Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2600 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32565 | OA
Kurock, Ricarda, Nicole Gruchel, Sabrina Bonanati, and Heike M. Buhl. “Family Climate and Social Adaptation of Adolescents in Community Samples: A Systematic Review.” Adolescent Research Review, 2022. https://doi.org/10.1007/s40894-022-00189-2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35142
Kurock, Ricarda, Nicole Gruchel, Sabrina Bonanati, and Heike M. Buhl. “Frag mich, dann helfe ich dir – Familienklima und Hilfebitten von Kindern als Gelingensbedingungen für elterliche Unterstützung bei Informationssuchen im Internet.” Empirische Pädagogik 36, no. 2 (2022): 12–32.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35141
Gruchel, Nicole, Ricarda Kurock, Sabrina Bonanati, and Heike M. Buhl. “Soziale Disparitäten in der schulbezogenen Internetnutzung von Kindern überwinden: Die Rolle der elterlichen Unterstützung als möglicher Vermittler.” Empirische Pädagogik 36, no. 2 (2022): 204–21.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 49918
Autsch, Sabiene, Karina Pauls, and Max Schulze, eds. Constellations. Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34014 | OA
Haacke-Werron, Stefanie, Andrea Karsten, and Ingrid Scharlau. “Einleitung.” In Reflexive Schreibwissenschaft. Disziplinäre und praktische Perspektiven, edited by Stefanie Haacke-Werron, Andrea Karsten, and Ingrid Scharlau, 9–18. Theorie und Praxis der Schreibwissenschaft. Bielefeld: WBV, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50007 | OA
Karsten, Andrea. “Sprechen, Schreiben, Denken.” In Reflexive Schreibwissenschaft. Disziplinäre und praktische Perspektiven, edited by Stefanie Haacke-Werron, Andrea Karsten, and Ingrid Scharlau, 85–91. wbv, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50025
Feng, Yuanhua, Thomas Gries, Sebastian Letmathe, and Dominik Schulz. “The Smoots Package in R for Semiparametric Modeling of Trend Stationary Time Series.” The R Journal 14, no. 1 (2022): 182–95. https://doi.org/10.32614/rj-2022-017.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50019
陳淑敏陳淑敏, and 林亮雯林亮雯. “疫情下遠距教學對差異群體教育公平的影響之探討.” 教育研究月刊 344, no. 344 (2022): 051–071. https://doi.org/10.53106/168063602022120344004.
LibreCat | DOI
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 50022
Lin-Januszewski, Liang-Wen. Put in the Time and Effort to Write Rigorous, Well-Thought-out Reviews”: Interview with Greg William Misiaszek, Executive Editor of “Teaching in Higher Education". ECHER Blog, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50071 | OA
Junker, Annika, Julia Timmermann, and Ansgar Trächtler. “Learning Data-Driven PCHD Models for Control Engineering Applications*.” IFAC-PapersOnLine 55, no. 12 (2022): 389–94. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2022.07.343.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 48915 | OA
Hartung, Olaf. “Museen sind wie Denkmäler.” BBBank-Magazin Wertsache, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34317
Arslan, Kader, and Matthias Trier. “Towards a Process Model for Social Media Marketing.” In Proceedings of the 33rd Australasian Conference on Information Systems (ACIS 2022). Melbourne, Australia, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37055
Peckhaus, Volker. “Einleitung .” In Christian Thiel. Fregeana. Zwölf Studien über Freges Logik, edited by Volker Peckhaus , IX–XII. Paderborn: mentis, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50082
Pauls, Karina. “Beispiel aus der Lehrpraxis: Künstlerische Prozesse am Anfang des Studiums.” In Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum - Skulptur, edited by Karina Pauls, 1:83–99. Schnittstelle Kunstunterricht. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50081
Pauls, Karina. “Skulptur als Herausforderung für den Kunstunterricht.” In Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum - Skulptur, edited by Karina Pauls, 1:9–41. Schnittstelle Kunstunterricht. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50086
Pauls, Karina. “Kunstpädagogische Handlungsfelder.” In Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, 2nd ed., 5954:332–36. utb. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50083
Pauls, Karina. “Arts and Crafts-Bewegung.” In Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, 2nd ed., 5954:41–43. utb. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50085
Pauls, Karina, and Nadja Nafe. “Inszenierung.” In Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, 2nd ed., 5954:253–55. utb. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50084
Pauls, Karina. “Installation.” In Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, 2nd ed., 5954:250–53. utb. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50080
Pauls, Karina, ed. Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum – Skulptur. Vol. 1. Schnittstelle Kunstunterricht. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

status=public

year<=2022 AND year>=2022

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed