Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10703 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56582
9th Challenge on Question Answering over Linked Data (QALD-9) (invited paper)
R. Usbeck, R.H. Gusmita, A.-C. Ngonga Ngomo, M. Saleem, in: Joint Proceedings of the 4th Workshop on Semantic Deep Learning (SemDeep-4) and NLIWoD4: Natural Language Interfaces for the Web of Data {(NLIWOD-4)} and 9th Question Answering over Linked Data Challenge {(QALD-9)} Co-Located with 17th International Semantic Web Conference {(ISWC} 2018), Monterey, California, United States of America, October 8th - 9th, 2018., 2018, pp. 58–64.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57638
Weiblichkeit - Ansätze zur Theoretisierung
A. Langer, C. Mahs, B. Rendtorff, eds., Weiblichkeit - Ansätze Zur Theoretisierung, Barbara Budrich Verlag, Opladen, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 45131
Rheinland-Kita-Studie: Inklusion von Kindern mit Behinderung in Tageseinrichtungen für Kinder. Zwischenbericht zur quantitativ-empirischen Online-Erhebung der Leiterinnen und Leiter
R. Kißgen, J. Austermühle, S. Franke, D. Limburg, J. Wöhrle, Rheinland-Kita-Studie: Inklusion von Kindern mit Behinderung in Tageseinrichtungen für Kinder. Zwischenbericht zur quantitativ-empirischen Online-Erhebung der Leiterinnen und Leiter, Universität Siegen, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45136
School belonging and successful transition practice - academic self-concept and achievement motivation in primary school students
D. Mays, S. Franke, F. Metzner, C. Boyle, D. Jindal-Snape, L. Schneider, H. Zielemanns, Z. Pawils, M. Wichmann, in: K. Allen, C. Boyle (Eds.), Pathways to Belonging - Contemporary Research in School Belonging, Sense Publishers, Rotterdam, 2018, pp. 168–187.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45132 LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45133
Der Übergang von der Grundschule auf die weiterführende Schule im Kontext inklusiver Bildung - Ein Blick in die Forschung und Praxis. In Porsch, R. (Hrsg.). Der Übergang von der Grundschule auf weiterführende Schulen
D. Mays, H. Zielemanns, S. Franke, M. Wichmann, F. Metzner, in: Grundlagen für die Lehrerausbildung und Praxis, UTB, Stuttgart, 2018, pp. 139–164.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45129
Bindungsrepräsentation und externalisierende Verhaltensauffälligkeiten von Grundschulkindern mit ADHS
S. Franke, R. Kißgen, Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 67 (2018) 315 – 332.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 57941
The link between the share of banks’ Level 3 assets and their default risk and default costs
U. Mohrmann, J. Riepe, Review of Quantitative Finance and Accounting 52 (2018) 1163–1189.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50229
Women as zoa politica or Why There Could Never Be a Women’s Party. An Arendtian-Inspired Phenomenology of Female Political Subject
M. Robaszkiewicz, in: Women Phenomenologists on Social Ontology, Springer International Publishing, Cham, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24193
Wireless Energy Harvesting in RFID Applications at 5.8 GHz ISM Band, a System Analysis
S. Haddadian, C. Scheytt, in: Electromagnetics Research Symposium, Japan/Toyama, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58666
Study-related Use of Instructional Videos by Undergraduate Engineering Students
M. Hennig, B. Mertsching, in: Proceedings of the 4th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’18), Universitat Politècnica València, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24185
First Performance Insights on Our Noval OFDM-based Vehicular VLC Prototype
J. Koepe, C. Kaltschmidt, M. Illian, R. Puknat, P. Kneuper, S. Wittemeier, A. Memedi, C. Tebruegge, M.S. Amjad, S. Kruse, C. Kress, C. Scheytt, F. Dressler, in: 2018 IEEE Vehicular Networking Conference (VNC), IEEE, Taiwan/Taipeh, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24190
Design of an Automotive Visible Light Communications Link using a Off-The-Shelf LED Headlight
S. Kruse, C. Kress, A. Memedi, C. Tebruegge, M.S. Amjad, C. Scheytt, F. Dressler, in: ANALOG 2018 16. GMM/ITG-Fachtagung, IEEE, Germany/Munich, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58868
Drei Länder und vier Universitäten. Hans Reichenbachs Odyssee als Naturphilosoph
N. Milkov, in: M. Beck, N. Coomann (Eds.), Deutschsprachige Philosophie im amerikanischen Exil 1933–1945. Historische Erfahrung und Begriffliche Transformation. Deutschsprachige Philosophie im Exil in den USA 1933–1945, 1st ed., LIT, Wien, 2018, pp. 61–77.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60448
A Simple Approach to Intrinsic Correspondence Learning on Unstructured 3D Meshes
I. Lim, A. Dielen, M. Campen, L. Kobbelt, in: L. Leal-Taixé, S. Roth (Eds.), Computer Vision - ECCV 2018 Workshops - Munich, Germany, September 8-14, 2018, Proceedings, Part III, Springer, 2018, pp. 349–362.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 25253
Production theory 3
Wilhelm Dangelmaier, Production Theory 3, Springer-Verlag, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19514
Inklusion vom Kind aus denken: Einsatzmöglichkeiten des Vielfaltstableaus im bildungswissenschaftlichen und fachdidaktischen Lehramtsstudium
D. Backe-Neuwald, M. Berkemeier, P. Büker, in: S. Greiten, G. Geber, A. Gruhn, M. Köninger (Eds.), Lehrerausbildung für Inklusion – Fragen und Konzepte zur Hochschulentwicklung“. Tagungsband zum Siegener Kongress „LehrerInnenbildung für Inklusion, Waxmann, Münster, 2017, pp. 186–195.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19515
Wir sind jetzt alle Lernbegleiter“ – Nivellierungstendenzen in der multiprofessionellen Teamarbeit im Übergang Kita-Grundschule
T. Bührmann, P. Büker, J. Höke, in: Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs. Jahrbuch Grundschulforschung. Band 22., Springer VS, Wiesbaden, 2017, pp. 212–217.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 19516 LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 19525
Bildungshäuser als "Dritter Raum" im Übergang zwischen Kita und Grundschule - Kritische Blicke auf ein Jahrzehnt Intensivkooperation
J. Höke, T. Bührmann, P. Büker, R. Hummel, K. Meser, S. Miller, R. Stölner, Zeitschrift für Grundschulforschung H. 1 (2017) 91–106.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-99033-403-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed