Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8124 Publications


2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17243
Lohan, K. S., Pitsch, K., Rohlfing, K., Fischer, K., Saunders, J., Lehmann, H., Nehaniv, C., & Wrede, B. (2011). Contingency allows the robot to spot the tutor and to learn from interaction. 2011 IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL 2011), 1–8. https://doi.org/10.1109/devlrn.2011.6037341
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17429
Salem, M., Eyssel, F. A., Rohlfing, K., Kopp, K., & Joublin, F. (2011). Effects of humanlike conversational behaviour on perception of psychological antropomorphism: A case study with a humanoid robot. In B. Multu, C. Bartneck, J. Ham, V. Evers, & T. Kanda (Eds.), Social Robotics. (Vol. 7072). Springer.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17245
Schillingmann, L., Wagner, P., Munier, C., Wrede, B., & Rohlfing, K. (2011). Acoustic Packaging and the Learning of Words. https://doi.org/10.3389/conf.fncom.2011.52.00020
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17242
Salem, M., Eyssel, F. A., Rohlfing, K., Kopp, S., & Joublin, F. (2011). Effects of gesture on the perception of psychological anthropomorphism: A case study with a humanoid robot. In B. Mutlu, C. Bartneck, J. Ham, V. Evers, & T. Kanda (Eds.), Social Robotics (Vol. 7072, pp. 31–41). Springer Science + Business Media. https://doi.org/10.1007/978-3-642-25504-5_4
LibreCat | DOI
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17239
Rohlfing, K., & Tani, J. (2011). Grounding Language in Action. IEEE Transactions on Autonomous Mental Development, 3(2), 109–112. https://doi.org/10.1109/TAMD.2011.2140890
LibreCat | DOI
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17240
Nachtigäller, K., & Rohlfing, K. (2011). Mothers’ talking about early object and action concepts during picture book reading. In B. Kümmerling-Meibauer (Ed.), Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3. John Benjamins.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17238
Rohlfing, K., & Wrede, B. (2011). What novel scientific and technological questions developmental robotics bring to HRI? — Are we ready for a loop? The Newsletter of the Autonomous Mental Development Technical Committee, 8(2), 11–13.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17241
Rohlfing, K. (2011). Meaning in the objects. In J. Meibauer & M. Steinbach (Eds.), Experimental Pragmatics/Semantics (pp. 151–176). Benjamins.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17232
Hemion, N., Joublin, F., & Rohlfing, K. (2011). A competitive mechanism for self-organized learning of sensorimotor mappings. 2011 IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL). https://doi.org/10.1109/DEVLRN.2011.6037364
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41457
Schreiber, M., Darge, K., König, J., & Seifert, A. (2011). Lernvoraussetzungen von Lehramtsstudierenden und Merkmale der Lehrerausbildung aus der Sicht von Studierenden. AEPF-Tagung „Baustelle Lehrerbildung”. AEPF-Tagung „Baustelle Lehrerbildung”, Klagenfurt.
LibreCat
 

2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41462
Watson, C., Seifert, A., Schaper, N., & Siemen, T. (2011). Erfassung der Qualität des Unterrichtshandelns angehender Lehrkräfte – Entwicklung eines videogestützten Beobachtungsinstruments. AEPF-Tagung „Baustelle Lehrerbildung”. AEPF-Tagung „Baustelle Lehrerbildung”, Klagenfurt.
LibreCat
 

2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41460
Seifert, A., Watson, C., & König, J. (2011). LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenz von Lehramtsstudie-renden: Anlage der Studie und institutioneller Kontext. AEPF-Tagung „Baustelle Lehrerbildung”. AEPF-Tagung „Baustelle Lehrerbildung”, Klagenfurt.
LibreCat
 

2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41459
Seifert, A., Schaper, N., Hilligus, A. H., & Riese, J. (2011). SPEE: Eine (Zwischen-)Bilanz aus Sicht der Forschung. AEPF/KBBB-Tagung „Nationale und regionale empirische Bildungsforschung”. AEPF/KBBB-Tagung „Nationale und regionale empirische Bildungsforschung”, Bamberg.
LibreCat
 

2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41458
Seifert, A., & Schaper, N. (2011). LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudierenden: Zur Entwicklung von bildungswissenschaftlichem Wissen. AEPF-Tagung “Baustelle Lehrerbildung.” AEPF-Tagung “Baustelle Lehrerbildung,” Klagenfurt.
LibreCat
 

2011 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37320
Meine , S., & Grotjahn, R. (Eds.). (2011). “Dahin!...” Musikalisches Reiseziel Rom: Projektionen und Realitäten (Vol. 4). Georg Olms.
LibreCat | Files available
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41730
Tumat, A. (2011). Italien als ästhetischer Projektionsraum – Textkritische Bemerkungen zum Entwurf einer „besseren Welt“ in Hans Werner Henzes Schriften der 1950er Jahre. In S. Meine & R. Grotjahn (Eds.), “Dahin!...” Musikalisches Reiseziel Rom: Projektionen und Realitäten (Vol. 4, pp. 133–143). Georg Olms.
LibreCat | Files available
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37919
Grotjahn, R. (2011). Genderperspektiven auf das Reiseziel Rom: Ein Vorwort. In S. Meine & R. Grotjahn (Eds.), “Dahin!...” Musikalisches Reiseziel Rom. Projektionen und Realitäten. (Vol. 4, pp. 9–14). Georg Olms.
LibreCat | Files available
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37918
Grotjahn, R., & Rode-Breymann, S. (2011). Zum Geleit. In S. Meine & R. Grotjahn (Eds.), “Dahin!...” Musikalisches Reiseziel Rom. Projektionen und Realitäten. (Vol. 4, pp. 1–8). Georg Olms.
LibreCat | Files available
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37917
Grotjahn, R. (2011). Fundstück: Zwei Engagements. In S. Meine & R. Grotjahn (Eds.), “Dahin!...” Musikalisches Reiseziel Rom. Projektionen und Realitäten. (Vol. 4, pp. 149–151). Georg Olms.
LibreCat | Files available
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41731
Tumat, A. (2011). Ästhetik und Dramaturgie in Ingeborg Bachmanns und Hans Werner Henzes „Prinz von Homburg“. In im Auftrag der Heidelberger Akademie der Wissenschaften (Ed.), Speerspitzen. Die Heidelberger Akademie der Wissenschaften fördert junge Forscherinnen und Forscher (pp. 76–77). Universitätsverlag Winter GmbH.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year<=2014 AND year>=2010

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed