Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3024 Publications
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9232
Mildorf, J. (2015). Unreliability in Patient Narratives: From Clinical Assessment to Narrative Practice. In V. Nünning (Ed.), Unreliable Narration and Trustworthiness: Intermedial and Interdisciplinary Perspectives (pp. 395–413). de Gruyter.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9231
Mildorf, J. (2015). ‘Light of Life’: Gender, Place and Knowledge in H. G. Wells’ “Ann Veronica.” In S. Bach & F. Degenring (Eds.), Dark Nights, Bright Lights (pp. 57–70). de Gruyter.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 9210
Mildorf, J. (2015). Worth Pursuing? The Limits of Cognitive Narratology. Književna Istorija / Literary History, XLVII, 33–48.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48587
Hartung, O. (2015). Generisches Geschichtslernen. Drei Aufgabentypen im Vergleich. Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, 14E(1), 47–62. https://doi.org/10.13109/zfgd.2015.14e.1.47
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48591
Hartung, O. (2015). Die “sich ewig wiederholende Arbeit” des Geschichtsbewusstseins - Sprache als Medium des historischen Lernens. Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, 09(1), 180–190. https://doi.org/10.13109/zfgd.2010.09.1.180
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 24698
Cheng, C., & Mahnken, R. (2015). A multi-mechanism model for cutting simulations based on the concept of generalized stresses. Computational Materials Science, 144–158. https://doi.org/10.1016/j.commatsci.2014.12.028
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 24699
Leismann, T., & Mahnken, R. (2015). Comparison of hyperelastic micromorphic, micropolar and microstrain continua. International Journal of Non-Linear Mechanics, 115–127. https://doi.org/10.1016/j.ijnonlinmec.2015.08.004
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 24641
Widany, K.-U., & Mahnken, R. (2015). Dual-based adaptive FEM for inelastic problems with standard FE implementations. International Journal for Numerical Methods in Engineering, 127–154. https://doi.org/10.1002/nme.5156
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 24697
Schulze, V., Uhlmann, E., Mahnken, R., Menzel, A., Biermann, D., Zabel, A., Bollig, P., Ivanov, I. M., Cheng, C., Holtermann, R., & Bartel, T. (2015). Evaluation of different approaches for modeling phase transformations in machining simulation. Production Engineering, 437–449. https://doi.org/10.1007/s11740-015-0618-7
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 24693
Uhlmann, E., Mahnken, R., Ivanov, I. M., & Cheng, C. (2015). A Novel Finite Element Approach to Modeling Hard Turning in Due Consideration of the Viscoplastic Asymmetry Effect. Procedia CIRP, 471–476. https://doi.org/10.1016/j.procir.2015.03.093
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 24650
Düsing, M., & Mahnken, R. (2015). Simulation of lower bainitic transformation with the phase-field method considering carbide formation. Computational Materials Science, 91–100. https://doi.org/10.1016/j.commatsci.2015.08.043
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 24696
Nörenberg, N., & Mahnken, R. (2015). Parameter identification for rubber materials with artificial spatially distributed data. Computational Mechanics, 353–370. https://doi.org/10.1007/s00466-015-1175-9
LibreCat
| DOI
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41205
Seifert, A. (2015). Kompetenzforschung in den Fachdidaktiken auf der Grundlage von IRT-Modellen. In U. Riegel, S. Schubert, G. Siebert-Ott, & K. Macha (Eds.), Kompetenzmodellierung und Kompetenzmessung in den Fachdidaktiken: Fachdidak-tische Forschungen. (Vol. 7, pp. 131–161). Waxmann.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 41206
Seifert, A., Israel, G., Bentler, A., Berning, H., Bredt, C., Buhl, H., Düsing, E., Eilerts, K., Günnewig, K., Trattwal, H., & Watson, C. (2015). Ein ausbildungsbezogenes Berufsfähigkeitsprofil für angehende Lehrkräfte im Bereich allgemeiner pädagogischer Kompetenz – ein Werkstattbericht. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 8(2), 208–230.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41202
Ahlers, M., & Seifert, A. (2015). Sprachliche Heterogenität im Musikunterricht. In A. Niessen & J. Knigge (Eds.), Theoretische Rahmung und Theoriebildung in der musikpädagogischen Forschung. Waxmann.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 41203
Balsam, R., Herzog, C., Newig, J., Seifert, A., & Stegert, A. (2015). Die Studienreflexion an der Leuphana Universität Lüneburg. Zeitschrift für Beratung und Studium, 10(1), 20–24.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 41204
Plöger, W., Scholl, D., & Seifert, A. (2015). Analysekompetenz - ein zweidimensionales Konstrukt? Unterrichtswissenschaft, 43(2), 166–184.
LibreCat
2015 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41399
Seifert, A., & Festner, D. (2015). Entwicklung bildungswissenschaftlicher Kompetenz und pädagogischer Beliefs im Praxissemester. AEPF-Tagung „Erziehungswissenschaftliche Perspektiven der Empirischen Bildungs-forschung. 50 Jahre AEPF.“. AEPF-Tagung „Erziehungswissenschaftliche Perspektiven der Empirischen Bildungs-forschung. 50 Jahre AEPF.“, Göttingen.
LibreCat
2015 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41397
Seifert, A., & Schütz, J. (2015). Zum studentischen Wahlverhalten in überfachlichen Studienprogrammen: die KOMFOR-Studie – ein Triangulationsansatz. DGHD-Tagung „Hochschuldidaktik im Dialog – Tagung des Lernens und Lehrens.“. DGHD-Tagung „Hochschuldidaktik im Dialog – Tagung des Lernens und Lehrens.“, Paderborn.
LibreCat
2015 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41395
Plöger, W., Scholl, D., & Seifert, A. (2015). Zur Bedeutung spezifischer Lerngelegenheiten für die Entwicklung bildungswissenschaftlicher Kompetenzen. „Erziehungswissenschaftliche Perspektiven der Empirischen Bildungsforschung. 50 Jahre AEPF.“. „Erziehungswissenschaftliche Perspektiven der Empirischen Bildungsforschung. 50 Jahre AEPF.“, Göttingen.
LibreCat