Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

40771 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35719
Kengelbach, Jens, Georg Keienburg, Tobias Söllner, Yiran Wang, Sönke Sievers, Daniel Friedmann, and Jesper Nielsen. “Green Deals Gain Steam .” BCG M&A Report 2022, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35722
Kengelbach, Jens, Daniel Friedman, Georg Keienburg, Dominik Degen, Tobias Söllner, Yiran Wang, and Sönke Sievers. “Do Green Deals Create Value? .” BCG M&A Report 2022, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35740
Bartelheimer, Christian, Philipp zur Heiden, Hedda Lüttenberg, and Daniel Beverungen. “Systematizing the Lexicon of Platforms in Information Systems: A Data-Driven Study.” Electronic Markets 32, no. 1 (2022): 375–96. https://doi.org/10.1007/s12525-022-00530-6.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35745
Öhlschläger, Claudia. “Schärfung der Sinne. Josef Winklers Mikroästhetik im Kontext kleiner Prosaformen der Moderne.” In Inter- und transmediale Ästhetik bei Josef Winkler, edited by Anke Bosse, Christina Glinik, and Elmar Lenhart, 33–45. Stuttgart: Metzler, 2022.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 34962
Anonymous, A. Evaluating Database Systems Relying on Secure Multiparty Computation, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 34963
Anonymous, A. Cost of Privacy-Preserving SMPC Protocols for NN-Based Inference, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35731
Öhlschläger, Claudia. “Alfred Anderschs ‘Die Rote’ mit Antonioni gelesen.” In Das Italien des Alfred Andersch. Interkulturelle und intermediale Konstellationen, edited by Arturo Larcati and Lucia Perrone Capano, 157–68. Rom: Istituto Italiano di Studi Germanici, 2022.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 35772
Lohse, Jan. Lattice Revocation Mechanisms, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34056
Riedl, Thomas, Vinay S. Kunnathully, Akshay Kumar Verma, Timo Langer, Dirk Reuter, Björn Büker, Andreas Hütten, and Jörg Lindner. “Selective Area Heteroepitaxy of InAs Nanostructures on Nanopillar-Patterned GaAs(111)A.” Journal of Applied Physics 132, no. 18 (2022). https://doi.org/10.1063/5.0121559.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34053
Riedl, Thomas, Vinay Kunnathully, Alexander Trapp, Timo Langer, Dirk Reuter, and Jörg Lindner. “Size‐Dependent Strain Relaxation in InAs Quantum Dots on Top of GaAs(111)A Nanopillars.” Advanced Materials Interfaces 9, no. 11 (2022). https://doi.org/10.1002/admi.202102159.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35664
Janzen, Thomas. “Democracy ≠ Democracy. Creating Digital Infographics to Compare Different Democratic Systems.” Englisch Betrifft Uns, no. 4 (2022).
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35884
Krämer, Anike. “ Geschlechtsidentität.” In Fachlexikon der Sozialen Arbeit, 9th ed., 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35885
Krämer, Anike. “Sexuelle Orientierung.” In Fachlexikon der Sozialen Arbeit, 9th ed., 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35874
Franzen, Katja, Timm Albers, and Frank Hellmich. “Qualifizierung von Studierenden Des Grund- Und Förderschullehramts Für Inklusion in Schule Und Unterricht.” In Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule, edited by Felix Buchhaupt, Jonas Becker, Dieter Katzenbach, Deborah Lutz, Alica Strecker, and Michael Urban, 2:163–76. Münster: Waxmann, 2022. https://doi.org/10.31244/9783830995135.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. “Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education.” Australasian Journal of Special and Inclusive Education 46, no. 2 (2022): 127–37. https://doi.org/10.1017/jsi.2022.9.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
Franzen, Katja, Barbara Moschner, and Frank Hellmich. “Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften.” In Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung , edited by Thomas Müller, Christoph Ratz, Roland Stein, and Carina Lüke, 334–340. Klinkhardt: Bad Heilbrunn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften.” In Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, edited by Thomas Müller, Christoph Ratz, Roland Stein, and Carina Lüke, 372–378. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
Aroni, Katerina, Anastasia Toulia, Sílvia Regina Gonçalves Alves, Sepideh Hassani, Franziska Anna Heidrich, Katja Franzen, Gamze Görel, et al. FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook. Porto: Porto Polytechnic, 2022.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 34463 | OA
Lütje-Klose, Birgit, Elke Wild, Julia Gorges, Phillip Neumann, Sandra Grüter, and Antonia Weber. Schlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots. Bielefeld: Universität Bielefeld , 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34468 | OA
Neumann, Phillip, Benedikt Hopmann, and Birgit Lütje-Klose. “Der Rollenhut als Vermittlungsmedium - Rollenklärungsprozesse im Kontext multiprofessioneller Kooperationen als Thema universitärer Aus- und Fortbildungen von Lehrkräften und Sozialpädagog*innen.” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion 5, no. 1 (2022): 13–25. https://doi.org/10.11576/HLZ-4949.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed