Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
8346 Publications
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33513
Hannebohm, R. (2022). Biopoethisches Wissen über Menschen und/als Klone: Der Entwurf einer hybriden Menschlichkeit in Kazuo Ishiguros “Never Let Me Go”. In A.-L. Harmening, S. Leinfellner, R. Meier, & Paderborner Graduiertenzentrum für Kulturwissenschaften (Eds.), Wissenstransfer: Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung (Vol. 1, pp. 75–96). wbg Academic.
LibreCat
| Files available
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 49172 |

Abdelrahem, M. (2022). Auswirkung der Theologie auf das rechtsphilosophische Denken der Muʿtazila: Lektüre bei al-Qāḍī ʿAbd al-Ǧabbār. Zeitschrift für Recht und Islam / Journal of Law & Islam, 13/14, 57–80.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 61495
Katrin, K., & Katrin, B. (Eds.). (2022). Christoph Schwöbel: Gott in Beziehung. Studien zur Dogmatik (2nd ed.). Mohr Siebeck. https://doi.org/10.1628/978-3-16-156141-2
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37437
Müller, I. (2022). Zur Kritik am dichotomischen Denken über Gesundheit, Krankheit und Geschlecht in Kathrin Schmidts Roman “Du stirbst nicht.” In E. Platen, L. Karlsson Hammarfelt, & P. Platen (Eds.), Krankheit und Gesundheit (p. 12). iudicium Verlag.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 61801
Knott, M., Strich, F., Strunk, K., & Mayer, A.-S. (2022). Uncovering potential barriers of using initial coin offerings to finance artistic projects. Journal of Cultural Economics, 46(2), 317–344. https://doi.org/10.1007/s10824-022-09446-7
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 61803
Strich, F., Mayer, A.-S., & Fiedler, M. (2022). What Do I Do in a World of Artificial Intelligence? Investigating the Impact of Substitutive Decision-Making AI Systems on Employees’ Professional Role Identity. Journal of the Association for Information Systems, 22(2), 304–324. https://doi.org/10.17705/1jais.00663
LibreCat
| DOI