Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2346 Publications
    2019 |  Journal Article | LibreCat-ID: 28982 |  
    
 
    
      Wildt, Eugenia, et al. “The Role of Saliency in Learning First Words.” Frontiers in Psychology, 2019, doi:10.3389/fpsyg.2019.01150.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Book (Editor) | LibreCat-ID: 18458 
    
      Tophinke, Doris, et al., editors. Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung. V&R unipress (Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 4/2019), 2019.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Journal Article | LibreCat-ID: 40973 
    
      Tophinke, Doris, et al. “Sprachstrukturelle Modelle. Linguistische, spracherwerbsorientierte und didaktische Zugänge.” Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes, vol. 66, no. 4, Brill Deutschland GmbH, 2019, pp. 313–19, doi:10.14220/mdge.2019.66.4.313.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 24916 
    
      Tolksdorf, Nils Frederik, et al. Do Shy Children Behave Differently than Non-Shy Children in a Child-Robot Interaction? An Analysis of Positive and Negative Expressions of Shyness in Kindergarten Children. 2019.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 24913 
    
      Tolksdorf, Nils Frederik, et al. When Learning Words with Robots, Children’s Answers Are Multimodal: A Challenge for a Dialogue Design. 2019.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Journal Article | LibreCat-ID: 20203 
    
      Grimminger, Angela, and Katharina Rohlfing. “Multimodale Kommunikation in Frühen Buchlesesituationen Und Ihr Zusammenhang Mit Dem Späteren Wortschatz. .” Sprache · Stimme · Gehör, vol. 43, no. 2, 2019, pp. 93–99, doi:10.1055/a-0851-9063.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Journal Article | LibreCat-ID: 20202 
    
      Rohlfing, Katharina, and Angela Grimminger. “Utilizing Pragmatic Frames as an Analytical Tool for Children’s Performance during Word Learning. .” Proceedings of the 9th Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics , 2019.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 20224 
    
      Rohlfing, Katharina, et al. “Does Emotional Narrative Context Influence Retention of Newly Learned Words? .” Narrative, Literacy and Other Skills. Studies in Intervention., 2019, pp. 91–107.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 20219 
    
      Rohlfing, Katharina. “Language Learning from the Use of Gestures. .” International Handbook of Language Acquisition, 2019, pp. 213–33.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Book | LibreCat-ID: 20218 
    
      Rohlfing, Katharina. Frühe Sprachentwicklung. 1st ed., 2019.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Journal Article | LibreCat-ID: 17556 
    
      Nomikou, Iris, et al. “Evidence for Early Comprehension of Action Verbs.” LANGUAGE LEARNING AND DEVELOPMENT, vol. 15, no. 1, ROUTLEDGE JOURNALS, 2019, pp. 64–74, doi:10.1080/15475441.2018.1520639.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Journal Article | LibreCat-ID: 20200 
    
      Grimminger, Angela. “The Timing of Pointing-Speech Combinations in Typically Developing and Language-Delayed Toddlers.” Proceedings of the 6th Gesture and Speech in Interaction , vol. GESPIN, no. 6, 2019, pp. 44–49, doi:10.17619/UNIPB/1-807.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Journal Article | LibreCat-ID: 20199 
    
      Grimminger, Angela. “Die Integration von Lautsprache Und Gesten in Lernkontexten. .” Mitteilungen Des Deutschen Germanistenverbandes, vol. 66, no. 4, 2019, pp. 408–14, doi:10.14220/mdge.2019.66.4.408.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 36402 
    
      Schulze, Jan Roland, et al. Wie Können Studierende Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Auf Das Kooperative Arbeiten in Der Inklusiven Grundschule Vorbereitet Werden? Posterpräsentation Auf Der 7. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität zu Köln, 2019.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 36388 
    
      Löper, Marwin Felix, et al. Entwicklung Kooperativen Arbeitens Bei Lehramtsstudierenden Für Den Naturwissenschaftlichen Sachunterricht in Der Inklusiven Grundschule. Posterpräsentation Auf Dem 8. Paderborner Grundschultag. Universität Paderborn, 2019.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 36378 
    
      Hellmich, Frank, and Jan Roland Schulze. Kooperatives Unterrichten von Studentinnen Und Studenten Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Im Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Eingeladener Vortrag in Der Naturwissenschaftlichen Fakultät Der Leibniz Universität Hannover. Institut Für Didaktik Der Naturwissenschaften. Leibniz Universität Hannover, 2019.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 33443 
    
      Wendel, Sebastian, et al. “Experimental Evaluation of Cascaded Continuous and Finite Set Model Predictive Speed Control for Electrical Drives.” 2019 21st European Conference on Power Electronics and Applications (EPE ’19 ECCE Europe), IEEE, 2019, doi:10.23919/epe.2019.8914947.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 36395 
    
      Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. Feedback Im Leseunterricht Der Grundschule Aus Der Perspektive von Kindern Und Lehrkräften – Befunde Aus Einer Mehrebenenanalyse. Vortrag Im Symposium „Qualität von Leseunterricht – Determinanten Und Effekte“ (Chairs: Annika Ohle-Peters & Nele McElvany) Auf Der 7. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität zu Köln, 2019.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 36387 
    
      Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. Prerequisites for Children’s Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Paper Presentation. Symposium: “Escúchame! Listen to Me! Exploring under-Served Students’ Voice through Innovative and Participatory Research Designs“ (Chair: Christoforos Mamas). AERA (American Educational Research Association). University of Toronto, 2019.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2019 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 36397 
    
      Hellmich, Frank, et al. Auswirkungen Eines Trainings Zum Kooperativen Arbeiten Auf Die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug Auf Den Inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag Auf Der 7. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität zu Köln, 2019.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  