Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
39631 Publications
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56332 
    
      Anthony, C. J., et al. “Examining the Measurement Invariance and Validity of the SSIS SEL Brief + Mental Health Scales – Student Version in Austria and Germany.” International Journal of Emotional Education, vol. 16, no. 1, 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56333 
    
      Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Teachers’ Role Model Behavior and the Quality of the Student-Teacher Relationship as Prerequisites for Students’ Attitudes towards Peers with Learning Difficulties.” Frontiers in Education, vol. 9, 2024, doi:10.3389/feduc.2024.1400471.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56334 
    
      Franzen, Katja, et al. “Predictors of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs for Inclusive Education.” Frontiers in Education, vol. 9, 2024, doi:10.3389/feduc.2024.1437839.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 56346 
    
      Gräßler, Iris, and Deniz Özcan. “Quality Key Figures for Developing Future Scenarios.” AHFE International, vol. 158, AHFE International, 2024, doi:10.54941/ahfe1005553.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 52620 |  
    
 
    
      Kundisch, Heike, et al. “Selbstinszenierungspraktiken Als Weg Zu Stärkenorientierung, Selbstbestimmung Und Teilhabe – Eine Kollegiale Weiterbildung Für Multiprofessionelle Akteursgruppen Im (Inklusiven) Übergang Schule-Beruf.” QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, University Library J. C. Senckenberg, 2024, doi:10.21248/qfi.136.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56171 |  
    
 
    
      Kundisch, Heike, and Franziska Otto. “Weiterbildung Als Co-Kreation – Kollegiale Interaktionsräume Im Kontext Eines Forschungs- Und Entwicklungsprojektes Zu Selbstinszenierung Im Übergang Schule-Beruf.” Bwp@ Spezial 21: Trilaterales Doktorandenseminar Der Wirtschaftspädagogik Köln, Paderborn Und Des BIBB – Einblicke in Forschungsarbeiten, 2024, pp. 1–21.
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56366 
    
      Brennecken, Dominik. “Dunkl Convolution and Elliptic Regularity for Dunkl Operators.” Mathematische Nachrichten, Wiley, 2024, doi:10.1002/mana.202300370.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 55432 
    
      Kottmann, Brigitte, et al. “„Lernen durch Spielen“ in der Lernwerkstatt – In analogen und digitalen Lern- und Spielräumen.” Hochschullernwerkstätten im analogen und digitalen Raum. Perspektiven auf Didaktik und Forschung in innovativen Lernsettings, edited by Nadine Weber et al., Klinghardt, 2024, pp. 142–49.
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56427 
    
      Ellersiek, Annchristin, and Brigitte Kottmann. “Zwischen Unterstützung und Herausforderung. Perspektiven auf die Arbeitsbeziehung von Lehramtsanwärter:innen und ihren Mentor:innen im Vorbereitungsdienst.” Grundschule aktuell, vol. 167, no. 9, 2024, pp. 13–14.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Report | LibreCat-ID: 56431 
    
      Flath, Beate, et al. Kulturelle Teilhabe und innovative Preiskonzepte. Einblicke in ein interdisziplinäres Forschungsprojekt . 2024.
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book (Editor) | LibreCat-ID: 56434 
    
      Albus, Vanessa, and Volker Haase, editors. Autobiographisches Philosophieren in Schule und Hochschule. LIT Verlag, 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book (Editor) | LibreCat-ID: 56433 
    
      Albus, Vanessa, editor. Strafe, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. C.C.Buchner, 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Review | LibreCat-ID: 56439 
    
      Albus, Vanessa. “Sandra Eleonore Johst: Kant als Lehrer der Aufklärung. Historische und systematische Verbindungslinien zum Pädagogischen. Paderborn: Brill/mentis 2022. 355 S.” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 1, C.C.Buchner, 2024, p. 123.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56438 
    
      Albus, Vanessa. “Jeremy Benthams Panoptikum. Ein strittiges Meisterstück zum Philosophieren mit Architektur und Puppen.” ZDPE, vol. 3, C.C.Buchner, 2024, pp. 75–84.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56437 
    
      Albus, Vanessa. “Strafen mit Fußabstimmung. Ein Weg zur Gestaltung des philosophischen Kanons.” ZDPE, vol. 3, C.C.Buchner, 2024, pp. 3–9.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56435 
    
      Albus, Vanessa. “Einleitung.” Autobiographisches Philosophieren in Schule und Hochschule, vol. 21, LIT Verlag, 2024, pp. 1–9.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 56079 
    
      Radoy, Maximilian Manfred, et al. “In Search of Partitioning Oracle Attacks Against TLS Session Tickets.” Lecture Notes in Computer Science, Springer Nature Switzerland, 2024, doi:10.1007/978-3-031-70896-1_16.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 56480 
    
      Liedeker, Felix, et al. A User Study Evaluating Argumentative Explanations in Diagnostic Decision Support.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 56479 
    
      Liedeker, Felix, et al. An Empirical Investigation of Users’ Assessment of XAI Explanations: Identifying the Sweet-Spot of Explanation Complexity. 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 56476 
    
      Höper, Lukas, et al. “Verantwortung.” Künstliche Intelligenz für Lehrkräfte, edited by Ulrich Furbach et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2024, doi:10.1007/978-3-658-44248-4_16.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  