Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37463 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 42264
A. R. Mustafa, “Innovation in Premodern Islam: Between Non-Religion, Irreligion and the Secular,” Journal of Islamic Studies, vol. 34, no. 1, pp. 1–41, 2022.
LibreCat
 

2022 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42478
I. Nassery, “Nach dem Sieg im Dschihad,” Frankfurter Allgemeine Zeitung, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45174
R. I. Große-Heilmann, J. Riese, J.-P. Burde, T. Schubatzky, and D. Weiler, “Fostering Pre-Service Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge Regarding Digital Media,” Education Sciences, vol. 12, p. 440, 2022, doi: 10.3390/educsci12070440.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45298
J. Riese, J. Schröder, and C. Vogelsang, “Die Entwicklung physikdidaktischen Wissens im Längsschnitt,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, Essen: Universität Duisburg-Essen, 2022, vol. 42, pp. 100–103.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45175
D. Ermel and J. Riese, “Entwicklung und Evaluation eines Fachpraktikums für das Techniklehramt,” Journal of Technical Education, vol. 10, no. 1, pp. 25–47, 2022, doi: 10.48513/JOTED.V10I1.241.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45173
C. Vogelsang, C. Kulgemeyer, and J. Riese, “Learning to Plan by Learning to Reflect? – Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience,” Educ. Sci., vol. 12, p. 479, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32568
V. Seiler, B. M. Gilroy, C. Peitz, and N. Stöckmann, “40 years of economic reform - the case of Pudong new area open economic zone in Shanghai,” Applied Economics, pp. 1–14, 2022, doi: https://doi.org/10.1080/00036846.2022.2099803.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45404
T. Schubatzky, J.-P. Burde, R. I. Große-Heilmann, J. Riese, and D. Weiler, “Das Gesamtuntersuchungsdesign im Verbundprojekt DiKoLeP,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 788–791.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45308
M. Jordans, J. Zeller, R. I. Große-Heilmann, and J. Riese, “Weiterentwicklung eines physikdidaktischen Tests zum Online-Assessment,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 760–763.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45403
R. I. Große-Heilmann, J.-P. Burde, J. Riese, T. Schubatzky, and D. Weiler, “Messung fachdidaktischer digitaler Kompetenzen in Physik,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 776–779.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed