Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
5 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36538 |

Hiebl, Johannes, et al. “Die (Un-)Sichtbarkeit von (offenen) Bildungsmaterialien in der Soziologie.” die hochschule, no. 8, 2022, pp. 379–94, doi:10.3278/HSL2227W.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44529 |

Auer, Thorsten Fabian. “Die Wirksamkeit von Lernzielen für Studienleistungen – eine experimentelle Studie.” die hochschullehre, vol. 8, no. 1, 2022, pp. 662–75, doi:http://doi.org/10.3278/HSL2248W.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35111
Bloh, Thiemo, and Carina Caruso. “Ein kritisch-multiperspektivischer Blick auf Forschendes Lernen in der Lehrkräftebildung.” die hochschullehre, vol. 8, no. 21, wbv , 2022, pp. 299–312, doi:10.3278/HSL2221W.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28693
Scharlau, Ingrid. “Fachkulturen unter der Lupe: Metaphern in Reflexionen über die Lehre.” die hochschullehre, no. 25, 2020, pp. 376–87, doi:https://doi.org/10.3278/HSL2025W.
LibreCat
| DOI
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6098 |

Scharlau, Ingrid, et al. “Writer’s Overload: A Multifaceted Concept and Its Clarification.” Die Hochschullehre, vol. 2, 2016.
LibreCat
| Download (ext.)