Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37018 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45374
Prediger S, Dröse J, Stahnke R, Ademmer C. Teacher expertise for fostering at-risk students’ understanding of basic concepts: conceptual model and evidence for growth. Journal of Mathematics Teacher Education. Published online 2022. doi:https://doi.org/10.1007/s10857-022-09538-3
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45379
Dröse J, Griese B, Wessel L. Prosepctive teachers‘ diagnostic judgements on students’ under- standing of conditional probabilities. In: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48634
Jordans M, Zeller J, Große-Heilmann RI, Riese J. Weiterentwicklung eines physikdidaktischen Tests zum Online-Assessment. In: Habig S, van Vorst H, eds. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung virtuell 2021. ; 2022:764-767.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48635
Zeller J, Jordans M, Riese J. Ansätze zur Ermittlung von Kompetenzniveaus im Fachdidaktischen Wissen. In: Habig S, van Vorst H, eds. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung virtuell 2021. ; 2022:768-771.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
Rozental A, Forsström D, Hussoon A, Klingsieck KB. Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases. Frontiers in Psychology. 2022;13. doi:10.3389/fpsyg.2022.783570
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35415
Bobe J, Schnettler T, Scheunemann A, et al. Delaying Academic Tasks and Feeling Bad About It. European Journal of Psychological Assessment. Published online 2022. doi:10.1027/1015-5759/a000728
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35416
Grotegut L, Klingsieck KB. Wie können unterschiedliche Aspekte diagnostischer Kompetenz                    gefördert werden? Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. Published online 2022. doi:10.1024/1010-0652/a000352
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35419
Koppenborg M, Klingsieck KB. Social factors of procrastination: group work can reduce procrastination among students. Social Psychology of Education. 2022;25(1):249-274. doi:10.1007/s11218-021-09682-3
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35418
Koppenborg M, Klingsieck KB. Group work and student procrastination. Learning and Individual Differences. 2022;94. doi:10.1016/j.lindif.2022.102117
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35417
Klingsieck KB, John T, Kundisch D. Procrastination in the looking glass of self-awareness. Can gamified self-monitoring reduce academic procrastination? die hochschullehre. Published online 2022. doi:10.3278/HSL2205W
LibreCat | DOI
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48695
Spener AM. Flusseinsamkeiten: Hölderlins ’Ister’ Und ’Nekar’ Im Berlin Der Gegenwart Bei Tomer Dotan-Dreyfus.; 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48687
Herbst S, Gosmann P. Künstlerisch-pädagogischer Musizierunterricht an musiklehrerbildenden Hochschulen und Universitäten in Nordrhein-Westfalen. In: Erlach T, Krettenauer T, Oehl K, Sauerwald B, eds. Musikland NRW. Identität, kulturelle Praxis, Traditionen. Vol 4. Dortmunder Schriften zur Musikpädagogik und Musikwissenschaft. ; 2022:147-166.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33958
Kinoshita K, von Neumann T, Delcroix M, Boeddeker C, Haeb-Umbach R. Utterance-by-utterance overlap-aware neural diarization with Graph-PIT. In: Proc. Interspeech 2022. ISCA; 2022:1486-1490. doi:10.21437/Interspeech.2022-11408
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33819 | OA
von Neumann T, Kinoshita K, Boeddeker C, Delcroix M, Haeb-Umbach R. SA-SDR: A Novel Loss Function for Separation of Meeting Style Data. In: ICASSP 2022 - 2022 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP). IEEE; 2022. doi:10.1109/icassp43922.2022.9746757
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33847 | OA
Cord-Landwehr T, von Neumann T, Boeddeker C, Haeb-Umbach R. MMS-MSG: A Multi-purpose Multi-Speaker Mixture Signal Generator. In: 2022 International Workshop on Acoustic Signal Enhancement (IWAENC). ; 2022.
LibreCat | Files available | arXiv
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33848 | OA
Cord-Landwehr T, Boeddeker C, von Neumann T, Zorila C, Doddipatla R, Haeb-Umbach R. Monaural source separation: From anechoic to reverberant environments. In: 2022 International Workshop on Acoustic Signal Enhancement (IWAENC). IEEE; 2022.
LibreCat | Files available | arXiv
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48949
Schulze M. Couleur Locale. In: Schäfer W, Hans Peter Zimmer Stiftung, eds. Die Wirklichkeit ist sowieso da. ; 2022:58-59.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48948
Schulze M. Single Club. In: Landeshauptstadt Düsseldorf, ed. Düsseldorf und Fotografie. ; 2022:106-107.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 48786 | OA
Hartung O. Rezension von: Viola Schrader: Historisches Denken und sprachliches Handeln. Eine qualitativ-empirische Untersuchung von Schülertexten. Münster et al.: LIT 2021. sehepunkte. 2022;22, 6.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41165
Hartung O, Memminger J. ‚Schreibsensibel‘ Geschichte unterrichten: Fachspezifische Textkompetenz als Gegenstand und Medium des historischen Lernens. In: Busse V, Müller N, Siekmann L, eds. Schreiben fachübergreifend fördern. Grundlagen und Praxisanregungen für Schule, Unterricht und Lehrerinnen- und Lehrerbildung. 1st ed. Friedrich Verlag GmbH; 2022:151-171.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed