Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
31 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34827
Bruns, J., Unterhauser, E., & Gasteiger, H. (2021). Geometrisches Begriffsverständnis in der Grundschule am Beispiel der Begriffe Viereck, Rechteck und Quadrat. Journal für Mathematik-Didaktik, 42(2), 581–623. https://doi.org/10.1007/s13138-021-00185-4
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 23517
Gräßler, I., & Hentze, J. (2020). The new V-Model of 2206 and its validation. At-Automatisierungstechnik 68(5), 68(5), 312–324.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 21294 |
Hagengruber, R. (2020). Review Hagengruber Le Ru Émilie Du Châtelet Philosophe . In H-France Net (Vol. 158).
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21529
Bruns, J., Schopferer, T., & Gasteiger, H. (2020). Adaptionshandlungen von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren zur frühen mathematischen Bildung – Beschreibung und Bewertung aus fachbezogener Perspektive. Journal für Mathematik-Didaktik, 42(1), 243–271. https://doi.org/10.1007/s13138-020-00175-y
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33299 |
Hahn, C. A. (2020). Informationskompetenz durch E-Learning? Durch Lernvideos nach Literatur suchen. die hochschullehre, 6.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 51816
Schmitt, M. (2020). Rezension zu: Bernardo Bátiz-Lazo: Cash and Dash. How ATMs and Computers Changed Banking. In Vierteljahrschrift für Sozial- und Wirtschaftsgeschichte (Vol. 107, Issue 4, pp. 541–543).
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35822
Feudel, F., & Biehler, R. (2020). Students’ Understanding of the Derivative Concept in the Context of Mathematics for Economics. Journal Für Mathematik-Didaktik, 42(1), 273–305. https://doi.org/10.1007/s13138-020-00174-z
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16961
Liebendörfer, M., Göller, R., Biehler, R., Hochmuth, R., Kortemeyer, J., Ostsieker, L., Rode, J., & Schaper, N. (2020). LimSt – Ein Fragebogen zur Erhebung von Lernstrategien im mathematikhaltigen Studium. Journal für Mathematik-Didaktik. https://doi.org/10.1007/s13138-020-00167-y
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 18125
Mildorf, J. (2019). Narratives of Vicarious Experience in Oral History Interviews with Craft Artists. Journal of Pragmatics, 152, 103–112.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 |
Bohndick, C., Rosman, T., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2017). The interplay between subjective abilities and subjective demands and its relationship with academic success. An application of the person–environment fit theory. Higher Education, 75(5), 839–854. https://doi.org/10.1007/s10734-017-0173-6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)