Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
31654 Publications
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 59532 
    
      Knorr, L., Buchenau, N., Schlosser, F., Divkovic, D., Prina, M. G., & Meschede, H. (2025). Electrification and flexibility of process heat in energy system modelling: A review. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 216, Article 115698. https://doi.org/10.1016/j.rser.2025.115698
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 59533 
    
      Janus, R., Mitropoulou, V., & Meke, M. (2025). Theology Students´ Views on the Communication wirth the Other During COVID-19 Lockdown. The Educational Review, 9(3), 321–334. https://doi.org/10.26855/er.2025.03.008
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58644 
    
      Berkel-Otto , L., Heine, L., Niederhaus, C., & Decker, L. (2025). Das DSSZ-Modul in Nordrhein-Westfalen.  Eine Umfrage zu Strukturen, Lehrinhalten und Perspektiven von Hochschullehrenden . HLZ, 8(1), 19–37. https://doi.org/10.11576/HLZ-7126
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 59567 
    
      Bröker, C. (2025). Nur Gewinner und Verlierer in der Erzählung vom Krieg? Der Zweck von Emotionen in den Beschreibungen der englischen Barons’ Wars (1216–1217 und 1264–1265). In F. Quaas & T. Raum (Eds.), Emotionen im Krieg – Krieg der Emotionen (Vol. 33, pp. 159–180).
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 59561 
    
      Gather, K., Engemann, M., Hoppe, L., & Martin, A. (2025). Wie bearbeiten Schüler*innen Fälle? Explorative Einsichten in Fallbearbeitungsprozesse anhand der Denke-laut-Methode. Zeitschrift PädagogikUNTERRICHT, 45(1), 24–35.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 59562 
    
      Engemann, M. (2025). Künstliche Intelligenz - Überlegungen zum Einsatz von ChatGPT im Pädagogikunterricht aus Perspektive der Medienbildung. Zeitschrift PädagogikUNTERRICHT, 45(1), 36–45.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Dissertation | LibreCat-ID: 59608 
    
      Zeller, J. (2025). Strukturanalysen des physikdidaktischen Wissens mithilfe von Machine Learning. Universität Paderborn. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2238
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 59599 
    
      Müller, R. D., Büchel, D., & Baumeister, J. (2025). Validation, Reliability, and Usefulness of the Functional Agility Square Test [FAST]. Journal of Functional Morphology and Kinesiology, 10(2), Article 126. https://doi.org/10.3390/jfmk10020126
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 59607 
    
      Puscher, S. (2025). Ehetragödien. Lessings Lektüre von John Banks’ The Unhappy Favourite or the Earl of Essex (1682). In J. Steigerwald & Jörg Robert (Eds.), G.E. Lessings Hamburgische Dramaturgie. Zwischen ästhetischer Theorie und dramatischer Praxis (Vol. 12, pp. 159–186). Brill, Fink.
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 59609 
    
      Ströhmer, M. (2025). Die Fernwasserleitung des Dorfes Fürstenberg in der Frühen Neuzeit 1591-1820. In Vorstenburg - 700 Jahre Fürstenberg (Vol. 4, pp. 71–89). Förderkreis für Kultur, Geschichte und Natur im Sintfeld.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 59610 
    
      Fuchs, C. (2025). Digital Labor and Digital Capitalism: A Critical Political Economy Perspective. In J. L. Qiu, S. Yeo, & R. Maxwell (Eds.), The Handbook of Digital Labor (pp. 349–371). Wiley Blackwell. https://doi.org/10.1002/9781119981831.ch19
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 57745 
    
      Büttner, D., & Füllekruss, D. (2025). Deutsch als Garant für demokratische Teilhabe? Linguizismuskritische Anfragen an ein Verständnis von Demokratiebildung im Deutschunterricht. In K. Kocyba & M. Kofer (Eds.), Demokratiebildung in Theorie und Praxis: Synergien zwischen Schulforschung und Deutschdidaktik.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 59589 
    
      Horsthemke, J., & Böhm, E. (2025). Discounts or Donations – The Effectiveness of Different Keep Rewards in Product Return Management. Proceedings of the 2025 AMA Winter Academic Conference, 840–843.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 59622 
    
      Fleischer, Y., & Biehler, R. (2025). Exploring students’ constructions of data-based decision trees after an introductory teaching unit on machine learning. ZDM – Mathematics Education, 57(1). https://doi.org/10.1007/s11858-025-01663-6
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Mastersthesis | LibreCat-ID: 59624 
    
      Showmik, M. J. B. (2025). Enhancing Blockchain Efficiency via Median Rule.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 59638 
    
      Steinhoff, L., Kim, J. J., Kanuri, V. K., & Palmatier, R. W. (2025). Unintended consequences of selling B2B digital subscription add-ons for customer onboarding. Journal of the Academy of Marketing Science. https://doi.org/10.1007/s11747-025-01088-3
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 59634 |  
    
 
    
      Hufnagl, J., Kiepe, K., & Annen, S. (2025). Berufliche Kompetenzen für nachhaltiges Wirtschaften – Status quo und Herausforderungen in der betrieblichen Ausbildung. In B. Rödel, H. Ertl, & S. Liebscher (Eds.), Berufsbildungsforschung. Rezeption – Translation – Transfer. (pp. 171–187). Bundesinstitut für Berufsbildung (BIBB).
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 59635 |  
    
 
    
      Kiepe, K., & Schlömer, T. (2025). Transformative Forschung zur Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung – Bedeutung und Funktion der Wissenschaft. In B. Rödel, H. Ertl, & S. Liebscher (Eds.), Berufsbildungsforschung. Rezeption – Translation – Transfer. (pp. 311–325). Bundesinstitut für Berufsbildung (BIBB).
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 59653 |  
    
 
    
      Schlierkamp, M. L. (2025). Disability im schulischen Kontext. Über den Umgang von Lehrpersonen. #schuleverantworten, 5, 120–124.
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 59446 
    
      Reis, O. (2025). Lerngegenstand, Modellierung, religionsdidaktisch. In WiReLex 02/2025.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  