Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

7 Publications


2019 | Book | LibreCat-ID: 34492 | OA
P. Neumann, Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen, vol. 73. Münster: Waxmann Verlag GmbH, 2019.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 35897 | OA
P. Neumann, Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen. Münster: Waxmann, 2019.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34496
J.-H. Heine, M. Gebhard, S. Schwab, P. Neumann, J. Gorges, and E. Wild, “Testing psychometric properties of the CFT 1-R for students with special educational needs,” Psychological Test and Assessment Modeling, vol. 60, no. 1, pp. 3–27, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34498 | OA
J. Gorges, P. Neumann, E. Wild, D. Stranghöner, and B. Lütje-Klose, “Reciprocal effects between self-concept of ability and performance: A longitudinal study of children with learning disabilities in inclusive versus exclusive elementary education,” Learning and Individual Differences, vol. 61, pp. 11–20, 2018, doi: 10.1016/j.lindif.2017.11.005.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34495 | OA
E. Wild, B. Lütje-Klose, P. Neumann, and J. Gorges, “Die Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF) – Zentrale Befunde,” DDS – Die Deutsche Schule, vol. 110, no. 2, pp. 109–123, 2018, doi: 10.31244/dds.2018.02.02.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34506
P. Neumann, B. Lütje-Klose, E. Wild, and J. Gorges, “Die Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF),” in Schulische Inklusion und Übergänge, vol. 15, P.-C. Link and R. Stein, Eds. Berlin: Frank & Timme, 2017, pp. 39–48.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34553
M. Schwinger et al., “Wie können motivationale und affektive Merkmale bei Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf valide erfasst werden?,” in Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen, P. Kuhl, P. Stanat, B. Lütje-Klose, C. Gresch, H. A. Patel, and M. Prenzel, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2015, pp. 273–300.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

keyword="BiLieF"

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed