Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
29595 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53028
Nebeneinander ohne Konflikte. Die multiprofessionelle Struktur interreligiöser Lehrgemeinschaften
B. Brandstetter, O. Reis, E. Wenig, S. Yagdi, Pädagogische Horizonte 4 (2021) 1–15.
LibreCat
| Download (ext.)
B. Brandstetter, O. Reis, E. Wenig, S. Yagdi, Pädagogische Horizonte 4 (2021) 1–15.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53030
Zum scheinbar mühelosen Wechsel zwischen Welten. Hürden im Erwerb von Differenzkompetenz aus interfachdidaktischer Perspektive
O. Reis, K. Kempfer, S. Hußmann, C. Gärtner, ÖRF 29 (2021) 89–109.
LibreCat
| DOI
O. Reis, K. Kempfer, S. Hußmann, C. Gärtner, ÖRF 29 (2021) 89–109.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52994
Wie sehen sprachsensible Aufgabenstellungen für den Religionsunterricht aus?
O. Reis, A. Lenze, N. Johanna, F. Potthast, in: S. Altmeyer, B. Grümme, H. Kohler-Spiegel, E. Naurath, B. Schröder, F. Schweitzer (Eds.), Jahrbuch für Religionspädagogik, VAndenhoek & Ruprecht, Göttingen, 2021, pp. 160–168.
LibreCat
O. Reis, A. Lenze, N. Johanna, F. Potthast, in: S. Altmeyer, B. Grümme, H. Kohler-Spiegel, E. Naurath, B. Schröder, F. Schweitzer (Eds.), Jahrbuch für Religionspädagogik, VAndenhoek & Ruprecht, Göttingen, 2021, pp. 160–168.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52993
Ethische Bildung im Religionsunterricht konstruktivistisch analysieren und ermöglichen
O. Reis, in: K. Lindner, M. Zimmermann (Eds.), Handbuch ethische Bildung. Religionspädagogische Fokussierungen, Tübingen, 2021, pp. 236–242.
LibreCat
O. Reis, in: K. Lindner, M. Zimmermann (Eds.), Handbuch ethische Bildung. Religionspädagogische Fokussierungen, Tübingen, 2021, pp. 236–242.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52992
Art. ‚Inklusion‘
O. Reis, in: U. Kropac, U. Riegel (Eds.), Handbuch Religionsdidaktik, Stuttgart, 2021, pp. 472–480.
LibreCat
O. Reis, in: U. Kropac, U. Riegel (Eds.), Handbuch Religionsdidaktik, Stuttgart, 2021, pp. 472–480.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53757
Eingeprägte Ordnungen in digital gestützten Praktiken im (Religions-)Unterricht
C. Caruso, O. Reis, in: N. Brieden, H. Mendl, O. Reis, H. Roose (Eds.), Religion lernen. Jahrbuch für Konstruktivismus, LUSA Verlag, Babenhausen, 2021, pp. 35–47.
LibreCat
C. Caruso, O. Reis, in: N. Brieden, H. Mendl, O. Reis, H. Roose (Eds.), Religion lernen. Jahrbuch für Konstruktivismus, LUSA Verlag, Babenhausen, 2021, pp. 35–47.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53044
Struktur und Charisma in Zeiten von Corona. Leitbild – Modellprojekt – Evaluationsstudie. Lern- und Forschungsort
O. Reis, M. Kolk, R. Burke, C. Hackstedt, L. Hofmeister, J. Rakowski, in: Projektbericht 1: Modelle, Transformationen, Corona-Erfahrungen, Paderborn, 2021, pp. 5–15.
LibreCat
O. Reis, M. Kolk, R. Burke, C. Hackstedt, L. Hofmeister, J. Rakowski, in: Projektbericht 1: Modelle, Transformationen, Corona-Erfahrungen, Paderborn, 2021, pp. 5–15.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53760
Der PGR ohne amtliches Mitglied als Impuls für ein neues Rollengefüge
L. Hofmeister, O. Reis, in: Projektbericht 1: Modelle, Transformationen, Corona-Erfahrungen, Paderborn, 2021, pp. 90–107.
LibreCat
L. Hofmeister, O. Reis, in: Projektbericht 1: Modelle, Transformationen, Corona-Erfahrungen, Paderborn, 2021, pp. 90–107.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53731
Digitale und digital gestützte Lehre als Verstärker der Verunterrichtlichung von Hochschullehre?
O. Reis, in: M. Barnat, E. Bosse, B. Szczyrba (Eds.), Forschungsimpulse für die Hochschulentwicklung im Kontext hybrider Lehre, Berlin, 2021, pp. 15–32.
LibreCat
O. Reis, in: M. Barnat, E. Bosse, B. Szczyrba (Eds.), Forschungsimpulse für die Hochschulentwicklung im Kontext hybrider Lehre, Berlin, 2021, pp. 15–32.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53050
Was leisten modellgeleitete Interventionen für die Kirchenentwicklung?
O. Reis, M. Kolk, R. Burke, C. Hackstedt, L. Hofmeister, J. Rakowski, in: Projektbericht 1: Modelle, Transformationen, Corona-Erfahrungen, Paderborn, 2021, pp. 183–187.
LibreCat
O. Reis, M. Kolk, R. Burke, C. Hackstedt, L. Hofmeister, J. Rakowski, in: Projektbericht 1: Modelle, Transformationen, Corona-Erfahrungen, Paderborn, 2021, pp. 183–187.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53761
Die Corona-Pandemie als Stresstest der Strukturinterventionen
R. Burke, C. Hackstedt, L. Hofmeister, O. Reis, in: Projektbericht 1: Modelle, Transformationen, Corona-Erfahrungen, Paderborn, 2021, pp. 161–181.
LibreCat
R. Burke, C. Hackstedt, L. Hofmeister, O. Reis, in: Projektbericht 1: Modelle, Transformationen, Corona-Erfahrungen, Paderborn, 2021, pp. 161–181.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24786
Opportunities and Possibilities of a Network of Mathematical Learning and Support Centres in Germany
M. Schürmann, M. Liebendörfer, L. Gildehaus, N. Schaper, R. Hochmuth, R. Biehler, E. Lankeit, C. Kuklinski, J. Ruge, Sigma Newsletter 22 (2021) 5–6.
LibreCat
M. Schürmann, M. Liebendörfer, L. Gildehaus, N. Schaper, R. Hochmuth, R. Biehler, E. Lankeit, C. Kuklinski, J. Ruge, Sigma Newsletter 22 (2021) 5–6.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45335
Was ist eine gute Skizze? Strategiewissen beim mathematischen Modellieren im Bereich der Geometrie fördern
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, mathematik lehren 224 (2021) 22–27.
LibreCat
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, mathematik lehren 224 (2021) 22–27.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45333
Does strategic knowledge matter? Effects of strategic knowledge about drawing on students’ modeling competencies in the domain of geometry
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, C. Leopold, Mathematical Thinking and Learning (2021).
LibreCat
| DOI
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, C. Leopold, Mathematical Thinking and Learning (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45342
Do emotions and prior performance facilitate the use of the learner-generated drawing strategy? Effects of enjoyment, anxiety, and intramathematical performance on the use of the drawing strategy and modelling performance
J. Schönherr, J. Blomberg, S. Schukajlow, C. Leopold, Contemporary Educational Psychology 65 (2021).
LibreCat
| DOI
J. Schönherr, J. Blomberg, S. Schukajlow, C. Leopold, Contemporary Educational Psychology 65 (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53860
A fuzzy weighted influence non-linear gauge system with application to advanced technology assessment at NASA
M. Tavana, H. Mousavi, A. Khalili Nasr, H. Mina, Expert Systems with Applications 182 (2021).
LibreCat
| DOI
M. Tavana, H. Mousavi, A. Khalili Nasr, H. Mina, Expert Systems with Applications 182 (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53864
An integrated data envelopment analysis and life cycle assessment method for performance measurement in green construction management
M. Tavana, M. Izadikhah, R. Farzipoor Saen, R. Zare, Environmental Science and Pollution Research 28 (2021) 664–682.
LibreCat
| DOI
M. Tavana, M. Izadikhah, R. Farzipoor Saen, R. Zare, Environmental Science and Pollution Research 28 (2021) 664–682.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53868
An integrated fuzzy sustainable supplier evaluation and selection framework for green supply chains in reverse logistics
M. Tavana, A. Shaabani, F.J. Santos-Arteaga, N. Valaei, Environmental Science and Pollution Research 28 (2021) 53953–53982.
LibreCat
| DOI
M. Tavana, A. Shaabani, F.J. Santos-Arteaga, N. Valaei, Environmental Science and Pollution Research 28 (2021) 53953–53982.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53865
An integrated fuzzy AHP- fuzzy MULTIMOORA model for supply chain risk-benefit assessment and supplier selection
M. Tavana, A. Shaabani, S. Mansouri Mohammadabadi, N. Varzgani, International Journal of Systems Science: Operations & Logistics 8 (2021) 238–261.
LibreCat
| DOI
M. Tavana, A. Shaabani, S. Mansouri Mohammadabadi, N. Varzgani, International Journal of Systems Science: Operations & Logistics 8 (2021) 238–261.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53872
An epsilon-based data envelopment analysis approach for solving performance measurement problems with interval and ordinal dual-role factors
B. Ebrahimi, M. Tavana, A. Kleine, A. Dellnitz, OR Spectrum 43 (2021) 1103–1124.
LibreCat
| DOI
B. Ebrahimi, M. Tavana, A. Kleine, A. Dellnitz, OR Spectrum 43 (2021) 1103–1124.