Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36786 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34087
In situ backside Raman spectroscopy of zinc oxide nanorods in an atmospheric‐pressure dielectric barrier discharge plasma
S. Knust, L. Ruhm, A. Kuhlmann, D. Meinderink, J. Bürger, J. Lindner, M.T. de los Arcos de Pedro, G. Grundmeier, Journal of Raman Spectroscopy 52 (2021) 1237–1245.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35303
Impact of lunch with carbohydrates differing in glycemic index on children's cognitive functioning in the late postprandial phase: a randomized crossover study
A. Drozdowska, K. Sinningen, M. Falkenstein, H. Rudolf, L. Libuda, A. Buyken, T. Lücke, M. Kersting, European Journal of Nutrition 61 (2021) 1637–1647.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35320
Maturity-based Development of Strategic Thrusts for Socio-technical Risks
J.S. Menzefricke, I. Wiederkehr, C. Koldewey, R. Dumitrescu, in: Procedia CIRP, Elsevier BV, 2021, pp. 241–246.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35202
Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers
M. Goller, C. Caruso, C. Harteis, International Journal for Research in Vocational Education and Training 8 (2021) 208–223.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35201
„… damit unsere Welt eine gute Welt werden kann.“ Explorative Befunde einer Befragung von Religionslehrkräften zu ihrem professionsbezogenen Selbstverständnis
C. Caruso, J. Woppowa, Theo-Web, Zeitschrift für Religionspädagogik, Academic Journal of Religious Education 20 (2021) 264–279.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35139
Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe
C. Caruso, M. Goller, Lehrerbildung auf dem Prüfstand 14 (2021) 296–310.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34866
Theorie und Praxis in der Lehrerbildung
C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner, eds., Theorie und Praxis in der Lehrerbildung, Springer Fachmedien, Wiesbaden, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35199
Zur Relevanz von Fallarbeit
C. Caruso, J. Woppowa, Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education 44 (2021) 15–23.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35197
Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften
C. Caruso, M. Goller, PraxisForschungLehrer*innenBildung 3 (2021) 104–113.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200 LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35327
Anomalous bulk diffusion of methylene diphenyl diisocyanate in silicone elastomer
M. Wortmann, K. Viertel, A. Welle, W. Keil, N. Frese, W. Hachmann, P. Krieger, J. Brikmann, C. Schmidt, E. Moritzer, B. Hüsgen, International Journal of Heat and Mass Transfer 177 (2021).
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35409
Fachdidaktische Ansätze der Theorie-Praxis-Relationierung
C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner, in: C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung: Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, Springer, Wiesbaden, 2021, pp. 441–457.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35414
(Medienbezogene) Lerngelegenheiten und Kompetenzbedarfe im Vorbereitungsdienst
C. Caruso, M. Bruns, in: C. Reintjes, R. Porsch, G. im Brahm (Eds.), Das Bildungssystem in Zeiten der Krise Empirische Befunde, Konsequenzen und Potenziale für das Lehren und Lernen, Waxmann, Münster, 2021, pp. 239–257.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35411
Praxisphasen in der Lehrerbildung
C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner, in: C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, Springer, Wiesbaden, 2021, pp. 3–11.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35408
Eingeprägte Ordnungen in digital gestützte Praktiken im (Religions-)Unterricht
C. Caruso, O. Reis, in: N. Brieden, H. Mendl, O. Reis, H. Roose (Eds.), Digitale Praktiken (Jahrbuch für konstruktivistische Religionspädagogik), Ludwig Sauter, Babenhausen, 2021, pp. 35–47.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35464
The Concept of a Digital Twin and Its Potential for Learning Organizations
Angelina Berisha-Gawlowski, C. Caruso, C. Harteis, in: D. Ifenthaler, S. Hofhues, M. Egloffstein, C. Helbig (Eds.), Digital Transformation of Learning Organizations  , Springer, Cham, 2021, pp. 95–114.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35463
Gemeinsam lernen? Erkenntnisse und kritische Anfragen aus einem Unterrichtsversuch zum religionskooperativen Religionsunterricht
J. Woppowa, C. Caruso, in: M.H. Tuna, M. Juen (Eds.), Praxis für die Zukunft. Erfahrungen, Beispiele und Modelle kooperativen Religionsunterrichts, Kohlhammer, Stuttgart, 2021, pp. 53–69.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35114
The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs.
D. Scheer, D. Laubenstein, The Impact of Covid-19 on Mental Health: Psychosocial Conditions of Students with and without Special Educational Needs. In: Social Sciences, 11. Jahrgang, Nr. 10. (2021).
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26143
Rhetoricians of the past: Rhetorical history and the crafting of organizational identity
K. Knorr, F. Hein-Pensel, S. Oertel, K. Thommes, Academy of Management Proceedings (2021).
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 29184
Orthografieunterricht heute. Theorie – Empirie – Didaktik
K. Koeller, D. Tophinke, eds., Orthografieunterricht heute. Theorie – Empirie – Didaktik, 2021.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed