Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9792 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 30707
Sadeghian, B., Guilleaume, C., Lafarge, R., & Brosius, A. (2020). Investigation of Clinched Joints – A Finite Element Simulation of a Non-destructive Approach. Lecture Notes in Production Engineering, 116–124. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62138-7_12
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24575
Grydin, O., Stolbchenko, M., & Schaper, M. (2020). Influence of Nozzle Shape on Near-Surface Segregation Formation During Twin-Roll Casting of Aluminum Strips. In Light Metals 2020 (pp. 1039–1044). https://doi.org/10.1007/978-3-030-36408-3_141
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 35081
Guthöhrlein, K., Lindmeier, C., & Laubenstein, D. (2020). Unterrichtsentwicklung und Unterrichtsgestaltung. Kohlhammer.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 20655
Kowatz, J., Teutenberg, D., & Meschut, G. (2020). P 1221 - Auslegungsmethode für zyklisch beanspruchte Stahl/CFK-Klebverbindungen unter besonderer Berücksichtigung des Rissfortschritts: Vol. P 1221. Forschungsvereinigung Stahlanwendung e. V.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35209
Egener, L., Scheer, D., Laubenstein, D., & Meizer, C. (2020). Entwicklung und psychometrische Evaluation eines Fragebogens zur Erfassung subjektiver Definitionen von Inklusion (FEDI). In M. Grosche, J. Decristan, K. Urton, N. C. Jansen, G. Bruns, & B. Ehl (Eds.), Sonderpädagogik und Bildungsforschung - Fremde Schwestern? (pp. 198–204).
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35465
Caruso, C., & Harteis, C. (2020). Inwiefern können Praxisphasen im Studium zu einer Theorie-Praxis- Relationierung beitragen? Implikationen für die professionelle Entwicklung angehender Lehrkräfte. In K. Rheinländer & D. Scholl (Eds.), Verlängerte Praxisphasen in der Lehrer*innenbildung Konzeptionelle und empirische Aspekte der Relationierung von Theorie und Praxis (pp. 58–73). Klinkhardt.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35467
Woppowa, J., Caruso, C., Konsek, L., & Kamcili-Yildiz, N. (2020). Interreligiöse Kooperation im Religionsunterricht. In J. Willems (Ed.), Religion in der Schule. Pädagogische Praxis zwischen Diskriminierung und Anerkennung (pp. 367–385). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839453551-021
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35468
Goller, M., Caruso, C., Berisha-Gawlowski, A., & Harteis, C. (2020). Digitalisierung in der Landwirtschaft: Gründe, Optionen und Bewertungen aus Perspektive von Milchviehlandwirtinnen und -landwirten. In D. Heisler & J. Meier (Eds.), Digitalisierung am Übergang Schule Beruf Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung (Vol. 56, pp. 53–80). wbv . https://doi.org/10.3278/6004725w
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35521
Vogelsang, C., Borowski, A., Kugelmeyer, C., Riese, J., Buschhüter, D., Enkrott, P., Kempin, M., Reinhold, P., Schecker, H., & Schröder, J. (2020). Development of Prospective Physics Teachers’ Professional Knowledge and Skills during a One-Semester School Internship. In Student Learning in German Higher Education (pp. 105–123). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-27886-1_6
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35535
Gokeler, A., & Büchel, D. (2020). Pre-seasonal Assessment and Performance Diagnostics: Orthopaedic and Functional Aspects. In Injury and Health Risk Management in Sports. Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-60752-7_12
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35559
Schulze Darup, M., & Jager, T. (2020). Encrypted Cloud-based Control using Secret Sharing with One-time Pads. 2019 IEEE 58th Conference on Decision and Control (CDC). https://doi.org/10.1109/cdc40024.2019.9029342
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35558
Schulze Darup, M. (2020). Exact representation of piecewise affine functions via neural networks. 2020 European Control Conference (ECC). https://doi.org/10.23919/ecc51009.2020.9143957
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35567
Alexandru, A. B., Schulze Darup, M., & Pappas, G. J. (2020). Encrypted Cooperative Control Revisited. 2019 IEEE 58th Conference on Decision and Control (CDC). https://doi.org/10.1109/cdc40024.2019.9030124
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35580
Schulze Darup, M. (2020). Encrypted polynomial control based on tailored two‐party computation. International Journal of Robust and Nonlinear Control, 30(11), 4168–4187. https://doi.org/10.1002/rnc.5003
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35585
Lu, J., Leong, A. S., & Quevedo, D. E. (2020). Optimal event‐triggered transmission scheduling for privacy‐preserving wireless state estimation. International Journal of Robust and Nonlinear Control, 30(11), 4205–4224. https://doi.org/10.1002/rnc.4910
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24743
Stender, J., Vogelsang, C., Watson, C., & Schaper, N. (2020). Reflexion von (eigenem oder fremdem) Klassenführungsverhalten angehender Lehrpersonen. Eine Untersuchung im Kontext von Unterrichtssimulationen im Lehramtsstudium. Jahrbuch für Allgemeine Didaktik (JfAD) , 18–39.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26631
Görel, G., Finke, N., & Hellmich, F. (2020). Sichtweisen von Grundschullehrkräften auf die Qualität inklusiven Unterrichts. In N. Skorsetz, M. Bonanati, & D. Kucharz (Eds.), Diversität und soziale Ungleichheit. Jahrbuch Grundschulforschung (pp. 287–291). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-27529-7_47
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35618
Fechner, S., & Verhoeff, R. (Eds.). (2020). Science Teaching Processes (strand 3). In Levrini, O. & Tasquier, G. (eds.), The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education. Electronic Proceedings of the ESERA 2019 Conference. (pp. 301–302). University of Bologna.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35770
Scheer, D., Egener, L., Laubenstein, D., & Melzer, C. (2020). Development and psychometric evaluation of an instrument measuring subjective definitions of inclusion (FEDI). International Journal of Inclusive Education. In: International Journal of Inclusive Education.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35836
Berisha-Gawlowski, A., Caruso, C., Goller, M., & Harteis, C. (2020). Auswirkungen der Digitalisierung industrieller Arbeit auf die berufliche und allgemeine Bildung. In D. Heisler & J. Meier (Eds.), Digitalisierung am Übergang Schule Beruf Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung (Vol. 56, pp. 33–51). wbv. https://doi.org/10.3278/6004725w
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86821-767-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed