Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1920 Publications
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46383
G. Rudolph, C. Grimme, O. Schütze, and H. Trautmann, “An Aspiration Set EMOA Based on Averaged Hausdorff Distances,” in Proceedings of the Learning and Intelligent OptimizatioN Conference (LION 8), 2014, vol. 8426, pp. 153–156.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46384
S. Wessing, M. Preuss, and H. Trautmann, “Stopping Criteria for Multimodal Optimization,” in Proceedings of the Parallel Problem Solving from Nature — PPSN XIII, 2014, vol. 8672, pp. 141–150, doi: 10.1007/978-3-319-10762-2_14.
LibreCat
| DOI
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48497
D. Peterzelka, J. Pfefferkorn, and N. Corall, Eds., Nietzsche, der Nihilismus und die Zukünftigen , vol. Band 2. Tübingen: Attempto Verlag, 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 47906
R. Hahn and D. Reimsbach, “Are we on track with sustainability literacy?,” Journal of Global Responsibility, vol. 5, no. 1, pp. 55–67, 2014, doi: 10.1108/jgr-12-2013-0016.
LibreCat
| DOI
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 47908
B. Hauschild and D. Reimsbach, “Modeling sequential R&D investments: a binomial compound option approach,” Business Research, vol. 8, no. 1, pp. 39–59, 2014, doi: 10.1007/s40685-014-0017-5.
LibreCat
| DOI
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4471
T. Jenert, “Eine Systematisierung komplementärer Zugänge zur Lehrentwicklung am Beispiel des Förderprogramms Lehren,” presented at the 43. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd), Braunschweig, 2014.
LibreCat
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48980
M. Schulze, K. Menne, and P. Schulze, Eds., Memphis Schulze. Werkverzeichnis 1969–1993. Köln: Snoeck Verlagsgesellschaft mbH, 2014.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48648
O. Hartung, “Der Typus Heimatmuseum im Kontext des deutschen Museumswesens,” in Heimatmuseum – Vergangenheit und Zukunft, 1st ed., vol. 5, B. Christoph and G. Dippold, Eds. Bayreuth: Bezirk Oberfranken, 2014, pp. 33–54.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 49007
T. Moritz, “Neue Welten, alte Helden? Die Briefe Philipps von Hutten zwischen Medium und Memoria des Heroischen,” helden. heroes. herós, vol. 2, no. 2, pp. 7–16, 2014, doi: 10.6094/helden.heroes.heros./2014/02/02.
LibreCat
| DOI
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47162
S. Fahl, Y. Acar, H. Perl, and M. Smith, “Why eve and mallory (also) love webmasters,” 2014, doi: 10.1145/2590296.2590341.
LibreCat
| DOI
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4957
C. Wozny and M. Schneider, “A matter of degree: the continuing training gap for women in Europe,” Socio-Economic Review, no. 2, pp. 353--379, 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 49191
D. Gretz, “Archen in der Papierflut der Gegenwart. Zur medialen Selbstinszenierung von Zeitschriften als Archiven in der »Bildungspresse« des 19. Jahrhunderts,” Sprache und Literatur, p. 89‒107, 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 49294
S. Sommer, J. Saupe, E. J. Brunner, and H. M. Buhl, “Die Bedeutung von Einstellungen zur Vorhersage von Pflegebereitschaft.,” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 34, pp. 422–438, 2014.
LibreCat
2014 | Book | LibreCat-ID: 49203
K. Kammeyer and B. Roebben , Inclusive Religious Education: International Perspectives, vol. 12. Münster: Lit Verlag, 2014.
LibreCat
2014 | Book | LibreCat-ID: 49202 |
K. Kammeyer, E. Sonne-Gaetjens , and A. Pithan , Inklusion und Kindertheologie, vol. 1. Münster: Comenius-Institut, 2014.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49387
K. Kammeyer, “Inklusives Theologisieren in Gesprächen und darüber hinaus. Anregungen zur Klärung von Teilhabemöglichkeiten durch fachdidaktische Niveaudifferenzierung,” in Jahrbuch für Kindertheologie , vol. 13, F. Kraft and G. Büttner , Eds. Stuttgart: Calwer, 2014, pp. 25–43.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49386
K. Kammeyer, “Small Stories and Master Stories – Students’ biographical Narrations in Inclusive Religious Education Classes and the Development of hermeneutical and personal Competences,” in Inclusive Religious Education: International Perspectives, B. Roebben and K. Kammeyer, Eds. Münster: LIT, 2014, pp. 107–128.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49388
K. Kammeyer, “Kinder- und Jugendtheologie auf dem Weg zur Inklusion. Kontextuelle und emanzipatorische Beispiele,” in Inklusive und Kindertheologie , K. Kammeyer, E. Zonne-Gätjens, and A. Pithan, Eds. Münster: Comenius Institut , 2014, pp. 9–29.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49389
K. Kammeyer, “Beten/Gebet. Art,” in Handbuch Theologisieren mit Kindern. Einführung, Schlüsselthemen, Methoden, G. Büttner, P. Freudenberger-Lötz, Chr. Kalloch, and M. Schreiner, Eds. Stuttgart: Calwer, 2014, pp. 138–144.
LibreCat