Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1399 Publications
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17244
Schillingmann L, Wagner P, Munier C, Wrede B, Rohlfing K. Using Prominence Detection to Generate Acoustic Feedback in Tutoring Scenarios. In: Interspeech 2011 (12th Annual Conference of the International Speech Communication Association). ; 2011:3105-3108.
LibreCat
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17243
Lohan KS, Pitsch K, Rohlfing K, et al. Contingency allows the robot to spot the tutor and to learn from interaction. In: 2011 IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL 2011). IEEE; 2011:1-8. doi:10.1109/devlrn.2011.6037341
LibreCat
| DOI
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17429
Salem M, Eyssel FA, Rohlfing K, Kopp K, Joublin F. Effects of humanlike conversational behaviour on perception of psychological antropomorphism: A case study with a humanoid robot. In: Multu B, Bartneck C, Ham J, Evers V, Kanda T, eds. Social Robotics. Vol 7072. Springer; 2011.
LibreCat
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17245
Schillingmann L, Wagner P, Munier C, Wrede B, Rohlfing K. Acoustic Packaging and the Learning of Words. In: ; 2011. doi:10.3389/conf.fncom.2011.52.00020
LibreCat
| DOI
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17242
Salem M, Eyssel FA, Rohlfing K, Kopp S, Joublin F. Effects of gesture on the perception of psychological anthropomorphism: A case study with a humanoid robot. In: Mutlu B, Bartneck C, Ham J, Evers V, Kanda T, eds. Social Robotics. Vol 7072. Springer Science + Business Media; 2011:31-41. doi:10.1007/978-3-642-25504-5_4
LibreCat
| DOI
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17239
Rohlfing K, Tani J. Grounding Language in Action. IEEE Transactions on Autonomous Mental Development. 2011;3(2):109-112. doi:10.1109/TAMD.2011.2140890
LibreCat
| DOI
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17240
Nachtigäller K, Rohlfing K. Mothers’ talking about early object and action concepts during picture book reading. In: Kümmerling-Meibauer B, ed. Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3. John Benjamins; 2011.
LibreCat
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17238
Rohlfing K, Wrede B. What novel scientific and technological questions developmental robotics bring to HRI? — Are we ready for a loop? The Newsletter of the Autonomous Mental Development Technical Committee. 2011;8(2):11-13.
LibreCat
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17241
Rohlfing K. Meaning in the objects. In: Meibauer J, Steinbach M, eds. Experimental Pragmatics/Semantics. Benjamins; 2011:151-176.
LibreCat
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17232
Hemion N, Joublin F, Rohlfing K. A competitive mechanism for self-organized learning of sensorimotor mappings. In: 2011 IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL). IEEE; 2011. doi:10.1109/DEVLRN.2011.6037364
LibreCat
| DOI
2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41457
Schreiber M, Darge K, König J, Seifert A. Lernvoraussetzungen von Lehramtsstudierenden und Merkmale der Lehrerausbildung aus der Sicht von Studierenden. In: AEPF-Tagung „Baustelle Lehrerbildung”. ; 2011.
LibreCat
2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41462
Watson C, Seifert A, Schaper N, Siemen T. Erfassung der Qualität des Unterrichtshandelns angehender Lehrkräfte – Entwicklung eines videogestützten Beobachtungsinstruments. In: AEPF-Tagung „Baustelle Lehrerbildung”. ; 2011.
LibreCat
2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41460
Seifert A, Watson C, König J. LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenz von Lehramtsstudie-renden: Anlage der Studie und institutioneller Kontext. In: AEPF-Tagung „Baustelle Lehrerbildung”. ; 2011.
LibreCat
2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41459
Seifert A, Schaper N, Hilligus AH, Riese J. SPEE: Eine (Zwischen-)Bilanz aus Sicht der Forschung. In: AEPF/KBBB-Tagung „Nationale und regionale empirische Bildungsforschung”. ; 2011.
LibreCat
2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41458
Seifert A, Schaper N. LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudierenden: Zur Entwicklung von bildungswissenschaftlichem Wissen. In: AEPF-Tagung “Baustelle Lehrerbildung.” ; 2011.
LibreCat
2011 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37320
Meine S, Grotjahn R, eds. “Dahin!...” Musikalisches Reiseziel Rom: Projektionen und Realitäten. Vol 4. Georg Olms; 2011.
LibreCat
| Files available
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41730
Tumat A. Italien als ästhetischer Projektionsraum – Textkritische Bemerkungen zum Entwurf einer „besseren Welt“ in Hans Werner Henzes Schriften der 1950er Jahre. In: Meine S, Grotjahn R, eds. “Dahin!...” Musikalisches Reiseziel Rom: Projektionen und Realitäten. Vol 4. Jahrbuch Musik und Gender. Georg Olms; 2011:133-143.
LibreCat
| Files available
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37919
Grotjahn R. Genderperspektiven auf das Reiseziel Rom: Ein Vorwort. In: Meine S, Grotjahn R, eds. “Dahin!...” Musikalisches Reiseziel Rom. Projektionen und Realitäten. Vol 4. Jahrbuch Musik und Gender. Georg Olms; 2011:9–14.
LibreCat
| Files available
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37918
Grotjahn R, Rode-Breymann S. Zum Geleit. In: Meine S, Grotjahn R, eds. “Dahin!...” Musikalisches Reiseziel Rom. Projektionen Und Realitäten. Vol 4. Jahrbuch Musik und Gender. Georg Olms; 2011:1-8.
LibreCat
| Files available
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37917
Grotjahn R. Fundstück: Zwei Engagements. In: Meine S, Grotjahn R, eds. “Dahin!...” Musikalisches Reiseziel Rom. Projektionen und Realitäten. Vol 4. Jahrbuch Musik und Gender. Georg Olms; 2011:149–151.
LibreCat
| Files available