Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

11 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35323
Caruso, C., Bruns, M., & Harteis, C. (2022). Von der Not zur Tugend!? In D. Heisler & J. Meier (Eds.), Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s) Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern (Vol. 65, pp. 137–157). wbv. https://doi.org/10.3278/9783763972579
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35325
Leidig, S., Köhler, H., Caruso, C., & Goller, M. (2022). Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items. In M. Goller, E. Kyndt, S. Paloniemi, & C. Damşa (Eds.), Methods for researching professional learning and development: Challenges, applications and empirical illustrations (Vol. 33, pp. 441–466). Springer . https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_20
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Langer, W., Bruns, J., & Erhorn, J. (2022). Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education. German Journal of Exercise and Sport Research, 52(3), 386–397. https://doi.org/10.1007/s12662-022-00807-0
LibreCat | DOI | WoS
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35111
Bloh, T., & Caruso, C. (2022). Ein kritisch-multiperspektivischer Blick auf Forschendes Lernen in der Lehrkräftebildung. die hochschullehre, 8(21), 299–312. https://doi.org/10.3278/HSL2221W
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
Goller, M., & Ziegler, S. (2021). Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik. Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik, 117(2), 154–193. https://doi.org/10.25162/zbw-2021-0008
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35139
Caruso, C., & Goller, M. (2021). Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 14(2), 296–310.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35199
Caruso, C., & Woppowa, J. (2021). Zur Relevanz von Fallarbeit. Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education , 44(1), 15–23. https://doi.org/10.20377/rpb-82
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
Kuklinski, C., Leis, E., Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Lankeit, E., Neuhaus, S., Schaper, N., & Schürmann, M. (2018). Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture focused on Problem-Solving. In V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, & N. M. Hogstad (Eds.), Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018) (pp. 527–536). INDRUM Network, University of Agder.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35315
Wosnitza, C., Caruso, C., & Vogelsang, C. (2017). Das Praxissemester fachdidaktisch in den Blick nehmen. die hochschullehre, 3(1), 1–19. https://doi.org/10.3278/HSL1705W
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 36481
Bruns, J., Eichen, L., & Gasteiger, H. (2017). Mathematics-related Competence of Early Childhood Teachers Visiting a Continuous Professional Development Course: An Intervention Study. Mathematics Teacher Education and Development (MTED), 19(3), 76–93.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

keyword="Teacher education"

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed