Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1363 Publications


2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6301
Der Qualitätsstandard für Usability Engineering der German UPA – Aktueller Stand der Arbeiten
H.G. Fischer, C. Bogner, T. Geis, K. Polkehn, D. Zimmermann, in: Jahresband Usability Professionals, German UPA, 2011, pp. 72–74.
LibreCat
 
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6304 LibreCat
 

2011 | Misc | LibreCat-ID: 6389
Methodology of the Cranet Survey - International Executive Report 2011, Cranfield
R. Kabst, M.C. Wehner, Methodology of the Cranet Survey - International Executive Report 2011, Cranfield, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6417
Innovative Lehrkräfte- und Schulentwicklung. Das Wirtschaftspädagogische Graduiertenkolleg der Universität Paderborn
P.F.E. Sloane, H.-H. Kremer, U. Krakau, Wirtschaft und Erziehung (2011) 311–318.
LibreCat
 

2011 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 642
Vorteile der Paketbildung in Verhandlungen: Ein prozeduraler Zugang zu Superadditivität
M. Diehl, Vorteile der Paketbildung in Verhandlungen: Ein prozeduraler Zugang zu Superadditivität, Universität Paderborn, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6425
Bidirectionally Coupled Network and Road Traffic Simulation for Improved IVC Analysis
C. Sommer, R. German, F. Dressler, IEEE Transactions on Mobile Computing 10 (2011) 3–15.
LibreCat | DOI
 

2011 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 643
User-space Scheduling for Heterogeneous System under Linux
D. Welp, User-Space Scheduling for Heterogeneous System under Linux, Universität Paderborn, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 644
Towards Systematic, Comprehensive Trace Generation for Behavioral Pattern Detection through Symbolic Execution
M. von Detten, in: Proceedings of the 10th ACM SIGPLAN/SIGSOFT Workshop on Program Analysis for Software Tools and Engineering (PASTE), 2011, pp. 17–20.
LibreCat | Files available | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 645
Stabilizing consensus with the power of two choices
B. Doerr, L.A. Goldberg, L. Minder, T. Sauerwald, C. Scheideler, in: Proceedings of the 23rd ACM Symposium on Parallelism in Algorithms and Architectures (SPAA), 2011, pp. 149–158.
LibreCat | Files available | DOI
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4430
Weblogs zur Unterstützung der Theorie-Praxis-Integration in der Wirtschaftslehrenden-Ausbildung
T. Jenert, A. Gebhardt, R. Käser, Zeitschrift Für E-Learning 6 (2011) 17–29.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4431
Die Studierenden? - Ein sozio-kultureller Blick auf das Studieren in Bologna-Strukturen
T. Jenert, Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 6 (2011) 61–77.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4432
Studierendenorientierung: Wege und Irrwege eines Begriffs mit vielen Facetten
G. Reinmann, T. Jenert, Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 6 (2011) 106–122.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4485
Developing a learning centered model for designing and managing study programmes
T. Jenert, in: European Association for Research on Learning and Instruction, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4489
Learning culture as a prerequisite for an institution-wide approach to educational development
T. Brahm, A. Gebhardt, T. Jenert, in: European Association for Research on Learning and Instruction, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4490 LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4491 LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4492 LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4513
Besseres Feedback, mehr Reflexion? Fertigkeiten und Einstellungen Studierender zum Bloggen in Praxisprojekten
T. Jenert, A. Gebhardt , in: T. Köhler, J. Neumann (Eds.), Wissensgemeinschaften. Digitale Medien - Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre , Waxmann Verlag GmbH , Münster, 2011, pp. 284–293.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4514
Konsistente Gestaltung von Selbstlernumgebungen
T. Jenert, F. Zellweger, in: Kompetenzorientierte Hochschullehre: Die Notwendigkeit von Kohärenz zwischen Lernzielen, Prüfungsformen und Lehr-Lern-Methoden , hep verlag ag , Bern, 2011, pp. 80–117.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2011

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed