Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2488 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34822
Bruns J, Gasteiger H, Strahl C. Conceptualising and measuring domain-specific content knowledge of early childhood educators: A systematic review. Review of Education. 2021;9(2):500-538. doi:10.1002/rev3.3255
LibreCat | DOI | WoS
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45687
Bruns J, Schopferer T. Eine mustergültige Wissenschaft. . TPS – Theorie und Praxis der Sozialpädagogik. 2021;11:28-32.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36527 | OA
Jensen S, Gasteiger H, Bruns J. Place value and regrouping as seperate constructs of place value understanding. In: Inprasitha M, Changsri N, Boonsena N, eds. Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol 3. ; 2021:101-109.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34823
Bruns J, Gasteiger H, Strahl C. Context and Implications Document for: Conceptualising and measuring domain-specific content knowledge of early childhood educators: A systematic review. Review of Education. 2021;9(2):539-540. doi:10.1002/rev3.3256
LibreCat | DOI | WoS
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36536 | OA
Jensen S, Gasteiger H, Bruns J. Stellenwertverständnis: Verständnis von Stellenwertprinzip und Bündelungsprinzip als separate Konstrukte. In: Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2021. WTM-Verlag; 2021. doi:http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-22292
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45343
Schönherr J, Schukajlow S, Blomberg J, Leopold C. The role of strategy-based motivation in mathematical problem solving: The case of learner-generated drawings. Learning and Instruction. 2021;80. doi:10.1016/j.learninstruc.2021.101561
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45352
Herding J, Büker P, Kamin AM, et al. inklud.nrw – eine fallbasierte Lehr-/Lernumgebung zum Erwerb inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung. In: Wollersheim HW, Pengel N, eds. Bildung in der digitalen Transformation. Waxmann; 2021:231-234.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45355
Herding J, Ogrodowski J. Mit Kindern den Übergang auf die weiterführende Schule reflektieren – Sichtweisen von Viertklässler*innen auf die selektiven Schulstrukturen. In: Böhme N, ed. Mythen, Widersprüche und Gewissheiten der Grundschulforschung. Eine wissenschaftliche Bestandsaufnahme nach 100 Jahren Grundschule. Jahrbuch Grundschulforschung. Vol 25. Springer Verlag; 2021:133-138.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45353
Herding J, Höke J, Büker P, Ogrodowski J. Paderborner Qualitätsstern (PQ3) zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita – Grundschule: ein Selbstevaluationsinstrument für multiprofessionelle und institutionsübergreifende Zusammenarbeit. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung/Discourse Journal of Childhood and Adolescence Research. 2021;16(3).
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45354
Herding J, Büker P, Höke J, Ogrodowski J. Paderborner Qualitätsstern (PQ3): Self-evaluation of transition to school programms for educators and teachers. In: Dockett S, Perry B, eds. Evaluation Transition to School Programms: Learning from Research and Practice. Routledge; 2021:52-63.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2021

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed