Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
40776 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56185
Piskin, D. Y., Gokeler, A., Chen, Y.-H., & Baumeister, J. (2024). Development of an Effector-Specific Stop Signal Task with Higher Complexity: A Proof-of-Concept Study. Journal of Motor Behavior, 1–10. https://doi.org/10.1080/00222895.2024.2400126
LibreCat
| DOI
2024 | Book | LibreCat-ID: 56153 |

Ried, D. (2024). „halb und halb“ – Hybride Edition als Kompromiss? Eine Studie zu Methodik, Möglichkeiten und Grenzen in der hybriden Musikedition am Beispiel der Edition von Ludwig Baumanns „Kantate. Den Gefallenen zum Gedächtnis, den Trauernden zum Trost“. Logos-Verlag. https://doi.org/10.30819/5730
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56194
Afsahnoudeh, R., Riese, J., & Kenig, E. Y. (2024). A Numerical Analysis of Thermo-Hydraulic Performance of Pillow-Plate Heat Exchangers with Ellipsoidal Secondary Structures. World Congress on Mechanical, Chemical, and Material Engineering. 10th International Conference on Heat Transfer and Fluid Flow, Barcelona. https://doi.org/10.11159/htff24.145
LibreCat
| DOI
2024 | Book | LibreCat-ID: 56192
Günesli, H., Eder, S., Hillen, R., Wegener, C., & Rebecca, W. (2024). Un|Sichtbarkeiten? Medienpädagogik, Intersektionalität und Teilhabe: Vol. Band 60. kopaed.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56197
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2024). Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01633-4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56207 |

Rupp, D., Kuhlen, T. W., Rarbach, S., Wiechel, D., Pottebaum, J., Weidemann, T., Tran, D. T., Day, R., Zielinski, J., König, V., Bremer, J., Kosche, T., Grimm, A., Bergs, T., Gräßler, I., & Weissker, T. (2024). Virtual Reality as a Tool for Monitoring Additive Manufacturing Processes via Digital Shadows. Proceedings of the GI VR/AR Workshop 2024. GI VR/AR Workshop 2024, Hamburg. https://doi.org/10.18420/vrar2024_0006
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56220
Prikoszovits, M. (2024). Mehrsprachigkeit in der beruflichen Bildung und im Beruf. In J. Meier, V. Blaschitz, & İ. Dirim (Eds.), Handbuch Mehrsprachigkeit und soziale Teilhabe. Interdisziplinäre Zugänge. (1st ed., pp. 197–206). Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.36198/9783838563060
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54760
Topalović, E., & Drepper, L. (2024). Design-Based Research in der Deutschdidaktik. Sprach-, literatur- und mediendidaktische Forschungsprojekte / Design-Based Research in German Didactics. Research Projects on Language, Literature and Media Didactics. EDeR – Educational Design Research, 2(8), 1–12. https://doi.org/10.15460/eder.8.2.2302
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56229
Volgmann, S. (2024). Designbasierte Entwicklung eines didaktischen Konzeptes – Ein Fallbeispiel im Rahmen des Forschungsprojektes QBi. In G. Spöttl & M. Tärre (Eds.), Didaktiken der beruflichen und akademischen Aus- und Weiterbildung (pp. 675–687). Springer Gabler.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56221
Rodriguez-Fernandez, A. E., Schäpermeier, L., Hernández, C., Kerschke, P., Trautmann, H., & Schütze, O. (2024). Finding ϵ-Locally Optimal Solutions for Multi-Objective Multimodal Optimization. IEEE Transactions on Evolutionary Computation, 1–1. https://doi.org/10.1109/TEVC.2024.3458855
LibreCat
| DOI
2024 | Special Issue | LibreCat-ID: 56224
Design-Based Research in German Didactics. (2024). In E. Topalović & L. Drepper (Eds.), EDeR - Educational Design Research (Vol. 2, Issue 8).
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56228
Rostek, T. (2024). Data-driven Modelling of Multi-stage Straightening and Bending. 15th Forming Technology Forum 2024, Ohlstadt.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56231
Krämer, A., Eremin, O., & Mattei, A. (2024). Editorial. Psychologie & Gesellschaftskritik. Schwerpunkt: Reproduktive Politiken, 47(4), 305–307.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33507 |

Fuchs, C. (2024). Journalismus aus marxistischer Perspektive. In M. Löffelholz & L. Rothenberger (Eds.), Journalismustheorien (pp. 313–326). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32153-6_21-1
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56232
Krämer, A., Eremin, O., & Mattei, A. (Eds.). (2024). Reproduktive Politiken (Vol. 47).
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54357
Piepenbrock, T., Schafmeister, F., & Böcker, J. (n.d.). FEM Modelling of Dimensional-Resonant Inductors for LLC Converters in MHz Range. SPEEDAM 2024; 27th International Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Automation and Motion. 27th International Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Automation and Motion, Ischia, near Naples, Italy. https://doi.org/10.1109/SPEEDAM61530.2024.10609111
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56100
Adamik, J. (n.d.). Jung, Martin, Kirchengeschichte, 3. Aufl., Tübingen 2022. In Theologisch-praktischen Quartalschrift (Vol. 04/2024).
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56108
Gräßler, I., Pfeifer, J. N., Hintz, F., & Meyrl, N. (2024). Systems Engineering roles to handle emergent properties and behaviors in complex technical systems. INCOSE International Symposium, 34(1), 584–598. https://doi.org/10.1002/iis2.13164
LibreCat
| DOI
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56112 |

Scharlau, I., & Jenert, T. (Eds.). (2024). Wissenschaftsdidaktik als kritische Kommunikationsanalyse. Verlag Barbara Budrich. https://doi.org/10.3224/84743070
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54677
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2024). Empathie und Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialem Förderbedarf. Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Thema: „Wissenstransfer zwischen Bildungsforschung, Bildungspraxis und Lehrer*innenbildung“.
LibreCat