Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
42683 Publications
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 56276 
    
      Steigerwald, J. (2024). Johann Elias Schlegels Revision der Tyrannentragödie: Die ‚Lucretia’. In L. Süwolto & S. Puscher (Eds.), Johann Elias Schlegel und das Theater. Zwischen Revision und Reform (pp. 91–116). Brill/Fink.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 55628 
    
      Steigerwald, J. (2024). Robert Garniers Bradamante (1582/1584) oder: wie die Tragikomödie die französische Bühne erneuert. In J. Steigerwald & H. Schlieper (Eds.), Erneuerungen und Positionierungen der Tragödie in der frühmodernen Romania (pp. 63–86).
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56279 
    
      Bhila, I. (2024). Putting algorithmic bias on top of the agenda in the discussions on autonomous weapons systems. Digital War. https://doi.org/10.1057/s42984-024-00094-z
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Report | LibreCat-ID: 56281 
    
      Bhila, I., Lee, P., & Wakefield, A. (2024). Autonomous Vehicles: Threats, Risks, and Opportunities. ASIS International.
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56284 
    
      Schnedler, W., & Vigano, A. (2024). Biased Voluntary Nutri-Score Labeling. The B.E. Journal of Economic Analysis & Policy, 24(3), 1007–1015. https://doi.org/10.1515/bejeap-2024-0032
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56149 
    
      Brandt, E., & Schmöckel, S. (2024). Wieso, weshalb, warum – Fachkulturen und -praktiken mit der Unterstützung von studentischen Culture Fellows entdecken. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik Spezial, 21.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book | LibreCat-ID: 53201 
    
      Ribbat, C. (2024). Becoming Kathrine Talbot: A Jewish Refugee and the Novelist She Invented. Vallentine Mitchell.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 56299 
    
      Schultz, A. M., Dotzki, F., Eisenbach, T., & Mozgova, I. (2024). Sicherheit bei Großveranstaltungen – Mobilitätsverhalten und Personenströme im Fokus. In Next Chapter in Mobility. 15. Wissenschaftsforum Mobilität, Duisburg. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-42647-7_54
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56267 
    
      Serino, L., Ridder, W., Bhattacharjee, A., Gil López, J., Brecht, B., & Silberhorn, C. (2024). Orchestrating time and color: a programmable source of high-dimensional entanglement. Optica Quantum. https://doi.org/10.1364/opticaq.532334
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Review | LibreCat-ID: 56309 
    
      Foerster, A. (2024). Elionor of Sicily, 1325–1375: A Mediterranean Queen of Two Worlds. In Speculum (Vol. 99, Issue 4, pp. 1303–1304). University of Chicago Press. https://doi.org/10.1086/732293
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Review | LibreCat-ID: 56316 
    
      Kokew, S. M. (2024). Rezension zu Timo Güzelmansur/Tobias Specker/ChristianTrenk (Hrsg.): Glaube/Unglaube. Islamische und christliche Deutungen. In Apokalypse. Theologisch-praktische Quartalschrift 2/2024 (Vol. 2, pp. 202–204). Friedrich Pustet.
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 56317 
    
      Kokew, S. M. (2024). Jamāl ad-Dīn al-Qāsimī. In G. Tamer (Ed.), Handbook of Qurʾānic Hermeneutics. Volume 4: Qurʾānic Hermeneutics in the 19th and 20th Century (pp. 59–70). https://doi.org/10.1515/9783110582284-006
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56315 
    
      Kokew, S. M. (2024). Facetten von ḏimma. Altbekanntes und Neues. Cibedo-Beiträge zum Gespräch zwischen Christen und Muslimen, 1, 2–7. https://doi.org/10.17438/978-3-402-16303-0
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Review | LibreCat-ID: 56327 
    
      Prikoszovits, M. (2024). Cai, Hong (2022): Bedarfsanalysen für einen berufsbegleitenden Fremdsprachenunterricht am Beispiel von Deutsch als Fremdsprache. München: IUDICIUM Verlag. ISBN: 978-3-86205-625-5. 382 Seiten. 48,00 €. In Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht (ZIF) (Vol. 29, Issue 2, pp. 385–389). https://doi.org/10.48694/ZIF.3968
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56234 
    
      Prikoszovits, M. (2024). Lebensweltorientierung in der (a)synchronen WhatsApp-Interaktion zwischen brasilianischen und jordanischen DaF-Lernenden. Themenwechsel und Themenverschiebungen in the wild. Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ, 4(1), 143–163. https://doi.org/10.17192/ziaf.2024.4.1.8635
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 54222 
    
      Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2024). Förderung der sozialen Partizipation von Kindern in der Primarstufe – Befunde aus einer Interventionsstudie. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven“.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 54224 
    
      Görel, G., Franzen, K., & Hellmich, F. (2024). Sources of pre-service teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive teaching. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. .
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 54223 
    
      Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2024). Effects of an intervention on students’ attitudes towards peers with special educational needs. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice.”
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 54227 
    
      Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2024). Fostering students’ attitudes towards peers with special educational needs – Findings from a social participation intervention. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 54226 
    
      Görel, G., Franzen, K., & Hellmich, F. (2024). Predictors of pre-service teachers’ self-efficacy beliefs with regard to inclusive education. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  