Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2086 Publications
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47358
A. Berndt and B. ~W. Bohl, “XML Music Performance Description,” in {Music Encoding Conference 2016}, 2016, pp. 91–94.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47356
S. Waloschek, A. Berndt, B. ~W. Bohl, and A. Hadjakos, “Interactive Scores in Classical Music Production,” in {Proc. of the 17th Int. Society for Music Information Retrieval Conf.\ (ISMIR) 2016}, 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47357
A. Berndt, S. Waloschek, and A. Hadjakos, “Hand Gestures in Music Production,” in {Proc. of the Int. Computer Music Conf.\ (ICMC)}, 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47355
S. Waloschek, A. Berndt, B. ~W. Bohl, and A. Hadjakos, “Accelerating the Editing Phase in Music Productions using Interactive Scores,” 2016.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 58590
A. Begum, O. Seewald, U. Flörke, and G. Henkel, “Structural and NMR Spectroscopic Investigations of CuI, CuII, NiII, ZnII and FeII Complexes of 2, 9‐Di‐(Benzothiazolino)‐1,10‐Phenanthroline,” ChemistrySelect, vol. 1, no. 10, pp. 2257–2264, 2016, doi: 10.1002/slct.201600505.
LibreCat
| DOI
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58665
M. Hennig and B. Mertsching, “Contour Analysis in Biological and Artificial Cognitive Systems,” 2016.
LibreCat
| Files available
2016 | Book | LibreCat-ID: 33525
S. Rezat, H. Feilke, K. Lehnen, and M. Steinmetz, Materialgestütztes Schreiben lernen. Konzepte - Aufgaben – Kopiervorlagen. Sekundarstufen I und II. Braunschweig: Schroedel, 2016.
LibreCat
2016 | Habilitation | LibreCat-ID: 58858
V. Garske, Korrelative Symboldidaktik im Fokus unterrichtsmethodischer Konkretionen. Ein Beitrag zu einem theo-anthropologischen Religionsunterricht in den Sekundarstufen . Vechta, 2016.
LibreCat
2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 59029
V. Garske, Ed., Islam. Interpretationen - Unterrichtsmodell. Paderborn: Schöningh, 2016.
LibreCat
2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 59030
V. Garske, Ed., Amos. Interpretationen - Unterrichtsmodell. Paderborn: Schöningh, 2016.
LibreCat
2016 | Dissertation | LibreCat-ID: 24897
S. Leuders, Einfluss prozess-induzierter Defekte auf die Ermüdungseigenschaften metallischer Werkstoffe verarbeitet mittels Laserstrahlschmelzen, vol. 5. Düren: Düren Verlag GmbH, 2016.
LibreCat
| Files available
2016 | Misc | LibreCat-ID: 52438
A. Schlüter, Energy Efficiency in Industrial Areas: Examples, Chances and Challenges. Talk. Detroit, USA: Export initiative of the German Federal Ministry of Economic Affairs and Energy (BMWi), 2016.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 52208
D. Khripko, A. Schlüter, B. Rommel, M. Rosano, and J. Hesselbach, “Energy demand and efficiency measures in polymer processing: comparison between temperate and Mediterranean operating plants,” International Journal of Energy and Environmental Engineering, vol. 7, no. 2, pp. 225–233, 2016, doi: 10.1007/s40095-015-0200-2.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 52207
A. Schlüter and M. B. Rosano, “A holistic approach to energy efficiency assessment in plastic processing,” Journal of Cleaner Production, vol. 118, pp. 19–28, 2016, doi: 10.1016/j.jclepro.2016.01.037.
LibreCat
| DOI
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59369
J. Woppowa, “Inter- und intrareligiöses Lernen. Eine fundamentaldidaktische und lernortbezogene Weiterentwicklung des Lernens an Zeugnissen der Religionen,” in Interreligiöses Lernen an außerschulischen Lernorten. Empirische Erkundungen zu didaktisch inszenierten Begegnungen mit dem Judentum (Empirische Theologie/Empirical Theology 28), C Gärtner and N. Bettin, Eds. 2016, pp. 27–44.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59368
J. Woppowa, “Fest, fluide, flüchtig? Einige Beobachtungen zum gegenwärtigen Aggregatzustand des konfessionellen Religionsunterricht,” in Beobachtung und Teilnahme. Perspektivenwechsel im Religionsunterricht, L. Rendle, Ed. München, 2016, pp. 63–72.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 59370
J. Woppowa, “Gott denken in konfessioneller Vielfalt,” Religion unterrichten, vol. 1, pp. 7–9, 2016.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 59366
J. Woppowa, “Differenzsensibel und konfessionsbewusst lernen. Multiperspektivität und Perspektivenverschränkung als religionsdidaktische Prinzipien,” ÖRF( Österreichische Religionspädagogische Forum) 24, vol. 2, pp. 41–49, 2016.
LibreCat