Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
11148 Publications
2017 | Book | LibreCat-ID: 35191
Laubenstein, D., & Scheer, D. (2017). Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik. . Klinkhardt.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34613
Thielen, S., Magyar, B., & Sauer, B. (2017). TEHD Simulation von Radialwellendichtringen. 48/1-48/11.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35277
Oehler, M., Magyar, B., & Sauer, B. (2017). Ein neuer, normungsfähiger Berechnungsansatz für den Wirkungsgrad von Schneckengetrieben. Forschung im Ingenieurwesen, 81(2–3), 145–151. https://doi.org/10.1007/s10010-017-0225-1
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35317
Woppowa, J., & Caruso, C. (2017). Das Praxissemester als Ort religionspädagogischer Professionalisierung. Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education , 76, 96–107.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35314
Caruso, C., & Wosnitza, C. (2017). Zur Förderung von Reflexionskompetenz. SEMINAR – Lehrerbildung und Schule, 23(4), 127–143.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35316
Caruso, C., & Hengesbach, R. (2017). Angehende Lehrerinnen und Lehrer begleiten aber wie? . Katechetische Blätter, 142, 374–380.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6099 |

Scharlau, I., Golombek, C., & Klingsieck, K. B. (2017). Zugänge zur Erfassung der Schreibkompetenzen von Studierenden in lehrnahen Untersuchungen: Ein Methodenkompass. die hochschullehre, 3.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29119
Nordby, K., Klingsieck, K. B., & Svartdal, F. (2017). Do procrastination-friendly environments make students delay unnecessarily? Social Psychology of Education, 491–512. https://doi.org/10.1007/s11218-017-9386-x
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34631
Hesse, K., Sloan, I. H., & Womersley, R. S. (2017). Radial basis function approximation of noisy scattered data on the sphere. Numerische Mathematik, 137(3), 579–605. https://doi.org/10.1007/s00211-017-0886-6
LibreCat
| DOI
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18527
Feilke, H., & Tophinke, D. (Eds.). (2017). Materialgestütztes Argumentieren (Vol. 262). (Praxis Deutsch 262).
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 18164
Tophinke, D. (2017). Der Zeilenumbruch als lyrisches Zeichen bei Brecht. Praxis Deutsch , 266, 45–50.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18172
Tophinke, D. (2017). Funktionswörter als Lerngegenstand. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 317–321). Klett/Kallmeyer.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18171
Tophinke, D. (2017). Inhaltswörter als Lerngegenstand. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 312–316). Klett/Kallmeyer.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18165
Tophinke, D. (2017). Erzählen im Internet. In M. Martinez (Ed.), Erzählen. Ein interdisziplinäres Handbuch. Metzler.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18178
Tophinke, D. (2017). Medialer Wandel. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 347–350). Klett/Kallmeyer.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18175
Tophinke, D. (2017). Sprachwandel. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 342–347). Klett/Kallmeyer.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 18180
Feilke, H., & Tophinke, D. (2017). Materialgestütztes Argumentieren (Basisartikel). Praxis Deutsch , 262, 4–13.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18181
Tophinke, D. (2017). Rechnungsbuch. In M. Habermann (Ed.), Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft. Bd. 3: Historische Sprachwissenschaft. de Gruyter.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35315
Wosnitza, C., Caruso, C., & Vogelsang, C. (2017). Das Praxissemester fachdidaktisch in den Blick nehmen. die hochschullehre, 3(1), 1–19. https://doi.org/10.3278/HSL1705W
LibreCat
| DOI
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25246
Seemann, N., Merten, M.-L., Geierhos, M., Tophinke, D., & Hüllermeier, E. (2017). Annotation Challenges for Reconstructing the Structural Elaboration of Middle Low German. Proceedings of the Joint SIGHUM Workshop on Computational Linguistics for Cultural Heritage, Social Sciences, Humanities and Literature, 40–45.
LibreCat