Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
40162 Publications
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57922
Böker I. Theatrale Bodenlosigkeit. Zum Zusammenhang von intitutioneller, ästhetischer und wissenschaftlicher Widersetzlichkeit im postmigrantischen Theater. In: Postmigrantische Literatur. Grundlagen, Analysen, Positionen. ; 2024.
LibreCat
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57921
Böker I, Hofmann M, Schulte Eickholt S, eds. Der Neue Weltengarten. Jahrbuch Für Literatur Und Interkulturalität.; 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57926
Mohrmann U, Riepe J. Deferred Tax Asset Revaluations, Costly Information Processing, and Bank Deposits: Evidence from the Tax Cuts and Jobs Act. Management Science. Published online 2024. doi:10.1287/mnsc.2022.03176
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57942
Meschede H, Piacentino A, Guzovic Z, Lund H, Duic N. Integrated renewable energy systems as the basis for sustainable development of energy, water and environment systems. Energy. 2024;313. doi:10.1016/j.energy.2024.133737
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57952
Lankeit E, Biehler R. Bedeutungsfacetten der Beziehungen von Differenzierbarkeit und Stetigkeit im Ein- und Mehrdimensionalen: Ein Blick auf die semantische Ebene. In: Ebers P, Rösken F, Barzel B, Büchter A, Schacht F, Scherer P, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag; 2024:1073-1076. doi:10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57950
Fleischer Y, Biehler R. Intuitiver Zugang zu datenbasierten Entscheidungsbäumen. In: Ebers P, Rösken F, Barzel B, Büchter A, Schacht F, Scherer P, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag; 2024:167-170. doi:10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57948
Mai T, Biehler R. Transitionen zwischen Vektorobjekten in Schulbüchern. In: Ebers P, Rösken F, Barzel B, Büchter A, Schacht F, Scherer P, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag; 2024:1103-1106. doi:10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57947
Bauer T, Biehler R, Lankeit E. Designing a Concept Inventory for Real Analysis. In: Gonzalez-Martin AS, Gueudet G, Florensa I, Lombard N, eds. INDRUM2024 PROCEEDINGS - Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. Escola Univeristaria Salesiana de Sarria (Univ. Autonoma de Barcelona) and INDRUM; 2024:65-74.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57488
Karaca R, Huybrechts Y. BelgienNet – une plateforme pour l’accès aux langues et cultures de la Belgique. Synergies Pays germanophones. 2024;16:119-131.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55666
Wessel L, Dellori A. Algebraische Konzepte vertiefen und ihre Zusammenhänge im Schul- und Hoch-schulcurriculum verstehen lernen : Design-Prinzipien zur Anregung des Vereinheitlichens mathematischen Wissens im Mathematiklehramtsstudium. Mathematica Didactica. 2024;47(1). doi:10.18716/ojs/md/2024.1658
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58035
Frieg H, Jaecks P, Jonas K. Editorial: Digital participation and communication disorders across the lifespan. Frontiers in Psychology. 2024;15.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58024
Lucas CW, Bumes E, Loução R, et al. Status quo of clinical use and scientific value of quality of life and neurocognitive assessment practice in neuro-oncological patients. In: Brain and Spine. Vol 4. ; 2024:103408. doi:10.1016/j.bas.2024.103408
LibreCat
| DOI
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55134
Jaecks P, Frieg H, Jonas K, eds. Digital Participation and Communication Disorders across the Lifespan. Frontiers Media SA; 2024. doi:10.3389/978-2-8325-4920-9
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57985
Weiss Lucas C, Kochs S, Jost J, et al. Digital participation of brain tumour patients in the assessment and treatment of communication disorders. Frontiers in Psychology. 2024;14.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58017
Becker ML, Tampier C, Keil P, et al. Category naming for intraoperative monitoring of contextual association. In: Brain and Spine. Vol 4. ; 2024:103865. doi:10.1016/j.bas.2024.103865
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58025
Frieg H, Jaecks P, Jonas K. Editorial: Digital participation and communication disorders across the lifespan. Frontiers in Psychology. 2024;15:1417994. doi:10.3389/fpsyg.2024.1417994
LibreCat
| DOI
2024 | Book | LibreCat-ID: 58038
Jaecks P, Frieg H, Jonas K, eds. Digital Participation and Communication Disorders across the Lifespan. {Frontiers Media SA}; 2024. doi:10.3389/978-2-8325-4920-9
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58058
Wenzel A, Blumberg E. Digital Media at the Out-of-school Learning Place - A Qualitative Interview Study with Prospective Science Teachers. Science Education International. 2024;35(4):421-428. doi:10.33828/sei.v35.i4.12
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58059
Wenzel A, Schulze JR, Crummenerl LL, Blumberg E. Durch den Einsatz digitaler Medien an außerschulischen Lernorten naturwissenschaftliches Lernen fördern . In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in Der Digitalen Welt: Zukunftsorientierte Forschungs- Und Praxisperspektiven . Waxmann; 2024:169-178. doi:https://doi.org/10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58060
Thevißen M, Blumberg E. Improvement of Diagnostic Competences Using Video-Supported Training Moduls a Design-Based Research-Study. . In: Kaya G, Sardag M, Donmez I, eds. Proceedings Book Series-V of the ESERA 2023 Conference.Connecting Science Education with Cultural Heritage, Strand Number 15. Nobel Bilimsel Eserler; 2024:212-221.
LibreCat