Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2654 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35974
Comparative analysis of hexamethyldisiloxane and hexamethyldisilazane plasma polymer thin films before and after plasma oxidation
X. Xie, M.T. de los Arcos de Pedro, G. Grundmeier, Plasma Processes and Polymers 19 (2022).
LibreCat
| DOI
X. Xie, M.T. de los Arcos de Pedro, G. Grundmeier, Plasma Processes and Polymers 19 (2022).
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39066
Alltagsmanagement und Alltagskompetenzen von Familien in besonderen Lebenslagen. Eine qualitative Studie über Informations- und Unterstützungsbedarfe von jungen Familien in Deutschland.
K. Wicker, in: Deutsche Gesellschaft für Hauswirtschaft e.V. (Ed.), Rheine, 2022.
LibreCat
| DOI
K. Wicker, in: Deutsche Gesellschaft für Hauswirtschaft e.V. (Ed.), Rheine, 2022.
2022 | Working Paper | LibreCat-ID: 39076
Alltagsmanagement und Alltagskompetenzen von Familien in besonderen Lebenslagen
K. Wicker, Alltagsmanagement Und Alltagskompetenzen von Familien in Besonderen Lebenslagen, Kompetenzzentrum Hauswirtschaft Bayern, Wiedenbach, 2022.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
K. Wicker, Alltagsmanagement Und Alltagskompetenzen von Familien in Besonderen Lebenslagen, Kompetenzzentrum Hauswirtschaft Bayern, Wiedenbach, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38158
Supporting Geometry Learning Digitally-an Interdisciplinary Project to Foster Spatial Competences and Individual Learning Paths by Using Adaptable Algorithmic Feedback Capabilities
F. Winkelnkemper, T. Huhmann, D. Bechinie, K. Eilerts, M. Lenke, C. Schulte, in: Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, 2022, pp. 1407–1413.
LibreCat
F. Winkelnkemper, T. Huhmann, D. Bechinie, K. Eilerts, M. Lenke, C. Schulte, in: Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, 2022, pp. 1407–1413.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39080
Digitalisierung als Chance und Herausforderung - Bemerkungen aus der Didaktik der Informatik
C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: Theologie Im Übergang - Identität - Digitalisierung - Dialog, Herder, Freiburg im Breisgau, 2022, pp. 117–135.
LibreCat
C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: Theologie Im Übergang - Identität - Digitalisierung - Dialog, Herder, Freiburg im Breisgau, 2022, pp. 117–135.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38160
SUPPORTING GEOMETRY LEARNING DIGITALLY THROUGH ADAPTABLE ALGORITHMIC FEEDBACK-CHALLENGES AND SOLUTIONS
T. Huhmann, F. Winkelnkemper, in: EDULEARN22 Proceedings, 2022, pp. 10017–10026.
LibreCat
| DOI
T. Huhmann, F. Winkelnkemper, in: EDULEARN22 Proceedings, 2022, pp. 10017–10026.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 38162
Pentomino Digital - Mit Einer App Geometrie Lernen
T. Huhmann, K. Eilerts, F. Winkelnkemper, Mathematik Differenziert (2022) 42–45.
LibreCat
T. Huhmann, K. Eilerts, F. Winkelnkemper, Mathematik Differenziert (2022) 42–45.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31185
Multiscale analysis of composite structures with goal-oriented mesh adaptivity and reduced order homogenization
X. Ju, R. Mahnken, Y. Xu, L. Liang, C. Cheng, W. Zhou, Composite Structures (2022).
LibreCat
| DOI
X. Ju, R. Mahnken, Y. Xu, L. Liang, C. Cheng, W. Zhou, Composite Structures (2022).
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39449
Ausbildung in der zweiten Phase der Lehrerbildung.
C. Tenberge, in: I. Mammes, C. Rotter (Eds.), Professionalisierung von Grundschullehrkräften., 2022, pp. 217–233.
LibreCat
C. Tenberge, in: I. Mammes, C. Rotter (Eds.), Professionalisierung von Grundschullehrkräften., 2022, pp. 217–233.
2022 | Book | LibreCat-ID: 39433
Holz erleben. Technik verstehen.
K. Möller, B. Eikmeyer, C. Tenberge, T. Wilke, M. Zolg, Holz erleben. Technik verstehen. , 3. Auflage, Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
K. Möller, B. Eikmeyer, C. Tenberge, T. Wilke, M. Zolg, Holz erleben. Technik verstehen. , 3. Auflage, Friedrich Verlag, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40002
Modeling Concepts for Reactive Separations
E. Kenig, in: Process Intensification by Reactive and Membrane-Assisted Separations, 2022.
LibreCat
E. Kenig, in: Process Intensification by Reactive and Membrane-Assisted Separations, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33035
Effect of diffusivity and chemical reactions on the determination of mass transfer coefficients in columns with structured packing
L.A. Mapura, E.Y. Kenig, in: Annual Meeting on Reaction Engineering and ProcessNet Subject Division “Heat and Mass Transfer,” 2022.
LibreCat
L.A. Mapura, E.Y. Kenig, in: Annual Meeting on Reaction Engineering and ProcessNet Subject Division “Heat and Mass Transfer,” 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33254
Experimental study on the condensation of pure substances in outer pillow-plate channels
F. Buckmann, E. Kenig, in: Annual Meeting on Reaction Engineering and ProcessNet Subject Division “Heat and Mass Transfer,” 2022.
LibreCat
F. Buckmann, E. Kenig, in: Annual Meeting on Reaction Engineering and ProcessNet Subject Division “Heat and Mass Transfer,” 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40010
Heat regeneration model for external heat engines operating with dense working fluids
N. Mügge, A. Kronberg, M. Glushenkov, E.Y. Kenig, in: Annual Meeting on Reaction Engineering and ProcessNet Subject Division “Heat and Mass Transfer,” 2022.
LibreCat
N. Mügge, A. Kronberg, M. Glushenkov, E.Y. Kenig, in: Annual Meeting on Reaction Engineering and ProcessNet Subject Division “Heat and Mass Transfer,” 2022.
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40043
Begleitforschungsseminare - Frust oder Lust, Pflicht oder Kür?
G. Jonas-Ahrend, K. Temmen, in: 2022.
LibreCat
G. Jonas-Ahrend, K. Temmen, in: 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36026
Pre-Service Teachers’ Collaborative Lesson Planning and their Self-Concepts in Inclusive Education. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education”
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40059
Schöpfen, gautschen, trocknen. Wassereinsatz in der Papierherstellung.
C. Tenberge, Grundschule Sachunterricht. 95 (2022).
LibreCat
C. Tenberge, Grundschule Sachunterricht. 95 (2022).
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36228
Theorien und Konzeptionen inklusiven Sachunterrichts
F. Schröer, C. Tenberge, in: T. Dexel (Ed.), Inklusive (Fach-)Didaktik in der Primarstufe - Ein Lehrbuch, Waxmann, Münster, New York, 2022, pp. 158–185.
LibreCat
| DOI
F. Schröer, C. Tenberge, in: T. Dexel (Ed.), Inklusive (Fach-)Didaktik in der Primarstufe - Ein Lehrbuch, Waxmann, Münster, New York, 2022, pp. 158–185.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40048
Future Primary Teacher Education: Computational Thinking and STEAM.
M. Lenke, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), 2022, pp. 429–436.
LibreCat
M. Lenke, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), 2022, pp. 429–436.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40062
Über die Dächer der Welt.
C. Tenberge, Grundschule Sachunterricht. 93 (2022) 12–16.
LibreCat
C. Tenberge, Grundschule Sachunterricht. 93 (2022) 12–16.