Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
8118 Publications
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6272
Golubovic, S., Wehner, M., Baum, M., & Kabst, R. (2013). HR-Praktiken und Innovation: Wie können Wissens- und Technologievorsprünge im Unternehmen generiert werden?
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6274
Isidor, R., Wehner, M., Li, C., & Kabst, R. (2013). Institutional Pressures and Interorganizational Imitation: A Quasilongitudinal Analyses of Temporary Work in the UK and Germany.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6276
Klompmaker, F., Paelke, V., & Fischer, H. G. (2013). A Taxonomy-Based Approach towards NUI Interaction Design. In Distributed, Ambient, and Pervasive Interactions (Vol. 8028, pp. 32–41). Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-39351-8_4
LibreCat
| DOI
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6279
Fischer, H. G., Strenge, B., & Nebe, K. (2013). Towards a Holistic Tool for the Selection and Validation of Usability Method Sets Supporting Human-Centered Design. In Design, User Experience, and Usability. Design Philosophy, Methods, and Tools (Vol. 8012, pp. 252–261). Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-39229-0_28
LibreCat
| DOI
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6284
Fischer, H. G., Geis, T., Molich, R., Kluge, O., Heimgärtner, R., & Hunkirchen, P. (2013). Do You Speak Usability? - Aktueller Stand des Glossars und des Curriculums für den Certified Professional for Usability and User Experience (CPUX) der German UPA. In Jahresband Usability Professionals (pp. 28–34). German UPA.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6448
Kremer, H.-H. (2013). Kompetenzorientierte Lehrerbildung - Zur Gestaltung des Praxissemesters in wirtschaftspädagogischen Studiengängen. In X. Feng, J. Rützel, & H.-H. Kremer (Eds.), Standardization, professionalizationn and the measurements (pp. 51–71). Shanghai.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6449
Kremer, H.-H. (2013). Social Media: Potenziale und Herausforderungen für die berufliche Bildung. In X. Feng, J. Rützel, & H.-H. Kremer (Eds.), Standardization, professionalization and the measurements (pp. 151–171). Shanghai.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6450
Kremer, H.-H., & Zoyke, A. (2013). Forschung in Innovationsarenen: Individuelle Förderung als Herausforderung in der Bildungsarbeit in der Ausbildungsvorbereitung an Berufskollegs. In G. Niedermair (Ed.), Facetten berufs- und wirtschaftspädagogischer Forschung. Grundlagen - Herausfoderungen - Perspektiven (pp. 359–382). Linz.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6452
Beutner, M., Kremer, H.-H., & Zoyke, A. (2013). Exploring Personalized Learning in the Context of the Transition System, vol. 2. Opladen. In J. Seifried & E. Wuttke (Eds.), Transitions in Vocational Education, Research in Vocational Education. Berlin, Farmington Hills.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6454
Kremer, H.-H. (2013). Berufsbildung im Übergang - Kompetenzentwicklung in der Ausbildungsvorbereitung . In S. Seufert & C. Metzger (Eds.), Kompetenzentwicklung in unterschiedlichen Lernkulturen (pp. 357–373). Paderborn.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6455
Kremer, H.-H. (2013). Social Media: Potentials and Challenges for Vocational Education. In K. Beck & O. Zlatkin-Troitschanskaia (Eds.), From Diagnostics to Learning Success. Proceedings in Vocational Education and Training. Rotterdam.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 4427
Brahm, T., & Jenert, T. (2013). Herausforderungen der Kompetenzorientierung in der Studienprogrammentwicklung. Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, 8(1), 7–14.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 4428
Jenert, T., & Brahm, T. (2013). Ein e-Portfolio-Konzept zur Integration heterogener Lernvoraussetzungen und Studienerfahrungen in der Lehrerbildung. Journal Für LehrerInnenbildung, 13(4), 29–33.
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4477
Jenert, T., & Brahm, T. (2013). How Business Students Attitudes towards their University and Studying Develop during the First Year: A Qualitative Longitudinal Study. Presented at the 15th Biennial EARLI Conference, München: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction.
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4478
Brahm, T., Jenert, T., & Euler, D. (2013). On the assessment of attitudes towards the study process and the university: Attitudes towards the Study Environment Questionnaire (ASEQ). Presented at the 15th Biennial EARLI Conference, München : EARLI European Association for Research on Learning and Instruction.
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4480
Brahm, T., & Jenert, T. (2013). A latent growth curve analysis of Business students’ intrinsic and extrinsic motivation. Presented at the 15th Biennial EARLI Conference, München: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction.
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4481
Jenert, T., & Brahm, T. (2013). Die Entwicklung studien-und hochschulbezogener Einstellungen an einer Wirtschaftsuniversität: eine qualitative Längsschnittstudie. Presented at the 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim: Institut für Psychologie.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4509
Jenert, T., & Brahm , T. (2013). Eine strategische Perspektive auf die Qualitätsentwicklung in Studienumgebungen . In A. Spiekermann (Ed.), Lehrforschung wird Praxis: Hochschuldidaktische Forschungsergebnisse und ihre Integration in die Praxis (1st ed., Vol. 124, pp. 69–84). Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag .
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4510
Jenert, T., & Gebhardt , A. (2013). Die Erforschung von Lernkulturen an Hochschulen unter Nutzung komplementärer Zugänge: Erste Erfahrungen aus einem Forschungsprogramm. In S. Seuffert & C. Metzger (Eds.), Kompetenzentwicklung in unterschiedlichen Lernkulturen, Festschrift für Dieter Euler zum 60. Geburtstag (pp. 227–240). Paderborn: EUSL.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 4596
Feng, Y., Guo, Z., & Peitz, C. (2013). A Tree-form Constant Market Share Model for Growth Causes in International Trade Based on Multi-level Classification. Journal of Industry, Competition and Trade, 14(2), 207–228. https://doi.org/10.1007/s10842-013-0156-y
LibreCat
| DOI