Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37033 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
K. Franzen, B. Moschner, and F. Hellmich, “Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften,” in Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung , T. Müller, C. Ratz, R. Stein, and C. Lüke, Eds. Klinkhardt: Bad Heilbrunn, 2022, pp. 334–340.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
M. F. Löper and F. Hellmich, “Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften,” in Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, T. Müller, C. Ratz, R. Stein, and C. Lüke, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2022, pp. 372–378.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
K. Aroni et al., FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook. Porto: Porto Polytechnic, 2022.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 34463 | OA
B. Lütje-Klose, E. Wild, J. Gorges, P. Neumann, S. Grüter, and A. Weber, Schlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots. Bielefeld: Universität Bielefeld , 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34468 | OA
P. Neumann, B. Hopmann, and B. Lütje-Klose, “Der Rollenhut als Vermittlungsmedium - Rollenklärungsprozesse im Kontext multiprofessioneller Kooperationen als Thema universitärer Aus- und Fortbildungen von Lehrkräften und Sozialpädagog*innen,” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, vol. 5, no. 1, pp. 13–25, 2022, doi: 10.11576/HLZ-4949.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34461 | OA
J. Gorges, P. Neumann, and J. C. Störtländer, “Teachers Between a Rock and a Hard Place: Goal Conflicts Affect Teaching Motivation Mediated by Basic Need Satisfaction,” Frontiers in Psychology, vol. 13, 2022, doi: 10.3389/fpsyg.2022.876521.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 34289 | OA
J. Gorges et al., Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) : Technical Report V. 1.0. Bielefeld: Univ. Bielefeld, Abteilung für Psychologie & Fakultät für Erziehungswissenschaft, 2022.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34235
A. Misra et al., “Reconfigurable and real-time high-bandwidth Nyquist signal detection with low-bandwidth in silicon photonics,” Optics Express, vol. 30, no. 8, Art. no. 13776, 2022, doi: 10.1364/oe.454163.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34236
A. Misra et al., “Flexible Time-Domain De-Multiplexing of Nyquist OTDM Channels by Orthogonal Sampling in Silicon Photonics,” 2022, doi: 10.1364/cleo_si.2022.sth5m.2.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34233
K. Singh et al., “Analysis of the effect of jitter and non-idealities on photonic digital-to-analog converters based on Nyquist pulses,” in Next-Generation Optical Communication: Components, Sub-Systems, and Systems XI, 2022, doi: 10.1117/12.2609501.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed