Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3115 Publications
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 13410 |

Friedrich, M., Schmidt, W. G., Schindlmayr, A., & Sanna, S. (2018). Erratum: Optical properties of titanium-doped lithium niobate from time-dependent density-functional theory [Phys. Rev. Materials 1, 034401 (2017)]. Physical Review Materials, 2(1). https://doi.org/10.1103/PhysRevMaterials.2.019902
LibreCat
| Files available
| DOI
| WoS
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 30089
Ficara, E. (2018). Hegel and the Consequentia Mirabilis. History and Philosophy of Logic , 39, 357–368.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24395
Weiß, B., Ilona, H., Berscheid, A. lena, Fischer, S. D., & Tröster, T. (2018). NEW APPROACHES IN LIGHTWEIGHT DESIGN: V-MODEL OF LIGHTWEIGHT DESIGN BY COMPOSITES AS AN APPROACH OF INTER- AND TRANSDISCIPLINARY RESEARCH. Proceedings of INTED2018 Conference, Valencia, Spain. https://doi.org/Weiß-Borkowski, N.; Horwath, I.; Berscheid, A.-L.; Tröster, T. (2018)
LibreCat
| Files available
| DOI
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24468
Horwath, I., Dohmeier-Fischer, S., Weiß-Borkowski, N., & Tröster, T. (2018). FROM EMPOWERMENT TO INNOVATION: INTER- AND TRANSDISCIPLINARY RESEARCH METHODS IN LIGHTWEIGHT ENGINEERING. INTED2018 Proceedings. https://doi.org/10.21125/inted.2018.1651
LibreCat
| Files available
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 24466
Holl, H., Horwath, I., Cojocau, E., Hehenberger, P., & Ernst, W. (2018). Integration of gender in the design process of mechatronic products: An interdisciplinary approach. Materialstoday.
LibreCat
| Files available
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24368
Horwath, I., & Terhechte, J. (2018). Bedarfsorientierte Technikentwicklung und gesell-schaftliche Akzeptanz Das Modell der „Denkschule“. Dritte Transdisziplinäre Konferenz „Technische Unterstützungssysteme, Die Die Menschen Wirklich Wollen“ 2018. Dritte Transdisziplinäre Konferenz „Technische Unterstützungssysteme, die die Menschen wirklich wollen“ 2018.
LibreCat
| Files available
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 22046
Knoop, F., & Schöppner, V. (2018). Influence of the Layer Time on the Resulting Part Properties in the Fused Deposition Modeling Process. SPE ANTEC 2018, 1. https://www.tib.eu/de/suchen/id/TIBKAT%3A1700027301
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29247 |

Steinhardt, I. (2018). Open Science-Forschung und qualitative Methoden – fünf Ebenen der Reflexion. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 32, 122–138. https://doi.org/10.21240/mpaed/32/2018.10.28.X
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28010
Bloh, B., Homt, M., Behrmann, L., Schürer, S., Weßeler, J., & van Ophuysen, S. (2018). Zu Forschendem Lernen befähigen – Konzeption und Evaluation der Lehre im Kontext des Praxissemesters an der WWU Münster. In Forschendes Lernen – The wider view. Eine Tagung des Zentrums für Lehrerbildung der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster vom 25. bis 27.09.2017 (pp. 323–326). WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28008
Schürer, S., Bloh, B., van Ophuysen, S., & Behrmann, L. (2018). Vermittlungsstrategien zum Forschenden Lernen in der Lehrerbildung – Was nutzt der Nutzen? In M. Krämer, S. Preiser, & K. Brusdeylins (Eds.), Psychologiedidaktik & Evaluation XII (pp. 191–200).
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28006
Schürer, S., van Ophuysen, S., & Bloh, B. (2018). Inklusion und Schulqualität – Welche Erwartungen haben Lehramtsstudierende an die Konsequenzen schulischer Inklusion? In Profession und Disziplin (pp. 289–295). https://doi.org/10.1007/978-3-658-13502-7_36
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29364
Schönhärl, K. (2018). Emotions in decision-making processes: The family bank Eichthal and its investment decisions for Greece in the 19th century. Entreprises et Histoire , 91(2), 14–28.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 3684
Goller, M., Steffen, B., & Harteis, C. (2018). Becoming a Nurse Aide: An Investigation of an Existing Workplace Curriculum in a Nursing Home. Vocations and Learning, 1–19.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27115
Jungblut, J., Vukasovic, M., & Steinhardt, I. (2018). Higher education policy dynamics in turbulent times – access to higher education for refugees in Europe. Studies in Higher Education, 45(2), 327–338. https://doi.org/10.1080/03075079.2018.1525697
LibreCat
| Files available
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 22440
Schadomsky, M., Zimmer, D., & Neumann, C. (2018). Energieeffiziente Federkraftbremse. Konstruktion - Zeitschrift für Produktentwicklung und Ingenieur-Werkstoffe, 73–82. https://doi.org/10.37544/0720-5953-2018-09-73
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35330
Steck, K., Schmidt, C., & Stubenrauch, C. (2018). The Twofold Role of 12-Hydroxyoctadecanoic Acid (12-HOA) in a Ternary Water—Surfactant—12-HOA System: Gelator and Co-Surfactant. Gels, 4(3), Article 78. https://doi.org/10.3390/gels4030078
LibreCat
| DOI
2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 1379 |

Seemann, N., Geierhos, M., Merten, M.-L., Tophinke, D., Wever, M. D., & Hüllermeier, E. (2018). Supporting the Cognitive Process in Annotation Tasks. In K. Eckart & D. Schlechtweg (Eds.), Postersession Computerlinguistik der 40. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Sprachwissenschaft.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 23773
Habig, S., Blankenburg, J., van Vorst, H., Fechner, S., Parchmann, I., & Sumfleth, E. (2018). Context characteristics and their effects on students’ situational interest in chemistry. International Journal of Science Education, 40(10), 1154–1175. https://doi.org/10.1080/09500693.2018.1470349
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36392
Pöllmann, A. (2018). Capital intercultural y posición socio-educacional: un análisis estadístico de las prácticas de lectura en idiomas extranjeros en la población alemana contemporánea. Cultura y Representaciones Sociales, 170–183. https://doi.org/10.28965/2018-25-06
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27119 |

Schneijderberg, C., & Steinhardt, I. (2018). Accreditation of X Qualities Instead of Quality X: A Normative Analysis of Criteria of the German Higher Education Accreditation Regime. Higher Education Policy, 5–28. https://doi.org/10.1057/s41307-018-0111-y
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)