Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37286 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48495 LibreCat | DOI
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 48528
Warum Personalführung in Start-ups anders funktioniert
S. Hubner-Benz, Warum Personalführung in Start-Ups Anders Funktioniert, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47920
Creating social and environmental value through integrated thinking: International evidence
D. Reimsbach, G. Braam, Business Strategy and the Environment 32 (2022) 304–320.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48579
New aspects of modeling and operation of nitrous gas absorption in packed columns
J.F. Mackowiak, P. Franke, R. Chromik, J. Mackowiak, in: Proceedings of the 12th International Conference Distillation & Absorption Toulouse, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45373
Eye-Tracking Studie zu Textaufgaben in Klasse 5: Bemerken und Interpretieren syntaktischer Strukturen
J. Dröse, P. Neugebauer, R. Delucchi Danhier, B. Mertins, in: P. Kleine, N. Graulich, J. Kuhn, M. Schindler (Eds.), Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis, 2022, pp. 209–225.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45374
Teacher expertise for fostering at-risk students’ understanding of basic concepts: conceptual model and evidence for growth
S. Prediger, J. Dröse, R. Stahnke, C. Ademmer, Journal of Mathematics Teacher Education (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45379
Prosepctive teachers‘ diagnostic judgements on students’ under- standing of conditional probabilities
J. Dröse, B. Griese, L. Wessel, in: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48634
Weiterentwicklung eines physikdidaktischen Tests zum Online-Assessment
M. Jordans, J. Zeller, R.I. Große-Heilmann, J. Riese, in: S. Habig, H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung virtuell 2021, 2022, pp. 764–767.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48635
Ansätze zur Ermittlung von Kompetenzniveaus im Fachdidaktischen Wissen
J. Zeller, M. Jordans, J. Riese, in: S. Habig, H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung virtuell 2021, 2022, pp. 768–771.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases
A. Rozental, D. Forsström, A. Hussoon, K.B. Klingsieck, Frontiers in Psychology 13 (2022).
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed