Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1518 Publications


2025 | Report | LibreCat-ID: 62981
Ehtesabi, Sadaf, et al. Otus Supercomputer. Paderborn Center for Parallel Computing (PC2), 2025, doi:10.48550/ARXIV.2512.07401.
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62980
Kopylov, Denis A., et al. “Multiphoton, Multimode State Classification for Nonlinear Optical Circuits.” Physical Review Research, vol. 7, no. 3, 033062, American Physical Society (APS), 2025, doi:10.1103/sv6z-v1gk.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 57829
de Payrebrune, Kristin M., et al. “The Impact of AI on Engineering Design Procedures for Dynamical Systems.” Technische Mechanik - European Journal of Engineering Mechanics, vol. 45, no. 1, 2025, pp. 1–23, doi:10.24352/UB.OVGU-2025-037.
LibreCat | DOI
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 62979
Meier, Torsten, et al. Multiphoton, Multimode State Classification for Nonlinear Optical Circuits. 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Review | LibreCat-ID: 62984
Sandoval, Marisol. “Vincent Streichhahn (Hrsg.): Feministische Internationale. Texte Zu Geschlecht, Klasse Und Emanzipation 1832–1936.” Feministische Studien, vol. 43, no. 2, Walter de Gruyter GmbH, 2025, pp. 323–27, doi:10.1515/fs-2025-0042.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62988
Amakor, Augustina C., et al. “Surrogate-Assisted Multi-Objective Design of Complex Multibody Systems.” Lecture Notes in Computer Science, Springer Nature Switzerland, 2025, doi:10.1007/978-3-032-04555-3_21.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60846
Büker, Petra, et al. Videobasierte Lehr-Lern-Settings entwickeln: Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Kita als interdisziplinärer Lehr- und Lerngegenstand. Workshop am Tag der Lehre zum Thema: „Teaching for Future - Nachhaltige Lehre und Lehre über Nachhaltigkeit“. Universität Paderborn. 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 | OA
Rumlich, Dominik, and Raphaela Porsch. “Starting Early or Late? Parental Perspectives on the Onset of English Language Education at Primary School in Germany.” Early Language Education in Instructed Contexts, edited by Stefanie Frisch and Karen Glaser, John Benjamins Publishing Company, 2025, pp. 286–305, doi:10.1075/lllt.62.13rum.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62997
Herding, Jana, et al. “Das Lehr‑/Lernkonzept inklud‐e: Durch videobasierte Fallarbeit Studierende des Grundschullehramtes für Inklusion sensibilisieren.” Diskurse und Praktiken der Heterogenität, edited by Habib Güneşli et al., Beltz Juventa, 2025, pp. 163–77.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62994
Büker, Petra, et al. PrimOER: Professionalisierung der Grundschullehrkräftebildung durch eine neue „Kultur des Teilens“ in der Lehre. Posterbeitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich. 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62996
Büker, Petra, et al. “Wege entstehen beim Gehen. Demokratiebildung in der Grundschule.” Grundschulzeitschrift, vol. Jahresheft 1, 2025, pp. 6–9.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62993
Büker, Petra. Grundschulforschung braucht Transfer: Brückenschläge zur Lehrkräftebildung, Bildungspolitik und Schulpraxis. Beitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich. 2025.
LibreCat
 

2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62992
Büker, Petra, et al., editors. “Demokratie kann man lernen.” Die Grundschulzeitschrift Jahresheft, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63000 | OA
Fuchs, Christian. “The Question of Methodology in Critical Political Economy of Communication and the Media.” Journal of Communication Inquiry, 01968599251405272, SAGE Publications, 2025, doi:10.1177/01968599251405272.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61148
Ghosh, Arghya, et al. “Advancing Excited-State Properties of Two-Dimensional Materials Using a Dielectric-Dependent Hybrid Functional.” Physical Review B, vol. 112, no. 4, 045128, American Physical Society (APS), 2025, doi:10.1103/8vvn-k9p3.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 | OA
Lehmkuhl, Paulina, et al. “DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning.” TESOL Journal, vol. 16, no. 1, e70016, Wiley, 2025, doi:10.1002/tesj.70016.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 | OA
Becker-Mrotzek, Michael, et al. Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK), 2025, doi:10.25656/01:32815.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
Vivone, Antonio, et al. “Maximizing Linguistic and Cognitive Potential: The Role of Vocal Training with Pop Songs in Teaching English as a Foreign Language.” Learning: Research and Practice, vol. 11, no. 1, Informa UK Limited, 2025, pp. 74–91, doi:10.1080/23735082.2025.2501043.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 63007
Mombeck, Mona Maria, et al., editors. Diskurse Und Praktiken Der Heterogenität. Pädagogisches Handeln in Heterogenen Settings. Mit Einem Fokus Auf Die Elementar- Und Primarbildung. Beltz Juventa , 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63006
Mombeck, Mona Maria. One Health Approach to Animal Assisted Interventions: Seeing the Signs – Supporting School Dog Welfare in England, Germany, the Netherlands and Wales with an Evidence-Based, Teacher-Friendly Dog Ethogram. 2025.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2025

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed