Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
100 Publications
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5 (current)
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 4423
On the assessment of attitudes towards studying—development and validation of a questionnaire
T. Brahm, T. Jenert, Learning and Individual Differences : Journal of Psychology and Education 43 (2015) 233–242.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, Learning and Individual Differences : Journal of Psychology and Education 43 (2015) 233–242.
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4697
Augmented reality in informal learning environments: A field experiment in a mathematics exhibition
P. Sommerauer, O. Müller, Computers and Education (2014) 59--68.
LibreCat
| DOI
P. Sommerauer, O. Müller, Computers and Education (2014) 59--68.
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17199
Tutoring in adult-child-interaction: On the loop of the tutor's action modification and the recipient's gaze
K. Pitsch, A.-L. Vollmer, K. Rohlfing, J. Fritsch, B. Wrede, Interaction Studies 15 (2014) 55–98.
LibreCat
| DOI
K. Pitsch, A.-L. Vollmer, K. Rohlfing, J. Fritsch, B. Wrede, Interaction Studies 15 (2014) 55–98.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 4427
Herausforderungen der Kompetenzorientierung in der Studienprogrammentwicklung
T. Brahm, T. Jenert, Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 8 (2013) 7–14.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 8 (2013) 7–14.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4478
On the assessment of attitudes towards the study process and the university: Attitudes towards the Study Environment Questionnaire (ASEQ)
T. Brahm, T. Jenert, D. Euler, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, D. Euler, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17204
Educating attention: recruiting, maintaining, and framing eye contact in early natural mother-infant interactions
I. Nomikou, K. Rohlfing, J. Szufnarowska, Interaction Studies 14 (2013) 240–267.
LibreCat
| DOI
I. Nomikou, K. Rohlfing, J. Szufnarowska, Interaction Studies 14 (2013) 240–267.
2012 | Dissertation | LibreCat-ID: 24036
Optimierung des einsatzbezogenen Lernens durch Wissensidentifikation
J. Pottebaum, Optimierung Des Einsatzbezogenen Lernens Durch Wissensidentifikation, Monsenstein und Vannerdat, Münster, 2012.
LibreCat
J. Pottebaum, Optimierung Des Einsatzbezogenen Lernens Durch Wissensidentifikation, Monsenstein und Vannerdat, Münster, 2012.
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 4429
Didaktische Potenziale des Mobile Learning für die Berufsbildung: Erfahrungen aus einem Pilotprojekt am Center for Young Professionals in Banking in der Schweiz
S. Seufert, T. Jenert, A. Kuhn-Senn, Berufsbildung in Wissenschaft Und Praxis 4 (2012) 10–13.
LibreCat
S. Seufert, T. Jenert, A. Kuhn-Senn, Berufsbildung in Wissenschaft Und Praxis 4 (2012) 10–13.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4486
How to Assess and Study the Cultural Dimension of Social Interactions in Higher Education Institutions (HEI)
A. Gebhardt, T. Jenert, in: 2012.
LibreCat
A. Gebhardt, T. Jenert, in: 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46396
Algorithm Selection Based on Exploratory Landscape Analysis and Cost-Sensitive Learning
B. Bischl, O. Mersmann, H. Trautmann, M. Preuß, in: Proceedings of the 14th Annual Conference on Genetic and Evolutionary Computation, Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 2012, pp. 313–320.
LibreCat
| DOI
B. Bischl, O. Mersmann, H. Trautmann, M. Preuß, in: Proceedings of the 14th Annual Conference on Genetic and Evolutionary Computation, Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 2012, pp. 313–320.
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4430
Weblogs zur Unterstützung der Theorie-Praxis-Integration in der Wirtschaftslehrenden-Ausbildung
T. Jenert, A. Gebhardt, R. Käser, Zeitschrift Für E-Learning 6 (2011) 17–29.
LibreCat
T. Jenert, A. Gebhardt, R. Käser, Zeitschrift Für E-Learning 6 (2011) 17–29.
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6082 |
Prior entry explains order reversals in the attentional blink.
C.N.L. Olivers, F. Hilkenmeier, I. Scharlau, Attention, Perception, & Psychophysics 73 (2011) 53–67.
LibreCat
| Download (ext.)
C.N.L. Olivers, F. Hilkenmeier, I. Scharlau, Attention, Perception, & Psychophysics 73 (2011) 53–67.
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17246
Language Does Something: Body Action and Language in Maternal Input to Three-Month-Olds
I. Nomikou, K. Rohlfing, IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 3 (2011) 113–128.
LibreCat
| DOI
I. Nomikou, K. Rohlfing, IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 3 (2011) 113–128.
2010 | Report | LibreCat-ID: 4448
Zugänge zum Begriff der Lernkultur: Eine Systematisierung auf Basis kultur-und lerntheoretischer Überlegungen
T. Jenert, A. Gebhardt, Zugänge Zum Begriff Der Lernkultur: Eine Systematisierung Auf Basis Kultur-Und Lerntheoretischer Überlegungen, 2010.
LibreCat
T. Jenert, A. Gebhardt, Zugänge Zum Begriff Der Lernkultur: Eine Systematisierung Auf Basis Kultur-Und Lerntheoretischer Überlegungen, 2010.
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17253
Developing feedback: How children of different age contribute to a tutoring interaction with adults
A.-L. Vollmer, K. Pitsch, K.S. Lohan, J. Fritsch, K. Rohlfing, B. Wrede, in: Development and Learning (ICDL), 2010 IEEE 9th International Conference on Development and Learning, 2010, pp. 76–81.
LibreCat
A.-L. Vollmer, K. Pitsch, K.S. Lohan, J. Fritsch, K. Rohlfing, B. Wrede, in: Development and Learning (ICDL), 2010 IEEE 9th International Conference on Development and Learning, 2010, pp. 76–81.
2009 | Report | LibreCat-ID: 4450
Lernkulturen an Hochschulen: Theoretische Überlegungen zur Betrachtung studentischen Lernens unter individueller, pädagogischer und organisationaler Perspektive
T. Jenert, F. Zellweger, J. Dommen, A. Gebhardt, Lernkulturen an Hochschulen: Theoretische Überlegungen Zur Betrachtung Studentischen Lernens Unter Individueller, Pädagogischer Und Organisationaler Perspektive, 2009.
LibreCat
T. Jenert, F. Zellweger, J. Dommen, A. Gebhardt, Lernkulturen an Hochschulen: Theoretische Überlegungen Zur Betrachtung Studentischen Lernens Unter Individueller, Pädagogischer Und Organisationaler Perspektive, 2009.
2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17272
People modify their tutoring behavior in robot-directed interaction for action learning
A.-L. Vollmer, K.S. Lohan, K. Fischer, Y. Nagai, K. Pitsch, J. Fritsch, K. Rohlfing, B. Wrede, in: Development and Learning, 2009. ICDL 2009. IEEE 8th International Conference on Development and Learning, IEEE, 2009, pp. 1–6.
LibreCat
| DOI
A.-L. Vollmer, K.S. Lohan, K. Fischer, Y. Nagai, K. Pitsch, J. Fritsch, K. Rohlfing, B. Wrede, in: Development and Learning, 2009. ICDL 2009. IEEE 8th International Conference on Development and Learning, IEEE, 2009, pp. 1–6.
2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4496
Semivirtuelle Lernumgebung zum wissenschaftlichen Arbeiten als Ergänzung des Studienangebots der Universität Augsburg
N. Heinze, T. Sporer, T. Jenert, in: Deutsche Gesellschaft Für Informationswissenschaft Und Informationspraxis: Tagungen Der Deutschen Gesellschaft Für Informationswissenschaft Und Informationspraxis, Frankfurt am Main , 2007, pp. 319–328.
LibreCat
N. Heinze, T. Sporer, T. Jenert, in: Deutsche Gesellschaft Für Informationswissenschaft Und Informationspraxis: Tagungen Der Deutschen Gesellschaft Für Informationswissenschaft Und Informationspraxis, Frankfurt am Main , 2007, pp. 319–328.
2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 17289
How can multimodal cues from child-directed interaction reduce learning complexity in robots?
K. Rohlfing, J. Fritsch, B. Wrede, T. Jungmann, Advanced Robotics 20 (2006) 1183–1199.
LibreCat
| DOI
K. Rohlfing, J. Fritsch, B. Wrede, T. Jungmann, Advanced Robotics 20 (2006) 1183–1199.
2004 | Journal Article | LibreCat-ID: 6068 |
Evidence against response bias in temporal order tasks with attention manipulation by masked primes.
I. Scharlau, Psychological Research 68 (2004) 224–236.
LibreCat
| Download (ext.)
I. Scharlau, Psychological Research 68 (2004) 224–236.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5 (current)