Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37286 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48495
Corall N. Voluntary Submission and the ʻPolitics of Truth’: Nietzsche and Foucault on the Danger of the Fully Normalised ‘Last Human.’ In: Nietzsche and the Politics of Difference. De Gruyter; 2022. doi:10.1515/9783110688436-007
LibreCat | DOI
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 48528
Hubner-Benz S. Warum Personalführung in Start-Ups Anders Funktioniert. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2022. doi:10.1007/978-3-658-38947-5
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47920
Reimsbach D, Braam G. Creating social and environmental value through integrated thinking: International evidence. Business Strategy and the Environment. 2022;32(1):304-320. doi:10.1002/bse.3131
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48579
Mackowiak JF, Franke P, Chromik R, Mackowiak J. New aspects of modeling and operation of nitrous gas absorption in packed columns. In: Proceedings of the 12th International Conference Distillation & Absorption Toulouse. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45373
Dröse J, Neugebauer P, Delucchi Danhier R, Mertins B. Eye-Tracking Studie zu Textaufgaben in Klasse 5: Bemerken und Interpretieren syntaktischer Strukturen. In: Kleine P, Graulich N, Kuhn J, Schindler M, eds. Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis. ; 2022:209-225. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-662-63214-7
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45374
Prediger S, Dröse J, Stahnke R, Ademmer C. Teacher expertise for fostering at-risk students’ understanding of basic concepts: conceptual model and evidence for growth. Journal of Mathematics Teacher Education. Published online 2022. doi:https://doi.org/10.1007/s10857-022-09538-3
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45379
Dröse J, Griese B, Wessel L. Prosepctive teachers‘ diagnostic judgements on students’ under- standing of conditional probabilities. In: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48634
Jordans M, Zeller J, Große-Heilmann RI, Riese J. Weiterentwicklung eines physikdidaktischen Tests zum Online-Assessment. In: Habig S, van Vorst H, eds. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung virtuell 2021. ; 2022:764-767.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48635
Zeller J, Jordans M, Riese J. Ansätze zur Ermittlung von Kompetenzniveaus im Fachdidaktischen Wissen. In: Habig S, van Vorst H, eds. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung virtuell 2021. ; 2022:768-771.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
Rozental A, Forsström D, Hussoon A, Klingsieck KB. Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases. Frontiers in Psychology. 2022;13. doi:10.3389/fpsyg.2022.783570
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed