Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
37509 Publications
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27800
Inflammatory mediators in the adipo-renal axis: leptin, adiponectin, and soluble ICAM-1
Y. Hua, C. Herder, H. Kalhoff, A. Buyken, J. Esche, D. Krupp, S.A. Wudy, T. Remer, American Journal of Physiology-Renal Physiology (2020) F469–F475.
LibreCat
| DOI
Y. Hua, C. Herder, H. Kalhoff, A. Buyken, J. Esche, D. Krupp, S.A. Wudy, T. Remer, American Journal of Physiology-Renal Physiology (2020) F469–F475.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27801
Early life factors and their relevance to intima-media thickness of the common carotid artery in early adulthood
J. Nyasordzi, K. Penczynski, T. Remer, A. Buyken, PLOS ONE (2020).
LibreCat
| DOI
J. Nyasordzi, K. Penczynski, T. Remer, A. Buyken, PLOS ONE (2020).
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27803
Reply to Khan et al.
L. Schwingshackl, M. Neuenschwander, G. Hoffmann, A. Buyken, S. Schlesinger, The American Journal of Clinical Nutrition (2020) 917–918.
LibreCat
| DOI
L. Schwingshackl, M. Neuenschwander, G. Hoffmann, A. Buyken, S. Schlesinger, The American Journal of Clinical Nutrition (2020) 917–918.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27806
Sugar intake among German adolescents: trends from 1990 to 2016 based on biomarker excretion in 24-h urine samples
I. Perrar, N. Gray, G.G. Kuhnle, T. Remer, A. Buyken, U. Alexy, British Journal of Nutrition (2020) 164–172.
LibreCat
| DOI
I. Perrar, N. Gray, G.G. Kuhnle, T. Remer, A. Buyken, U. Alexy, British Journal of Nutrition (2020) 164–172.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27807
The Relationship between Glycemic Index and Health
J. Brand-Miller, A. Buyken, Nutrients (2020).
LibreCat
| DOI
J. Brand-Miller, A. Buyken, Nutrients (2020).
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27826
Lehrerkooperation im Zeitalter der Digitalisierung – Potenziale, Herausforderungen und Gelingensbedingungen
K. Drossel, M. Kampmeyer, Friedrich Jahresheft #schuleDIGITAL 38 (2020) 58–59.
LibreCat
K. Drossel, M. Kampmeyer, Friedrich Jahresheft #schuleDIGITAL 38 (2020) 58–59.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27827
Die Rolle der Schulleitung in Kooperationsprozessen im Zeitalter der Digitalisierung
K. Drossel, M. Heldt, Schulmanagement (2020) 36–39.
LibreCat
K. Drossel, M. Heldt, Schulmanagement (2020) 36–39.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27828
Lehrer*innenbildung und Digitalisierung - Konzepte und Entwicklungsperspektiven
B. Eickelmann, K. Drossel, in: I. van Ackeren, H. Bremer, F. Kessl, H.C. Koller, N. Pfaff, C. Rotter, D. Klein, U. Salaschek (Eds.), Bewegungen - Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Barbara Budrich, Opladen, 2020, pp. 57–82.
LibreCat
B. Eickelmann, K. Drossel, in: I. van Ackeren, H. Bremer, F. Kessl, H.C. Koller, N. Pfaff, C. Rotter, D. Klein, U. Salaschek (Eds.), Bewegungen - Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Barbara Budrich, Opladen, 2020, pp. 57–82.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27829
Die Implementation digitaler Medien in den Unterricht gemeinsam gestalten: Lehrer*innenbildung durch medienbezogene Kooperation
K. Drossel, M. Heldt, B. Eickelmann, in: K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, D. Schmeinck (Eds.), Bildung, Schule und Digitalisierung, Waxmann, Münster, 2020, pp. 45–50.
LibreCat
| Files available
K. Drossel, M. Heldt, B. Eickelmann, in: K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, D. Schmeinck (Eds.), Bildung, Schule und Digitalisierung, Waxmann, Münster, 2020, pp. 45–50.
2020 | Book | LibreCat-ID: 27832
Schule auf Distanz. Perspektiven und Empfehlungen für den Schulalltag. Eine repräsentative Befragung von Lehrkräften in Deutschland
B. Eickelmann, K. Drossel, M. Heldt, Schule auf Distanz. Perspektiven und Empfehlungen für den Schulalltag. Eine repräsentative Befragung von Lehrkräften in Deutschland, Vodafone Stiftung, Berlin/Düsseldorf, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
B. Eickelmann, K. Drossel, M. Heldt, Schule auf Distanz. Perspektiven und Empfehlungen für den Schulalltag. Eine repräsentative Befragung von Lehrkräften in Deutschland, Vodafone Stiftung, Berlin/Düsseldorf, 2020.