Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
42688 Publications
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58913 
    
      Dröse, J., Ahlemeyer, L., & Prediger, S. (2025). How curriculum materials can contribute to implementing instructional innovations: the case of enactment of strategy instruction. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-025-01662-7
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58914 
    
      Dröse, J., Bruns, J., & Häsel-Weide, U. (2025). Concept Maps zur Reflexion für einen professionellen Umgang mit Vielfalt im Mathematikunterricht. Die Hochschullehre. https://doi.org/10.3278/HSL2461W.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58917 |  
    
 
    
      Adler, L. (2025). Interkulturelle Kompetenzen in der Musikwissenschaft. Potenziale hybrider Kooperationsseminare. Paderborner Beiträge 2024. die hochschullehre - Themenheft 2025, 11(17), 218–231. https://doi.org/10.3278/HSL2459W
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 58924 |  
    
 
    
      Peeters, H., Habig, S., & Fechner, S. (2025). Influence de l’utilisation de la réalité augmentée lors des expériences chimiques sur la connexion des niveaux de représentation dans les explications des élèves. In V. Munier & M. Bächtold (Eds.), Actes des XIIIe Rencontres scientifiques de l’ARDIST (pp. 48–55).
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58925 
    
      Lehmann, T., Visser, A. S., Havers, T., Büchel, D., & Baumeister, J. (2025). Dynamic modulations of effective brain connectivity associated with postural instability during multi-joint compound movement on compliant surface. Experimental Brain Research, 243(4), Article 80. https://doi.org/10.1007/s00221-025-07039-2
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 58691 |  
    
 
    
      Albus, V. (2025). Paradigmenwechsel und Metapher. Ein Weg zur Gesellschaft der Nachhaltigkeit? In V. Kokoschka, S. Kosak, C. Paganini, & L. Rademacher (Eds.), Nachhaltigkeit in der Medienkommunikation. Ethische Anforderungen und praktische Lösungsansätze (Vol. 23, pp. 171–184). Nomos.
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 58690 |  
    
 
    
      Albus, V. (2025). Gendersensibler Philosophie- und Ethikunterricht. Standortbestimmung, Desiderate und Diskussionen. In F. Brosow, V. Haase, E. Martens, P. Thomas, M. Tiedemann, & C. Werndl (Eds.), Selbstverständnisse der Philosophiedidaktik zwischen Fachphilosophie und Interdisziplinarität (pp. 43–50). J.B.Metzler.
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58934 
    
      Böer, N. T., Schütz, C., Weigelt, M., & Güldenpenning, I. (2025). How does practice modulate fake-production costs in a basketball task? Analyses of frequency distributions and mixture effects. Psychological Research, 89(2), Article 64. https://doi.org/10.1007/s00426-025-02084-6
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58935 |  
    
 
    
      Wehde, J. (2025). Evaluation eines Lehrmoduls zur Stärkung der Demokratiebildungskompetenz von Lehramtsstudierenden. die hochschullehre, 11(15), 184–201. https://doi.org/10.3278/HSL2457W
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58933 
    
      Ai, Q., Wingenbach, J., Yang, X., Wei, J., Hatzopoulos, Z., Savvidis, P. G., Schumacher, S., Ma, X., & Gao, T. (2025). Optically and remotely controlling localization of exciton-polariton condensates in a potential lattice. Physical Review Applied, 23(2), Article 024029. https://doi.org/10.1103/physrevapplied.23.024029
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58938 |  
    
 
    
      Hälterlein, J. (2025). KI außer Kontrolle. AUSDRUCK - Das IMI-Magazin, 23(120), 25–27.
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book (Editor) | LibreCat-ID: 58940 
    
      Kehne, M., & Sting, A.-L. (Eds.). (2025). Gesundheitskompetenzen in Hochschulen entwickeln - Studierende für ihre berufliche Zukunft stärken. RLS Jakobymeyer GmbH.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 58942 
    
      Waltert, C., Decker, C., Kehne, M., Satzinger, N., Strotmeyer, A., Tarampouskas, A., Vlachos, M., & Wobbe, L. (2025). Das Profilstudium Gute gesunde Schule unter dem Blickwinkel der beruflichen Praxis. In M. Kehne & A.-L. Sting (Eds.), Gesundheitskompetenzen in Hochschulen entwickeln - Studierende für ihre berufliche Zukunft stärken (pp. 28–33). RLS Jakobymeyer GmbH.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 58943 
    
      Sting, A.-L., Kehne, D., Wobbe, L., & Waltert, C. (2025). Leitfaden zur Entwicklung und Implementierung von Zertifikatsprogrammen zur Förderung studentischer Gesundheitskompetenzen. In M. Kehne & A.-L. Sting (Eds.), Gesundheitskompetenzen in Hochschulen entwickeln - Studierende für ihre berufliche Zukunft stärken (pp. 42–46). RLS Jakobymeyer GmbH.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58947 
    
      Krüger, K., & Werth, G. (2025). Mathematics education for girls in Prussia 1890–1925. The Journal of Mathematical Behavior, 79, Article 101242. https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2025.101242
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 58945 
    
      Waltert, C. (2025). Checkliste zur Entwicklung und Implementierung einer hochschuldidaktischen Weiterbildung zur Förderung der bewegten Lehre. In M. Kehne & A.-L. Sting (Eds.), Gesundheitskompetenzen in Hochschulen entwickeln - Studierende für ihre berufliche Zukunft stärken (pp. 55–56). RLS Jakobymeyer GmbH.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 58944 
    
      Waltert, C. (2025). Bewegte Lehre - Entwicklung und Implementierung einer hochschuldidaktischen Weiterbildung. In M. Kehne & A.-L. Sting (Eds.), Gesundheitskompetenzen in Hochschulen entwickeln - Studierende für ihre berufliche Zukunft stärken (pp. 49–54). RLS Jakobymeyer GmbH.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 58941 
    
      Kehne, M., Sting, A.-L., & Waltert, C. (2025). Studentische Gesundheitskompetenzen nachhaltig denken. In M. Kehne & A.-L. Sting (Eds.), Gesundheitskompetenzen in Hochschulen entwickeln - Studierende für ihre berufliche Zukunft stärken (pp. 11–19). RLS Jakobymeyer GmbH.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58952 
    
      Gondwe, B., Heuvelmans, P., Benjaminse, A., Büchel, D., Baumeister, J., & Gokeler, A. (2025). Unveiling the Distinctions: Computer Versus Sport-Specific Neurocognitive Tests. Journal of Sport Rehabilitation, 1–7. https://doi.org/10.1123/jsr.2024-0304
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  