Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
39949 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56836 |
Claes, L., Johannesmann, S., Zeipert, H., & Henning, B. (2024). Broadband acoustic waves in plate-like structures for acoustic material characterisation. 2023 International Congress on Ultrasonics, Beijing, China, 2822, 012171. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2822/1/012171
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56835 |
Dreiling, D., Itner, D., Hetkämper, T., Birk, C., Gravenkamp, H., & Henning, B. (2024). A pulse-echo measurement setup to determine viscoelastic material parameters. 2023 International Congress on Ultrasonics, Beijing, China, 2822, 012169. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2822/1/012169
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56837 |
Aßmann, S., & Wiethoff, C. (2024). Lernprozessanregende Aufgaben in der Lehrkräftebildung: Förderung von Reflexions- und Medienkompetenz mit Fellinis „8 ½“. In S. Aßmann, S. Grafe, & A. Martin (Eds.), Medien – Bildung – Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven (pp. 150–166). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56844
Battefeld, D., Liedeker, F., Cimiano, P., & Kopp, S. (2024). ASCODI: An XAI-based interactive reasoning support system for justifiable medical diagnosing. Proceedings of the 1st Workshop on Multimodal, Affective and Interactive EXplainable AI (MAI-XAI). European Conference on Artificial Intelligence (ECAI), Santiago de Compostela, Spain.
LibreCat
| Files available
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56740 |
Heidebrecht, J., & Sloane, H. S. (2024). “So was gibt es bei uns nicht!” - Fachkultur als Treiber oder Barriere für Transfer von digitalen (Lehr-)Innovationen. die hochschullehre, 10, 225–235.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56841
Engemann, M. (2024). Künstliche Intelligenz im (Fach-)Unterricht - Einsatz von ChatGPT bei der Fallarbeit im Pädagogikunterricht. In S. Aßmann, S. Grafe, & A. Martin (Eds.), Medien - Bildung - Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven (pp. 67–83). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat
2024 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 56832
Scharwald, D. (2024). Intumeszierende Flammschutzmittel im Lasersinter-Verfahren: Optimierung des Brandschutzes, der mechanischen Eigenschaften und Analyse der Recyclingfähigkeit (Studienarbeit).
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56848 |
Schönhärl, K. (2024). “Contributing means investing in Spain” – Media campaigns on tax education in Spain after the transition to democracy. Themenportal Europäische Geschichte.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56849
Schönhärl, K. (2024). Vorwort. In R.-U. Kunze (Ed.), Über Sparsamkeit. Eine Kultur- und Mentalitätsgeschichte (p. 11f.). Kohlhammer.
LibreCat
| Files available
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56860 |
Wengler, K., Koppitsch, G., Freisleben-Teutschner, C. F., Hüther, J., Kidritsch, A., & Neiske, I. (2024). How to foster Future Skills in independent learning phases? In Tag der Lehre | Inverted Classroom and Beyond 2024 - Innovative Lehrveranstaltungsformate. Das Curriculum der Zukunft gestalten (pp. 80–83). Fachhochschule St. Pölten.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56862 |
Redeker, M., Quirin, D., Schroeder, R., Klausmann, T., Löwen, A., Wollbrink, A., Stichweh, H., Althoff, S., Bender, A., Sextro, W., & Hesse, M. (2024). Towards a One-Stop-Shop Solution for the Application of Data-Driven Value-Adding Services in Production. 2024 IEEE 29th International Conference on Emerging Technologies and Factory Automation (ETFA), 13. https://doi.org/10.1109/etfa61755.2024.10711095
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56193
Hammer, M., Farheen, H., & Förstner, J. (2024). Guided modes of thin-film lithium niobate slabs. Optics Continuum, 532822. https://doi.org/10.1364/optcon.532822
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56863
Schiebel, F., Sattler, F., Schubert, P. D., Apel, S., & Bodden, E. (2024). Scaling Interprocedural Static Data-Flow Analysis to Large C/C++ Applications: An Experience Report. In J. Aldrich & G. Salvaneschi (Eds.), 38th European Conference on Object-Oriented Programming (ECOOP 2024) (Vol. 313, p. 36:1–36:28). Schloss Dagstuhl – Leibniz-Zentrum für Informatik. https://doi.org/10.4230/LIPIcs.ECOOP.2024.36
LibreCat
| DOI
2024 | Book | LibreCat-ID: 56589
Breuer, S. R. (2024). Die Wundererzählungen im Markusevangelium. Eine narratologische Analyse zur Erschließung eines soteriologischen Erzählprinzips (Vol. 618).
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56866
Schulze, J., & Eickelmann, B. (2024). Transformative Lehrkräftebildung für eine chancengerechte Schulpraxis im digitalen Zeitalter: Aktuelle Bestandsaufnahme und mögliche Stellschrauben. In S. Aßmann, S. Grafe, & A. Martin (Eds.), Medien – Bildung – Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven (pp. 135–149). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6129-08
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55554
Kirschmer, M., & Klüners, J. (2024). Chow groups of one-dimensional noetherian domains. Research in Number Theory, 10(4), Article 89. https://doi.org/10.1007/s40993-024-00579-6
LibreCat
| DOI
| arXiv
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56776
Büker, P., Rank, A., Miller, S., & Martschinke, S. (2024). Aktuelle Perspektiven auf Professionalisierungsnotwendigkeiten für das Grundschullehramt an Universitäten. In A. Flügel, A. Gruhn, J. Lange, I. Landrock, B. Müller-Naendrup, J. Wiesemann, P. Büker, & A. Rank (Eds.), Grundschulforschung meets Kindheitsforschung reloaded (Vol. 28, pp. 476–481). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56874
Flügel, A., Gruhn, A., Landrock, I., Lange, J., Müller-Naendrup, B., Wiesemann, J., Büker, P., & Rank, A. (Eds.). (2024). Grundschulforschung meets Kindheitsforschung reloaded (Vol. 28). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6111
LibreCat
| DOI
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56770
Flügel, A., Gruhn, A., Landrock, I., Lange, J., Müller-Naendrup, B., Wiesemann, J., Büker, P., & Rank, A. (Eds.). (2024). Grundschulforschung meets Kindheitsforschung reloaded (Vol. 28). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56887
Kamin, A.-M., Meister, D. M., & Buhl, H. M. (2024). Elterliche Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien . In S. Aßmann, S. Grafe , & A. Martin (Eds.), Medien - Bildung - Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven. Julius Klinkhardt.
LibreCat