Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30913
Goller, M. (2022). Supporting Young Immigrants in Their Transition From School to Work? A Staff Perspective on Challenges of Vocational Integration Classes. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 9(1), 92–119. https://doi.org/10.13152/IJRVET.9.1.5
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34704
Sommer, C., & Szczesny, D. (2022). Organisation der dualen Berufsausbildung zum/zur Verkäufer:in und Kaufmann:frau im Einzelhandel im Zeichen der COVID-19-Pandemie. In D. Heisler & J. A. Meier (Eds.), Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s). Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern. (pp. 329–348). https://doi.org/10.3278/9783763972579
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35202
Goller, M., Caruso, C., & Harteis, C. (2021). Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 8(2), 208–223. https://doi.org/10.13152/IJRVET.8.2.4.
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29298 |

Opel, S. A., & Schlichtig, M. (2020). Data Science und Big Data in der beruflichen Bildung – Konzeption und Erprobung eines Projektkurses für die Sekundarstufe II. In T. Vollmer, T. Karges, T. Richter, B. Schlömer, & S. Schütt-Sayed (Eds.), Sammelband der 27. Fachtagung der BAG Berufliche Bildung (Vol. 55, pp. 176–194). wbv Media GmbH & Co. KG. https://doi.org/10.3278/6004722w
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35836
Berisha-Gawlowski, A., Caruso, C., Goller, M., & Harteis, C. (2020). Auswirkungen der Digitalisierung industrieller Arbeit auf die berufliche und allgemeine Bildung. In D. Heisler & J. Meier (Eds.), Digitalisierung am Übergang Schule Beruf Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung (Vol. 56, pp. 33–51). wbv. https://doi.org/10.3278/6004725w
LibreCat
| DOI
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48409
Wessel, L. (2019). How theories of language-responsive mathematics can inform teaching designs for vocational mathematics. In U. T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis (Eds.), Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11) (hal-02409325; Vol. TWG07, Issue 12). Freudenthal Group.
LibreCat
| Download (ext.)