang Schule Beruf Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung, wbv, Bielefeld, 2020, pp. 33–51.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86821-767-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed