Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41234 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35649
Kolb, M., & Liesenfeld, M. (2022). On non-extinction in a Fleming-Viot-type particle model with Bessel drift. Electronic Journal of Probability, 27, 1–28. https://doi.org/10.1214/22-EJP866
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35650
Denisov, D., Hinrichs, G., Kolb, M., & Wachtel, V. (2022). Persistence of autoregressive sequences with logarithmic tails. Electronic Journal of Probability, 27, 1–43. https://doi.org/10.48550/arXiv.2203.14772
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35719
Kengelbach, J., Keienburg, G., Söllner, T., Wang, Y., Sievers, S., Friedmann, D., & Nielsen, J. (2022). Green Deals Gain Steam . BCG M&A Report 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35722
Kengelbach, J., Friedman, D., Keienburg, G., Degen, D., Söllner, T., Wang, Y., & Sievers, S. (2022). Do Green Deals Create Value? . BCG M&A Report 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35740
Bartelheimer, C., zur Heiden, P., Lüttenberg, H., & Beverungen, D. (2022). Systematizing the lexicon of platforms in information systems: a data-driven study. Electronic Markets, 32(1), 375–396. https://doi.org/10.1007/s12525-022-00530-6
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35745
Öhlschläger, C. (2022). Schärfung der Sinne. Josef Winklers Mikroästhetik im Kontext kleiner Prosaformen der Moderne. In A. Bosse, C. Glinik, & E. Lenhart (Eds.), Inter- und transmediale Ästhetik bei Josef Winkler (pp. 33–45). Metzler.
LibreCat
2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 34962
Anonymous, A. (2022). Evaluating database systems relying on secure multiparty computation.
LibreCat
2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 34963
Anonymous, A. (2022). Cost of Privacy-preserving SMPC Protocols for NN-Based Inference.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35731
Öhlschläger, C. (2022). Alfred Anderschs “Die Rote” mit Antonioni gelesen. In A. Larcati & L. Perrone Capano (Eds.), Das Italien des Alfred Andersch. Interkulturelle und intermediale Konstellationen (pp. 157–168). Istituto Italiano di Studi Germanici.
LibreCat
2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 35772
Lohse, J. (2022). Lattice Revocation Mechanisms.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34056
Riedl, T., Kunnathully, V. S., Verma, A. K., Langer, T., Reuter, D., Büker, B., Hütten, A., & Lindner, J. (2022). Selective area heteroepitaxy of InAs nanostructures on nanopillar-patterned GaAs(111)A. Journal of Applied Physics, 132(18), Article 185701. https://doi.org/10.1063/5.0121559
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34053
Riedl, T., Kunnathully, V., Trapp, A., Langer, T., Reuter, D., & Lindner, J. (2022). Size‐Dependent Strain Relaxation in InAs Quantum Dots on Top of GaAs(111)A Nanopillars. Advanced Materials Interfaces, 9(11), Article 2102159. https://doi.org/10.1002/admi.202102159
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35664
Janzen, T. (2022). Democracy ≠ Democracy. Creating digital infographics to compare different democratic systems. Englisch Betrifft Uns, 4.
LibreCat
2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35884
Krämer, A. (2022). Geschlechtsidentität. In Fachlexikon der Sozialen Arbeit (9th ed.).
LibreCat
2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35885
Krämer, A. (2022). Sexuelle Orientierung. In Fachlexikon der Sozialen Arbeit (9th ed.).
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35874
Franzen, K., Albers, T., & Hellmich, F. (2022). Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für Inklusion in Schule und Unterricht. In F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, & M. Urban (Eds.), Qualifizierung für Inklusion. Grundschule (Vol. 2, pp. 163–176). Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830995135
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
Görel, G., & Hellmich, F. (2022). Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education. Australasian Journal of Special and Inclusive Education, 46(2), 127–137. https://doi.org/10.1017/jsi.2022.9
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
Franzen, K., Moschner, B., & Hellmich, F. (2022). Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften. In T. Müller, C. Ratz, R. Stein, & C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung (pp. 334–340). Bad Heilbrunn.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2022). Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften. In T. Müller, C. Ratz, R. Stein, & C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung (pp. 372–378). Klinkhardt.
LibreCat
2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
Aroni, K., Toulia, A., Alves, S. R. G., Hassani, S., Heidrich, F. A., Franzen, K., Görel, G., Löper, M. F., Aguiar, T., Silveira-Maia, M., Sanches-Ferreira, M. M. P. S., Hellmich, F., Schwab, S., & Avramidis, I. (2022). FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook. Porto Polytechnic.
LibreCat