Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1567 Publications


2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40808
Olhede, S. C., Ramírez, D., & Schreier, P. J. (2012). The Random Monogenic Signal. Proc.\ IEEE Int.\ Conf.\ Image Process. https://doi.org/10.1109/ICIP.2012.6467404
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 40805
Wahlberg, P., & Schreier, P. J. (2012). On the instantaneous frequency of Gaussian stochastic processes. Probab.\ Math.\ Statist., 32, 69–92.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 40173
Schreiber, A., Gábris, A., Rohde, P. P., Laiho, K., Štefaňák, M., Potoček, V., Hamilton, C., Jex, I., & Silberhorn, C. (2012). A 2D Quantum Walk Simulation of Two-Particle Dynamics. Science, 336(6077), 55–58. https://doi.org/10.1126/science.1218448
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 40175
Christ, A., & Silberhorn, C. (2012). Limits on the deterministic creation of pure single-photon states using parametric down-conversion. Physical Review A, 85(2), Article 023829. https://doi.org/10.1103/physreva.85.023829
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 40264
Haller, M. (2012). Buenos Aires is everywhere – subjectivities and territories in Tango Argentino. In: SDHS 2012 Proceedings, https://sdhs.org/proceedings-2012#sessiondetails (Digitale Tagungspublikation).
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41236
Jensen, C., Buck, D., Dilger, H., Bauer, M., Phillipp, F., & Roduner, E. (2012). Maximum hydrogen chemisorption on KL zeolite supported Pt clusters. Chem. Commun., 49(6), 588–590. https://doi.org/10.1039/c2cc37933c
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41253
Conrad, F., Bauer, M., Sheptyakov, D., Weyeneth, S., Jaeger, D., Hametner, K., Car, P.-E., Patscheider, J., Günther, D., & Patzke, G. R. (2012). New spinel oxide catalysts for visible-light-driven water oxidation. RSC Advances, 2(7), Article 3076. https://doi.org/10.1039/c2ra20169k
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41247
Rabeah, J., Bauer, M., Baumann, W., McConnell, A. E. C., Gabrielli, W. F., Webb, P. B., Selent, D., & Brückner, A. (2012). Formation, Operation and Deactivation of Cr Catalysts in Ethylene Tetramerization Directly Assessed by Operando EPR and XAS. ACS Catalysis, 3(1), 95–102. https://doi.org/10.1021/cs300686m
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41255
Jennerjahn, R., Jackstell, R., Piras, I., Franke, R., Jiao, H., Bauer, M., & Beller, M. (2012). Benign Catalysis with Iron: Unique Selectivity in Catalytic Isomerization Reactions of Olefins. ChemSusChem, 5(4), 734–739. https://doi.org/10.1002/cssc.201100404
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41251
Atkins, A. J., Jacob, C. R., & Bauer, M. (2012). Probing the Electronic Structure of Substituted Ferrocenes with High-Resolution XANES Spectroscopy. Chemistry - A European Journal, 18(23), 7021–7025. https://doi.org/10.1002/chem.201200649
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41254
Welther, A., Bauer, M., Mayer, M., & Jacobi von Wangelin, A. (2012). Iron(0) Particles: Catalytic Hydrogenations and Spectroscopic Studies. ChemCatChem, 4(8), 1088–1093. https://doi.org/10.1002/cctc.201100400
LibreCat | DOI
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41362
Seifert, A., & Schaper, N. (2012). Die Entwicklung von bildungswissenschaftlichem Wissen: Theoretischer Rahmen, Testinstrument, Skalierung und Ergebnisse. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41358
Tachtsoglou, S., König, J., & Seifert, A. (2012). Individuelle Voraussetzungen, Lerngelegenheiten und der Erwerb von pädagogischem Professionswissen. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41360
Seifert, A., & König, J. (2012). Pädagogisches Unterrichtswissen – bildungswissenschaftliches Wissen: Validierung zweier Konstrukte. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen.. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41359
Schreiber, M., Darge, K., König, J., & Seifert, A. (2012). Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41361
Seifert, A., & König, J. (2012). Anlage und Durchführung der LEK-Studie. In Jo. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
 

2012 | Book | LibreCat-ID: 34534 | OA
Alpsancar, S. (2012). Das Ding namens Computer. Eine kritische Neulektüre von Vilém Flusser und Mark Weiser. transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/transcript.9783839419519
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17215
Schilling, M., Rohlfing, K., & Cruse, H. (2012). Prediction as internal simulation: Taking chances in what to do next. Frontiers in Psychology, 3(405), 405. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2012.00405
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17225
Salem, M., Kopp, S., Wachsmuth, I., Rohlfing, K., & Joublin, F. (2012). Generation and evaluation of communicative robot gesture. International Journal of Social Robotics, Special Issue on Expectations, Intentions, and Actions, 4(2), 201–217. https://doi.org/10.1007/s12369-011-0124-9
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17228
Pitsch, K., Lohan, K. S., Rohlfing, K., Saunders, J., Nehaniv, C. L., & Wrede, B. (2012). Better be reactive at the beginning. Implications of the first seconds of an encounter for the tutoring style in human-robot-interaction. Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012), 974–981.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2012

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed