Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9796 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15332
Schlichtig, M., Opel, S. A., Budde, L., & Schulte, C. (2019). Understanding Artificial Intelligence – A Project for the Development of Comprehensive Teaching Material. In E. Jasutė & S. Pozdniakov (Eds.), ISSEP 2019 - 12th International conference on informatics in schools: Situation, evaluation and perspectives, Local Proceedings (Vol. 12, pp. 65–73).
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 32431
Tönsing, J. (2019). Daniel Napp: Das schlaue Buch vom Büchermachen. In Grundschulunterricht Deutsch 3 (2019) (p. 46).
LibreCat
 

2019 | Dissertation | LibreCat-ID: 34167
Riebler, H. (2019). Efficient parallel branch-and-bound search on FPGAs using work stealing and instance-specific designs. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-830
LibreCat | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 20918
Göddecke, J., Meschut, G., Laubrock, M., Göhrs, T., & Kötting, G. (n.d.). Entwicklung einer Methode zur Auslegung von Klebverbindungen in schwingbeanspruchten Konstruktionen des Landmaschinen- und Anlagenbaus (P1121). Forschungsvereinigung Stahlanwendung e. V. .
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 34492 | OA
Neumann, P. (2019). Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen (Vol. 73). Waxmann Verlag GmbH. https://doi.org/10.31244/9783830990437
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34494
Idel, T.-S., Lütje-Klose, B., Grüter, S., Mettin, C., Meyer, A., Neumann, P., Büttner, G., Hasselhorn, M., & Schneider, W. (2019). Inklusion im Bremer Schulsystem. In K. Maaz, M. Hasselhorn, T.-S. Idel, E. Klieme, B. Lütje-Klose, P. Stanat, M. Neumann, A. Bachsleitner, J. Lühe, & S. Schipolowski (Eds.), Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus. Ergebnisse der Evaluation der Bremer Schulreform (pp. 121–161). Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34491
Neumann, P. (2019). Mittendrin oder nur dabei? Sonderpädagogischer Förderbedarf und soziale Partizipation. SCHULE inklusiv, 2, 47.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12726
Hagengruber, R. E. (2019). Émilie Du Châtelet zwischen Leibniz und Kant. Du Châtelet in der Eberhard-Kant-Kontroverse. In R. Hagengruber & H. Hecht (Eds.), Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung (Vol. 24, pp. 173–195). Springer Fachmedien Wiesbaden; Imprint: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14022-9{\textunderscore }6
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35036
Eybl, F. M., Fulda, D., & Süßmann, J. (2019). Einführung. In F. M. Eybl, D. Fulda, & J. Süßmann (Eds.), Bündnisse. Politische, soziale und intellektuelle Allianzen im Jahrhundert der Aufklärung (pp. 9–34). Böhlau. https://doi.org/10.7767/9783205233039.9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35037
Eybl, F. M., Fulda, D., & Süßmann, J. (Eds.). (2019). Bündnisse. Politische, soziale und intellektuelle Allianzen im Jahrhundert der Aufklärung. Böhlau. https://doi.org/10.7767/9783205233039
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34968
Süßmann, J. (2019). Das Mainufer von Aschaffenburg: Romantische Geschichtsinszenierung und Herrschaftslegitimation. In M. Chihaia & G. Eckert (Eds.), Kolossale Miniaturen. Festschrift für Gerrit Walther (pp. 388–399). Aschendorff.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 27994
Bloh, B., & van Ophyusen, S. (2019). The full range of leadership. Welche Zusammenhänge gibt es zwischen Führungsverhalten und schulischen Qualitätsindikatoren? Schulmanagement, 3(1), 23–25.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28003
Bloh, B., Behrmann, L., Homt, M., & van Ophuysen, S. (2019). Forschendes Lernen in der Lehrerausbildung – Gestaltung und Erforschung des Praxissemesters. In M. Degeling, N. Franken, S. Freund, S. Greiten, D. Neuhaus, & J. Schellenbach-Zell (Eds.), Herausforderung Kohärenz: Praxisphasen in der universitären Lehrerbildung. Bildungswissenschaftliche und fachdidaktische Perspektiven (pp. 135–148). Klinkhardt.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29369
Schönhärl, K. (2019). Die Steuermoral weltweit. Eine Artikelserie in der Frankfurter Allgemeinen Zeitung in den Jahren 1963/64. In J.-O. Hesse, C. Kleinschmidt, R. Köster, & T. Schanetzky (Eds.), Moderner Kapitalismus. Wirtschafts- und unternehmenshistorische Beiträge (pp. 475–492). Mohr Siebeck. https://doi.org/10.1628/978-3-16-158907-2
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24055
Bahmanian, M., Tiedau, J., Silberhorn, C., & Scheytt, C. (2019). Octave-Band Microwave Frequency Synthesizer Using Mode-Locked Laser as a Reference. 2019 International Topical Meeting on Microwave Photonics (MWP), 1–4. https://doi.org/10.1109/MWP.2019.8892046
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13653
Harteis, C., Goller, M., & Fischer, C. (2019). Die Auswirkungen der Digitalisierung auf die Bedeutung beruflicher Qualifikation aus betrieblicher Sicht. In J. Seifried, K. Beck, B.-J. Ertelt, & A. Frey (Eds.), Beruf, Beruflichkeit, Employability (pp. 239–253). wbv.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 8958
Goller, M., Steffen, B., & Harteis, C. (2019). Becoming a Nurse Aide: An Investigation of an Existing Workplace Curriculum in a Nursing Home. Vocations and Learning, 12(1), 67–85. https://doi.org/10.1007/s12186-018-9209-z
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13259
Chen, W.-F., Al-Khatib, K., Hagen, M., Wachsmuth, H., & Stein, B. (2019). Unraveling the Search Space of Abusive Language in Wikipedia with Dynamic Lexicon Acquisition. Proceedings of the Second Workshop on Natural Language Processing for Internet Freedom, 76–82.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 12918
Maaz, M. U., Sprenger, A., & Hellebrand, S. (2019). A Hybrid Space Compactor for Adaptive X-Handling. 50th IEEE International Test Conference (ITC), 1–8.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31003
Kullmann, H., & Hülshoff, A. (2019). “In erster Linie Kopfsache”!? ‒ Einstellungen zu schulischer Inklusion von Lehrkräften und Lehramtsstudierenden: Theoretische Grundlagen und jüngere empirische Befunde. In B. Baumert & M. Willen (Eds.), Zwischen Persönlichkeitsbildung und Leistungsentwicklung. Fachspezifische Zugänge zu inklusivem Unterricht im interdisziplinären Diskurs (pp. 49–69). Klinkhardt.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86821-767-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed